beginnersset

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • misjel
    • Jan 2006
    • 57

beginnersset

hallo ik ben begiinende dj/drive in en vraag me af wat een leuke beginnersset is,
    het gaat me niet bepaald om het geluid maar om het licht
    budget is ongeveer 400 euro en word elke maand 120 euro meer.
    ik ben pas 13

groetjes misjel
    Ook hallo
  • Baszza91
    • Oct 2005
    • 476

Waar haal jij 120 euro per maand vandaan als je nog maar 13 bent?

Ff serieus: ga is kijken naar een 2 goede t-4's met daaraan 8 par 56 300 watt mfl op 2 goede statieven. Met natuurlijk een tafel om de parren aan te sturen.

Voor intelligent licht kan je kijken naar scans of moving heads (ik denk dat het laatste wel ver uit het budget ligt). Een aantal leuke scans zijn
    Jb Systems: The Winner 2MKII
    Martin: Martin Mania Scx-500
    Showtec: Scorpion serie (die is vrij nieuw, en daar is nog niet zoveel over te vinden.

Ik zelf heb 2 * Martin Mania Scx-500 scans (ze bevallen me SUPER) aangestuurd door een Showtec Scanmaster 3.
    Als tafel kan jij kijken naar eentje uit de Scanmaster Serie (van Showtec). En natuurlijk de nodige kabels en cases.

Dat is het wat het licht betreft
    Voor geluid

Als boxen kan je kijken naar de DAP AX serie. Of de JB Vibe Serie. En als je meer hebt te besteden de Cerwin Vega Intense Serie. Als versterker zou ik gaan voor eentje uit de DAP Palladium Serie. Cross-over en eqaulizer van Behringer. Dan alleen nog de kabels en cases.

Kabels: Neutrik met Tasker schijnt erug goed te zijn maar ook erug duur.

Greetzz en cheerss
    Last edited by Baszza91; 18-03-06, 10:02.
    I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

Comment

• misjel
      • Jan 2006
      • 57

Originally posted by Baszza91
      twee krantenwijken,
      een telgraaf andere is stadsblad
      Ook hallo

Comment

• DjFlo
        • Jun 2003
        • 332

Originally posted by Baszza91

Ff serieus: ga is kijken naar een 2 goede t-4's met daaraan 8 par 56 300 watt mfl op 2 goede statieven. Met natuurlijk een tafel om de parren aan te sturen.

Voor intelligent licht kan je kijken naar scans of moving heads (ik denk dat het laatste wel ver uit het budget ligt). Een aantal leuke scans zijn
        Jb Systems: The Winner 2MKII
        Martin: Martin Mania Scx-500
        Showtec: Scorpion serie (die is vrij nieuw, en daar is nog niet zoveel over te vinden.

Ik zelf heb 2 * Martin Mania Scx-500 scans (ze bevallen me SUPER) aangestuurd door een Showtec Scanmaster 3.
        Als tafel kan jij kijken naar eentje uit de Scanmaster Serie (van Showtec). En natuurlijk de nodige kabels en cases.

Dat is het wat het licht betreft
        Voor geluid

Als boxen kan je kijken naar de DAP AX serie. Of de JB Vibe Serie. En als je meer hebt te besteden de Cerwin Vega Intense Serie. Als versterker zou ik gaan voor eentje uit de DAP Palladium Serie. Cross-over en eqaulizer van Behringer. Dan alleen nog de kabels en cases.

Kabels: Neutrik met Tasker schijnt erug goed te zijn maar ook erug duur.

Greetzz en cheerss
        Ik zou eerst een vragen waar hij de spullen voor wil gaan gebruiken dus mijn vraag:

Waar ga je het voor gebruiken denk je?
        Wat voor soort feestjes doe je? Als dat feestjes tot 30 mensen is zou ik als jouw was geen dure scans en 4 barren gaan aanschaffen maar een paar leuke basiseffectjes zoals mushroom etc.

Ik hoop dat je er wat aan hebt

Groeten

Floris

Comment

• Baszza91
          • Oct 2005
          • 476

Oke, srry ik liep inderdaad wel iets te hard van stapel . Maar dat is ongerveer het standaard.

Greetzz en cheerss
          I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

Comment

• misjel
            • Jan 2006
            • 57

ik ben van plan wat grotere feestjes te doen,
            maar kleinere feestjes is ook niet erg.
            ik denk dat ik sowieso 4 par 56 ga kopen(weet nog niet of het long of shortnoses worden, weet niet wat beter is)
            mss 8
            en dan zon lichtbrug:

weet niet of deze veel gewicht kan dragen
            anders deze:

en ben van plan alles DMX te doen.
            Last edited by misjel; 18-03-06, 15:59.
            Ook hallo

Comment

• DJ_matthias
              • Jun 2005
              • 620

Originally posted by misjel
              ik ben van plan wat grotere feestjes te doen,
              maar kleinere feestjes is ook niet erg.
              ik denk dat ik sowieso 4 par 56 ga kopen(weet nog niet of het long of shortnoses worden, weet niet wat beter is)
              mss 8
              en dan zon lichtbrug:[pic]
              weet niet of deze veel gewicht kan dragen
              anders deze: [pic]
              en ben van plan alles DMX te doen.
              dan koop je best die onderste lichtbrug. is veel steviger en kan waarschijnlijk ok meer dragen!
              en als je alles DMX wil doen, dan neem je maar T4 balken + bijhorende parren.
              vergeet je controller niet! houd in gedachten dat je later misschien ook intelligent light erbij hangt, kan je misschien best een controller kopen die beide kan?! kwestie van al voorbereid te zijn.
              ook kabels en kleurenfilters heb je nog nodig!

greetzzz en veel succes
              we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
              Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• Baszza91
                • Oct 2005
                • 476

Het is aan te raden om parren en andere intellie licht appart te houden kwa tafels. Ik zou gaan voor de onderste. Als je wat meer wilt, dan heb nog de Jb Systems Technotruss (ik geloof uit mijn hoofd een spanwijdte van 6 meter met een draaggewicht van 120 kg ofzo).

Greetzz en cheers

Comment

• DjFlo
                  • Jun 2003
                  • 332

Kijk nou komen we ergens,

Ik denk dat je ook zoals baszza91 zegt het best t4 dat zijn fourbarren op dmx kan nemen. Dit bouwt heel snel op en je plugt er 3 kabeltjes in en dan ben je klaar. Vergeet hier ook de controller er niet voor.

Je hebt 2 opties.
                  Je kan een kleine dmx controller kopen die je gebruikt voor je parren

Je kan ook een grote dmx controller kopen om in de toekomst je scans movingheads etc er ook mee aan te sturen.

Ik zou meteen sparen voor de onderste lichtbrug. Je hebt dan een goede basis en als je alleen 2 foubarren meeneemt kan je die gemakkelijk naar boven takelen en je kan er ook nog veilig zonder dat ze gaan wankelen wat bovenop monteren zoals kleine effectejs etc.

Het kost allemaal wat maar dan ben je goed verzerkd van een leuke bassis

Suc6!

Groeten

Floris

Comment

• Baszza91
                    • Oct 2005
                    • 476

Over die Techno truss. Hij is 4 meter breed en kan 285 cm hoog. Er kan 120 kg aan hangen. Die onderste foto truss: daar mag maar 45 kg aan hangen denk daar ook goed aan!!!!

Greetzz en cheerss

Comment

• misjel
                      • Jan 2006
                      • 57

dit is van de onderste foto

American DJ Dura Truss system

Art.Code ADADJ-371005[LIST][*]Uitsluitend op basis van zelf afhalen. Dit i.v.m. de anders te kostbare verzendkosten.[*]High Tech, Portable Triangle Steel Truss system [*]Extremely strong for heavier loads of lighting (No sagging) [*]Quick Release pins for easy assembly (no need for clamps) [*]Mounting holes to bolt lighting directly to truss [*]Easy to assemble and take down [*]Max weight (evenly distributed): 135 kg. [*]Max hight: 3,5 m [/LIST]System includes:[LIST][*]2x Crank-2 stands [*]2x Dura Truss 5-foot sections [*]System weight: 38.3 kgs[/LIST]
                      Ook hallo

Comment

• driesmees
                        • Apr 2003
                        • 1076

toch even opletten:
                        die Crank 2 statieven kunnen elk maar 32kg hebben (staat op hun site)
                        opgeteld 64kg. Zelfs zonder de 75% regel kan dit systeem de opgegeven 135kg niet dragen. Waarschijnlijk komt de 135kg uit de belastingstabel van de truss, en hebben ze geen rekening gehouden met de statieven.
                        [CENTER] [/CENTER]

Comment

• misjel
                          • Jan 2006
                          • 57

i kan tog ook een gewone 50 mm buis nemen kan wel veel dragen,
                          en makkelijker mee te nemen
                          Ook hallo

Comment

Working...