De fantasie op de vrije loop laten gaan: Wat moet ik doen???

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stefan90kauw
    • Jun 2005
    • 189

De fantasie op de vrije loop laten gaan: Wat moet ik doen???

Hey,

ik hou er wel van om altijd in de catalogussen te snuffelen en kijken e.d.
    Een de vader van een vriend van mij die zingt.
    Verdient hier ook geld mee.
    Heeft zijn eigen geluid.

Die vriend zei dat hij mischien nog licht wou hebben. Je raad het al:
    Me gedacht slaan spontaan op hol.

Maar ik zou graag willen weten of het wel slim is wat ik zou kiezen.
    Ik zou kiezen voor een simpel DMX tafeltje en een Showtec Compact light 2 maal.
    Dan kom je al ruim uit op 600 euro minimaal. inclusief kabels e.d.

Zal dat slim zijn? Of toch maar een setje van 8 parren?

Plaatje van de compact light:

Dit is dus niet om serieus uit te geven. Ik wil graag weten of ik goed denk.
    Last edited by Radar; 10-04-06, 13:31.
  • MEEO Licht en Geluid
    • Nov 2005
    • 950

ik zou toch gaan voor een setje met 8 parren en 2x een t4 bar. denk ook aan de statieven etz.
    MEEO Audio Licht Rigging,
    Mark van der Werff
    Groningen

Comment

• stefan90kauw
      • Jun 2005
      • 189

Originally posted by MEEO Licht en Geluid
      ik zou toch gaan voor een setje met 8 parren en 2x een t4 bar. denk ook aan de statieven etz.
      Uiteraard let ik op statieven en de hele zooi.

Maar waarom zou je deze niet kiezen dan?

Comment

• Upgrading your system
        • May 2003
        • 1684

Ja, ik zou ook zeker gaan voor parren een 56 is denk ik voldoende, deze zijn niet zo gek duur, en hierbij kan je kiezen voor andere kleurfilters ed, bij deze dingen heb je slechts een beperkte lamp. bovendien is de output ook niet echt bijster
        Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• stekelvarke
          • Dec 2004
          • 1062

Zie dat je ook "wit" licht hebt (eventueel met Lee151 of 152) voor het front
          Dat lijkt me nogal moeilijk met de compact lights.
          Ook zijn die compact lights nogal moeilijk te richten (zo schijnen al je kleurtjes steeds naar hetzelfde plekje).
          exit night into LIGHT

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4524

Voor gewoon één vent die zingt en/of keyboard speelt zou ik gewoon op de frontspeakers aan elke kant een led-par zetten. Kost niks, geen kapotte limpen, zowat geen stroomverbruik en toch de vent in een lichtje.

De boven getoonde compactlights geven verbazingwekkend veel en bruikbaar licht. Maar zijn enorm duur in gebruik door de vervanglampen.
            (ze gaan per twee stuk en branden niet lang)
            lekker belangrijk!

Comment

• stefan90kauw
              • Jun 2005
              • 189

Originally posted by showband
              Voor gewoon één vent die zingt en/of keyboard speelt zou ik gewoon op de frontspeakers aan elke kant een led-par zetten. Kost niks, geen kapotte limpen, zowat geen stroomverbruik en toch de vent in een lichtje.

De boven getoonde compactlights geven verbazingwekkend veel en bruikbaar licht. Maar zijn enorm duur in gebruik door de vervanglampen.
              (ze gaan per twee stuk en branden niet lang)
              Het gaat om ook de wat grotere podia's.
              Mischien dan idd parren. Maar, een redelijke set is al 700 euro heb ik uitgerekend. Dat geld heeft ie niet

Comment

• hugovanmeijeren
                • Oct 2004
                • 1436

Originally posted by stefan90kauw
                Het gaat om ook de wat grotere podia's.
                Mischien dan idd parren. Maar, een redelijke set is al 700 euro heb ik uitgerekend. Dat geld heeft ie niet
                Bij een bekende winkelketen in Rotterdam/Utrecht/Apeldoorn kun je complete Par-56-short's met 1 statief kopen voor ik meen €150,- Tis wel Showtec... Maar gebruiken ze zelf ook en is best leuk...

(Je moet echter wel als je lampen stuk zijn er even GE's instoppen...)

Groeten Hugo
                Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• AJB
                  • Jul 2003
                  • 2289

Hoe groot is dat "grote podium" als de beste man nog geen 700 bij elkaar krijgt ? Niet lullig bedoelt, maar dan hebben we het over kleine optredens, en geef ik de heren groot gelijk met het par verhaal.

Led-par vind ik niet een mega-goed plan, door de kilheid van het licht. Pak dan zelf een par16/56 armatuur (can), en schroef daar een aantal halogeen lichtjes in. Gamma dimmer is goedkoop, maar voor geluid in de buurt niet bepaald aan te raden. Botex heeft vast ook 1 kanaals dimmertjes...

Da's voor ongeveer 200 rond te krijgen lijkt me...
                  If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                  ------------------------------------------------
                  Arvid Buit
                  Creative-Director / Artist-Manager

Comment

Working...