DMX T4 bar vs. multidim

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • discover
    • Feb 2005
    • 108

DMX T4 bar vs. multidim

hallo forum genoten

voor mijn parren wil ik nu een dimmer kopen maar ik weet niet wat voor een, of een dmx t4 bar beter en makkelijker is als een multidim of hoe en wat. ik heb nu een dmx t4 bar voor 130 euro (nieuw) gezien (botex) moet ik daar voor gaan of een multidim
    ik hoor het graag terug
    als je er ervaring mee hebt vermeld dat hier
    (het is eigenlijk alleen voor drive in gebruik)
  • DJ_Compact
    • Jan 2004
    • 234

Ik zou gaan voor de 4 bar! Je hoeft dan alleen nog stroom en dmx erin te doen en klaar ben je! Geen gezeik met meer kabels prikken enz enz....
    Mjaaaa....

Comment

• Mark-LED
      • May 2004
      • 822

Plus dat het veel handiger slepen en opbouwen is, je hangt je t4 in je truss, prikt 2 kabeltjes erin en klaar, draaiklaar. Met afbouwen pak je zo de t4 weer uit je truss en in de aanhanger ermee. Met een multidim moet je eerst 4 losse parren loshalen, dan je dimmer nog, plus dat je 5 losse flightcases nodig hebt dan.

Comment

• masterblaster

Ja ben het helemaal eens met de bovenstaande meningen tenzij je het ooit nog bedenkt ergens anders voor te gaan gebruiken. bijvoorbeeld je lavalamp op dmx?? dan kan je beter voor een multidim gaan.
        Maar als het voor alleen 4 parren is dan is de bar het makkelijkst

Comment

• Mark-LED
          • May 2004
          • 822

Dat soort china travo'tjes laten zich niet graag dimmen.

Comment

• stekelvarke
            • Dec 2004
            • 1062

Multidim kan ook switchen allesinds de MK2
            exit night into LIGHT

Comment

• discover
              • Feb 2005
              • 108

@stekelvarke als hij kan switchen dan heet dat toch een multiswitch of heb ik dat een beetje verkeerd

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                • Nov 2005
                • 950

Nee de MKII versie kan je instellen of je wilt dimmen of switchen (!!!per kanaal!!!)

Maar dat kan tegenwoordig ook met de t-4 balkjes.
                Voordelen aan t-4 balk:
                - handig op en afbreken
                - 2 kabels en klaar is kees
                - ook verkrijgbaar met Powercon
                - veel funties (oa auto chase, sound, DMX)

Nadel aan t-4 balk:
                - zit altijd met zelfde kanalen
                - zijn redelijk duur als je kijkt naar de multidim mkII (€ 79.-)
                - slechte XLR connector's

Voordelen aan Multidim (MKII)
                - klein maar fijn
                - instellen switch of dim
                - pre-heat
                - handig te vervoeren

Nadelen aan Multidim (MKII)
                - FELLE HELDERE BLAUWE LED's (wij hebben dr 6 van hangen, is een theaterlamp opzich)
                - Witte stopcontacten (wordt midden 2006 ook verwacht met zwart)
                - maakt hels kabaal als hij aan het dimmen is

Hoop dat je dr wat aan hebt

Mark
                MEEO Audio Licht Rigging,
                Mark van der Werff
                Groningen

Comment

• discover
                  • Feb 2005
                  • 108

ik heb het dan over deze dmx t4 http://www.mediazero-shop.de/catalog...oducts_id/1580
                  srry voor de link naar een andere webshop
                  @ meeo licht en geluid ) bij deze kun je ook pre heat funktie
                  (multidim mk2 zijn makkelijk te vervoeren) de t4 hang ik de parren aan en daar komt dan nog een flichtcase voor en die kun je ook weer stapelen
                  ze worden alleen voor drive in gebruikt de ene keer in de truss en de andere keer gewoon op statiefdus ik denk dat ik toch gewoon voor de t4 balk moet gaan??

en kun je alle licht tafels er op aansluiten dan
                  (ik ga denk ik voor een van deze lc2412 van behringer of de showmaster 24 van showtec)

Comment

• discover
                    • Feb 2005
                    • 108

wel de dmx licht tafels dan

Comment

• Outline
                      • Feb 2006
                      • 1434

MEOO, je moet je huiswerk wat beter doen! Wat jij als voordeel noemt aan de Multidim zit al sinds jaar en dag STANDAARD op de T4. Lees de handleiding er maar eens op na!

Dus: gaan voor die T4! Zou zelf gaan voor de T4 met Powercon van Showtec. Met die je nu op het oog hebt zit je op een statief halverwege met een verlengkabel. Niet echt handig dus! Je bent dan wel iets meer kwijt, maar met een beetje rondzoeken (bv. bij Feedback) hou je het verschil binnen de perken. Qua tafel zou ik voor de Showtec/GLP/Jb-Systems/FAL/Botex/Eurolight/enz. (vergeet ik er nog 1?) gaan. Heb er zelf 1 en dat bevalt goed. De ervaringen met de Behringer schijnen minder te zijn... (alhoewel het wel moet doorgaan voor een MA-kloon)
                      Last edited by Outline; 06-03-06, 22:27.

Comment

• Mark-LED
                        • May 2004
                        • 822

Och, de Behringer tafel voldoet prima voor wat parren, voor intelligent licht zou ik hem laten staan en een scanmaster nemen als het budget wat krap is. Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat de Eurolight NIET overweg kan met intelligent licht. De MA kan dit wel. Doorzoek het fora maar eens op LC2412 en zijn 513e kanaal.

Comment

• Banned
                          Banned
                          • Dec 2003
                          • 951

Nadel aan t-4 balk:
                          - zit altijd met zelfde kanalen

Hoe bedoel je ?? Ik kan elk kanaal invoeren hoor die ik wil per kanaal

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                            • Nov 2005
                            • 950

aaahhhggggg.

Ik moet nog veel leren!

Ik ga persoonlijk ook voor de t-4, heb dr 4 in de verhuur en bevalt mij prima.
                            met altijd de zelfde kanalen bedoel ik: je hangt je parren dr aan en klaar, als je 1 par een meter verderop wilt hangen kan dat dus niet.

Sorry Sorry, ik ga mijn huiswerk maken

de behringer heb ik ook hiero en bevalt mij echt prima, behalve dat de falshbuttons hard klikken.
                            MEEO Audio Licht Rigging,
                            Mark van der Werff
                            Groningen

Comment

• Drive inn tnt
                              • Sep 2003
                              • 1082

Verder is het zo, Als je een t-4tje hebt neemt het echt niet meer ruimte in beslag dan 4 losse parren en een multi dim. Maar dat terzijde.
                              Ik werk nu al een jaar of 3 met t-4tjes en t-6jes. Zijn dagelijks op pad.
                              We hebben er een stuk of 12. Die dingen zijn toch redelijk hufter proef. Ze hebben zelfs al een paar keer in de regen gehangen. Stonden natuurlijk wel uit.
                              Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

Working...