DMX T4 bar vs. multidim

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Outline
    • Feb 2006
    • 1434

Ten 1e: een T4 (en elke P56/P64) heeft M10. Scheelt maar 4mm hoor...
    Ten 2e: Alles wat meer dan 1 bevestigings- of ophangpunt heeft hoeft niet gesafe't te worden. Dus: van beugel naar PAR niet (2schroeven= 2 bevest.punten), maar beugel naar T4 OFFICIEEL wel (want 1 bevest.punt).

Doe zelf altijd een zelfborgende moer en dan zo dat ik ook nog wat schroefdraad over hou (zodat deze niet meteen 'losloopt'). Ook nog nooit klachten over gehad.

Comment

• Drive inn tnt
      • Sep 2003
      • 1082

Ik heb al heel wat showtjes van bedrijven/drive-innetjes gezien. Maar ik ben in mijn leven nog nooit iemand tegen gekomen die safetys gebruikt bij zijn/haar t4.
      Wel gezien met een bar met spots, alleen die wegen wel 4x zo veel.
      Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• Baszza91
        • Oct 2005
        • 476

Hallo,

Ik probeer uit te reken wat mijn gewicht word wat als ik het in de truss wil gaan hangen. Maar ik kom er niet uit, wat ik voor een t4 met parren moet rekenen (en natuurlijk de nodige safety's en haken)?

Alvast bedankt

Greetzz en cheerss
        Ps: het gaat hier om de t4 met powercon.
        Last edited by Baszza91; 28-03-06, 14:30.
        I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

Comment

• Joost van Ens
          • Jan 2001
          • 628

Originally posted by Drive inn tnt
          Ik heb al heel wat showtjes van bedrijven/drive-innetjes gezien. Maar ik ben in mijn leven nog nooit iemand tegen gekomen die safetys gebruikt bij zijn/haar t4.
          Wel gezien met een bar met spots, alleen die wegen wel 4x zo veel.
          Mag je een keer bij mij komen kijken op de spaarzame klussen die ik nog doe, netjes alles gesafed wat niet aan meer dan 1 bevestiginspunt hangt, en vaak ook de apparaten die meerdere ophangpunten hebben gesafed

joost

Comment

• discover
            • Feb 2005
            • 108

ik ga dan voor de t4 bar maar is de scene setter van eurolite of botex of showtec of hq power precies het zelfde het gaat om de scene setter 24 want de hq power kost 139 euro en die van botex 200 euro

Comment

• LJKEVIN
              • Dec 2005
              • 426

kvindt de scene setter kut.. en kvindt de botex kut..
              koop een lc2412 van behringer joh.. 1 minpunt.. geen tap..
              maar echt makkelijk in programmering, en bediening, zowel bij drive in, als kleine theatershowtjes (van musical tot smallpodium.
              Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

Comment

• jurjen_barel
                • Jun 2003
                • 3150

Originally posted by LJKEVIN
                kvindt de scene setter kut.. en kvindt de botex kut..
                Alleen erg jammer dat je je argumentatie vergeet. Op deze manier gaat het nergens over.

Met de scene setters geen ervaring, maar wel met de Zero88 Alcora en het blijven allemaal kopien. Alcora is een schattig tafeltje: niet moeilijk te programmeren, net genoeg kanalen voor een mini-podium en heeft zelfs softpatch. Voor drive-in doeleinden zou ik niet zo snel hier naar grijpen. Hoewel de scene setters lekker goedkoop zijn, ben ik wel weer zo verwend dat ik heel graag submasters/memoryschuiven wil. Een tapbutton is ook erg wenselijk, vooral bij drive-in, want daar draait het immers om de muziek. Alles moet zo live mogelijk zijn.

Alternatieven zijn een FatFrog, een oude doch degelijke Sirius (beiden Zero88) of een MA LightCommander. Snuffel ook eens bij de tweede hands aangeboden artikelen, zit vast wel wat bij voor een mooi prijsje.

Comment

• discover
                  • Feb 2005
                  • 108

@LJKEVIN

wat vind je aan de scene setter k*t en die van behringer wel weer goed wan die is bijna het zelfde

Comment

• Watt Xtra
                    • Oct 2004
                    • 1119

hiero wordt ook alles gesafed!! kleine moeite als je de scans, strobo's enz toch moet nalopen en zo'n ding erom heen hangen, dan de rest ook meteen mee. Zelfs de spiegelbol en moter gaan apart met extra safe. Wanneer er een aparte verdeling 380/220V in de truss ligt wordt ook deze voorzien van valbeveiliging.
                    JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                      • Nov 2005
                      • 950

Originally posted by discover
                      @LJKEVIN

wat vind je aan de scene setter k*t en die van behringer wel weer goed wan die is bijna het zelfde
                      Om te beginnen heeft de Behringer Softpatch, en heeft de Behringer 12 analoge kanalen uit. Is veel makkelijker te proggen dan de Scene Setter en heeft een PCMCIA slot.

Sorry voor de offtopic
                      MEEO Audio Licht Rigging,
                      Mark van der Werff
                      Groningen

Comment

• discover
                        • Feb 2005
                        • 108

wat is een PCMCIA slot en analoge kanalen heb ik eigenlijk niet nodig want daar ga ik een multiswitch voor kopen (wil helemaal overstappen op DMX)

Comment

• 4uss
                          • Aug 2005
                          • 578

Originally posted by MEEO Licht en Geluid
                          Om te beginnen heeft de Behringer Softpatch, en heeft de Behringer 12 analoge kanalen uit. Is veel makkelijker te proggen dan de Scene Setter en heeft een PCMCIA slot.

Sorry voor de offtopic
                          Ja... reken dan ook alle crashes van die Behringer mee... waarbij dan ook de volledige programmering naar de maan is... Ik beschik over een Botex Scene Setter en een Showmaster 48 (zijn hetzelfde, op het aantal kanalen na). Hier werk ik al een tijdje tevreden mee. (Ik snap alleen die knop voor de rookmachine nog steeds niet, maargoed, das pech).

Comment

Working...