showtec firestorm rotoscan

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fanatickje
    • Mar 2006
    • 3

showtec firestorm rotoscan

hallo
    ik ben van plan misschien een rotoscan te kopen.
    in de zoekfunctie vond ik niet genoeg info dus:

Is er iemand die hem al heeft, en kan die soms zeggen wat de 5 DMX kanalen zijn?
    is de shutter apart?
    eventueel filmpje?
  • hugovanmeijeren
    • Oct 2004
    • 1436

Wij hebben de gewone Firestorm scanner (zonder roterende gobo's) deze heeft:

1.Pan
    2.Tilt
    3.Gobo (waarde 255 = stroboscoop)
    4.Kleur

Op de rotoscan lijkt mij dat je met kanaal 5 de snelheid van de rotatie kunt bepalen.

Nee, geen losse shutter enkel kanaal 3: waarde 0 is dicht waarde 255 is stroboscoop. Meer kun je niet met de shutter.

Maar hoe dan ook: wel een heel leuke scan.

Groeten Hugo
    Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• Baszza91
      • Oct 2005
      • 476

Heb je al gekeken naar de Martin Mania Scx-500?
      Ik heb er zelf 2 en ze bevallen super goed!
      Veel kleuren (hele mooie kleuren)
      Veel gobo's (hele mooie gobo's)
      Etc.

Greetzz en cheerss
      I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

Comment

• Lighting
        • Sep 2004
        • 209

zover ik weet is de hele firesorm range uitgerust met de osram 250w 24v, dus heb je geen shutter omdat de lamp gedimt word ,als je budget dit toelaat zou ik zeker gaan voor een unit met een gasontladingslamp maar ook dit is weer een voorkeur. Daarnaast is een 8 bit PT ook niet iets waar ik graag mee werk dus ik zou zeker nog even verderkijken,hoewel er ook 8 bit units zijn die wel redelijk bewegen.
        LET THERE BE VARI LITE(S) and ALPHA's , AND A LOT OF THEM.......(this line is powered by Grand MA too)

Comment

• NiTRO
          • Sep 2002
          • 677

Rotoscan

Nieuwere types hebben wel een losse shutter! Cheers, erc

Comment

• fanatickje
            • Mar 2006
            • 3

wat bedoel je met 8bit? wat is daar het nadeel van?
            en van die nieuwe types: is er manier om te herkennen welke nieuwe zijn?

Comment

• Baszza91
              • Oct 2005
              • 476

Ohh, trouwens ga jij er 1 kopen of gelijk 2 of wel mss wel 4 of nog meer?

Greetzz en cheerss
              I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

Comment

• Baszza91
                • Oct 2005
                • 476

Zoals ik het begreben is dat 8 bit slordiger moves maakt dan 16 bit. 8 bit is meer voor disco en 16 meer voor dat theater wat veel duidelijke en langzame moves nodig zijn. Bij 8 bit scans als je de pan en tilt heel langzaam gaat kan de spiegel weleens gaan schokken, en dat is bij 16 bit niet.

Greetzz en cheerss

Comment

• stekelvarke
                  • Dec 2004
                  • 1062

Hmm dat 8 bit voor disco is en 16 voor theater weet ik toch niet. Ik werk voor alles liever met 16 bit. Maar er zijn scans waarbij de 8 bit bewegingen zeer goed meevallen. Ik zag iemand de Martin scx-500 aanraden. Ik zou dan ineens naar het modelletje hoger kijken de scx-600 die heeft ook roto gobo's net zoals de rotoscan.
                  exit night into LIGHT

Comment

• hugovanmeijeren
                    • Oct 2004
                    • 1436

Originally posted by Lighting
                    zover ik weet is de hele firesorm range uitgerust met de osram 250w 24v, dus heb je geen shutter omdat de lamp gedimt word
                    Lamp is i.d. 250W 24V (of je er nou osram in zet of niet dat maakt niet uit)

Maar de lamp kun je niet dimmen. Er zit wel een shutter in, die kun ook wel dichtgooien, maar is ingebouwd in het gobowiel, dus kun je niet appart bedienen.

Groeten Hugo

Comment

• Baszza91
                      • Oct 2005
                      • 476

Maar de Martin Mania Scx-600 is wel ongerveer 1,5 keer zo duur als de 500! De 500 kenende komt er uit de 600 echt een bak licht voor 250 watt (ik bedoel de 500 heeft al een output die vergelijkbaar is met een 250 watt budget scan).

Greetzz en cheersws

Comment

• Lighting
                        • Sep 2004
                        • 209

Originally posted by hugovanmeijeren
                        Lamp is i.d. 250W 24V (of je er nou osram in zet of niet dat maakt niet uit)

Maar de lamp kun je niet dimmen. Er zit wel een shutter in, die kun ook wel dichtgooien, maar is ingebouwd in het gobowiel, dus kun je niet appart bedienen.

Groeten Hugo
                        een halogeenlamp kub je toch altijd dimmen????????
                        LET THERE BE VARI LITE(S) and ALPHA's , AND A LOT OF THEM.......(this line is powered by Grand MA too)

Comment

• dj_bob
                          • Aug 2005
                          • 112

ik hep er eentje,
                          prima scanner, ik heb hem voor 190 vorig jaar tijdens de oktober aanbieding van j&h gekocht
                          Ik heb nu wel problemen dat het kleurenwiel niet terug draait in de blackout
                          maar met een goede scanmaster is dit te verhelpen
                          ik bestuur hem met de nieuwe scanmaster 92 van American DJ / futurlight
                          MVG,
                          Bob

Comment

• hugovanmeijeren
                            • Oct 2004
                            • 1436

Originally posted by Lighting
                            een halogeenlamp kub je toch altijd dimmen????????
                            Een halogeenlamp zou je wel kunnen dimmen, maar er zit geen dimfunctie in de scanner ingebouwd, of je zou al het hele apparaat op een dimmer moeten gooien, maar ik denk niet dat de stappenmotoren daar erg blij van worden.

(Ja oke, je zou de lamp los op een 2e stekker kunnen zetten, en die dimmen, maar is een beetje omslagtig...)

Groeten Hugo

Comment

• Baszza91
                              • Oct 2005
                              • 476

Wat mij opvalt bij dimmen van mijn Martin Mania Scx-500 is dat het niet mooi gelijkmatig gaat. Of ligt aan mijn Scanmaster 3? Ik gebruik nooit die dim> gewoon lkkr volopen. Of als je bijv. 14 stuks in je truss heb hangen kan je een mooi dimmer wave maken.

Greetzz en cheerss

Comment

Working...