Werkt daslight elek usb to dmx

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • marciano
    • Feb 2006
    • 164

Werkt daslight elek usb to dmx

kan je op de daslight software (die gratis op www.daslight.com) of te halen is. elke usb to dmx connector aan hangen?

zoals deze
  • Peter Vanhove
    • Jun 2002
    • 347

Neen.

Alle DMX software makers controlleren of er wel degelijk hun interface is aangesloten. Beetje logisch toch, zij investeren veel tijd en geld in de ontwikkeling van hun programma, dat je dan weer gratis kan downloaden. De enige inkomsten die ze hebben is door de verkoop van hun eigen interfaces (die dus vele malen duurder verkocht worden dan de werkelijke waarde, dit betaald de ontwikkeling van de software) de omgekeerde wereld dus. Als je het programma goed vind, koop dan hun interface erbij.

De interface waarover je het hebt van Enttec is vele malen goedkoper dan de software eigen interfaces, deze word verkocht aan zijn echte waarde, omdat zij geen gratis software leveren.
    Ze ontwikkelen wel software, het sublieme Lightfactory pakket dat voornamellijk in theater middens geprezen wordt, een demo versie is te gratis te krijgen, een werkende versie dient betaald te worden. Net het omgekeerde wat de anderen doen, en volgens mij de enig juiste manier, je betaald een correcte prijs voor de interface en een correcte prijs voor de software, eerlijker kan toch niet.

Voor de enttec interface bestaan er dan wel weer door anderen geschreven software die wel gratis is bvb Chamsys, freestyler, waarbij de Chamsys toch wel algemeen bekend de allerbeste is.

De interface waarvan je spreekt is 's werelds meest verkochte "no budget" interface, sinds kort is er een professionelere versie die iets duurder is, maar ook veel beter.
    Last edited by Peter Vanhove; 03-04-06, 17:54.
    Import BeNeLux : TW AUDiO - ENTTEC - TECNARE
    Import BeLux : HEIL SOUND - LOGIC SYSTEMS

Comment

• marciano
      • Feb 2006
      • 164

dan word het toch de interface van daslight want ik vindt het toch een heerlijk programma om mee te werken

Comment

• MEEO Licht en Geluid
        • Nov 2005
        • 950

Originally posted by Peter Vanhove
        Neen.

Alle DMX software makers controlleren of er wel degelijk hun interface is aangesloten. Beetje logisch toch, zij investeren veel tijd en geld in de ontwikkeling van hun programma, dat je dan weer gratis kan downloaden. De enige inkomsten die ze hebben is door de verkoop van hun eigen interfaces (die dus vele malen duurder verkocht worden dan de werkelijke waarde, dit betaald de ontwikkeling van de software) de omgekeerde wereld dus. Als je het programma goed vind, koop dan hun interface erbij.

De interface waarover je het hebt van Enttec is vele malen goedkoper dan de software eigen interfaces, deze word verkocht aan zijn echte waarde, omdat zij geen gratis software leveren.
        Ze ontwikkelen wel software, het sublieme Lightfactory pakket dat voornamellijk in theater middens geprezen wordt, een demo versie is te gratis te krijgen, een werkende versie dient betaald te worden. Net het omgekeerde wat de anderen doen, en volgens mij de enig juiste manier, je betaald een correcte prijs voor de interface en een correcte prijs voor de software, eerlijker kan toch niet.

Voor de enttec interface bestaan er dan wel weer door anderen geschreven software die wel gratis is bvb Chamsys, freestyler, waarbij de Chamsys toch wel algemeen bekend de allerbeste is.

De interface waarvan je spreekt is 's werelds meest verkochte "no budget" interface, sinds kort is er een professionelere versie die iets duurder is, maar ook veel beter.
        Het is niet helemaal waar wat je zegt, bij de hardware van The Willows zit de USB Dongle. Dit werk wel samen met Daslight.
        MEEO Audio Licht Rigging,
        Mark van der Werff
        Groningen

Comment

• Peter Vanhove
          • Jun 2002
          • 347

Originally posted by MEEO Licht en Geluid
          Het is niet helemaal waar wat je zegt, bij de hardware van The Willows zit de USB Dongle. Dit werk wel samen met Daslight.
          Dit is via een Hack (die niet eens goed werkt), en dus in feite stelen van de makers van het programma.
          Als Enttec distributeur voor de BeNeLux kan ik dit alleen maar afkeuren dat onze interfaces voor zoiets gebruikt worden. En dit zouden de mensen van The Willows ook moeten doen.
          Als je een lichtprogramma goed vind, koop dan de bijbehorende interface en steun zo de softwaremakers zodat ze verder kunnen werken, en de software voor jou nog beter kunnen maken.
          Indien je er het geld niet voor wil uitgeven, koop dan een interface die met gratis software werkt zoals ik al aangaf. Het is al duizend keren gezegd maar probeer tenminste de Chamsys software, die is gratis, behoeft geen Hack die toch maar half werkt en is stukken beter dan alle betalende software samen. Je moet enkel de moeite nemen om er mee te leren werken.
          Last edited by Peter Vanhove; 03-04-06, 22:47.

Comment

• marciano
            • Feb 2006
            • 164

het gaat niet om het geld (niet 100%) maarja het is toch een verschil van bijna 200 euro dus daarom wilde ik het even zeker weten. Achteraf is het ook wel logisch. maar elk geval bedankt.
            Last edited by moderator; 12-04-06, 18:41.

Comment

• 4uss
              • Aug 2005
              • 578

Je kunt ook zelf software schrijven als je daar beetje handig mee bent. Ik stuur nu twee Robe scan's aan met een al redelijk oud laptopje, en dat gaat perfect (op de OpenUSB interface). Nog geen enkel probleem gehad.
              Het ligt er dus aan wat je doelen zijn. Voor alleen een drive-in die ongeveer altijd hetzelfde staat te doen is die OpenUSB interface met wat simpele software voldoende, wil je meer dan kun je beter zoeken naar iets betaalds.

Comment

• Peter Vanhove
                • Jun 2002
                • 347

Originally posted by 4uss
                Je kunt ook zelf software schrijven als je daar beetje handig mee bent. Ik stuur nu twee Robe scan's aan met een al redelijk oud laptopje, en dat gaat perfect (op de OpenUSB interface). Nog geen enkel probleem gehad.
                Het ligt er dus aan wat je doelen zijn. Voor alleen een drive-in die ongeveer altijd hetzelfde staat te doen is die OpenUSB interface met wat simpele software voldoende, wil je meer dan kun je beter zoeken naar iets betaalds.
                Dan moet je echt dringend eens de GRATIS Chamsys software proberen, ik zou het voor geen geld willen inruilen tegen een betalend pakket. Deze software werkt 100% identiek aan hun grote +15.000 euro kostende tafels.

Comment

• 4uss
                  • Aug 2005
                  • 578

Originally posted by Peter Vanhove
                  Dan moet je echt dringend eens de GRATIS Chamsys software proberen, ik zou het voor geen geld willen inruilen tegen een betalend pakket. Deze software werkt 100% identiek aan hun grote +15.000 euro kostende tafels.
                  Dat laptopje waar ik dat op draai gaat het echt niet leuk vinden als ik daar Chamsys op zet... ik heb het wel op een andere computer staan, maar nog niet echt geprobeerd.

Comment

• som
                    • Nov 2002
                    • 787

denk dat het wel goed gaat, ik ben nu aan het experimenteren met chamsys op een ouwe 500 mhrz p2 en ben nog geen problemen tegen gekomen
                    Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• Peter Vanhove
                      • Jun 2002
                      • 347

De snelheid van je PC is net zo héél erg belangrijk, wij hebben al Chamsys geinstalleerd op hele oude PII's en III's zonder problemen.
                      Wat wel belangrijk is, is dat de PC rotzooivrij is, geen spyware, virussen, MSN of 100-den andere programma's die niets met het lichtsturen te maken hebben.
                      Als je zo'n oud PC-tje wil opofferen aan het licht, herformatteer hem dan, installeer windows (liefst XP als je PC dit al aankan), installeer Chamsys, installeer uw drivers voor de Enttec interface http://www.ftdichip.com/Drivers/D2XX.htm en verder niets, je zal zien dat het probleemloos zal werken.
                      Mocht je alsnog met een Enttec OpenUSB interface glitches tegenkomen, omdat de pc de gegevens niet snel genoeg naar de interface kan sturen, ga dan in je Chamsys soft naar Setup en zet de Reduced Rate Output op Reduced rate (helemaal onderaan).
                      Als het nog niet goed komt koop dan een USB Pro interface die zijn eigen DMX genereerd en dus veel minder snelheid eist van je PC.

Comment

Working...