Galm over monitor

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Whitefarmer
    • Oct 2003
    • 1244

Galm over monitor

Beste allemaal,

Ik schuif sinds een half jaartje een bandje (drum, toetsen, bas/zang en 2 gitaar/zang).

De eerste optredens speelden we/ze, zonder monitors, de laatste met monitors en nu willen ze "galm" ook over de monitor??

is dit normaal??

de leadzanger zegt: als ik mezelf met galm hoor, ga ik anders zingen.
    dat klinkt logisch, maar backing vocs galm over monitor?

en kan ik met 1 FX (lexicon mpx 550 in bezit) leadzang, backing en snare sturen, ECHTER leadzanggalm retour solo over monitor??(nu laat ik galm terugkomen op stereo schuif, en aux ik deze naar leadzanger, met als gevolg dat ALLE galm bij hem op de monitor komt)

Mixer is een (ahum) behringer mx 3282A met 6/8 aux-sends

we zijn van plan 2 stuks TC-1 tjes bij te kopen. Hoe routen jullie galm/FX?

Als ik het teruglees, lijkt het te volgen, ik hoop dat dit ook zo is!

Alvast bedankt
    Groeten John
    Groeten John
    ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
    Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!
  • berolios
    • Sep 2005
    • 1538

Hallo John,

Je doet het prima hoor, FX gewoon op (stereo) kanalen laten terugkomen.
    Je kunt niet de leadzang eruit filteren om naar de monitor te sturen, als je dat wilt doen, moet een dedicated reverb unit nemen voor de lead-zang.

Verder ben ik zélf van mening dat bij dergelijk kleine optredens écht geen galm over de monitor hoeft.

Hopelijk heb je er iets aan ;-)

Cheers!
    Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• S500D
      • Feb 2003
      • 215

Ik vind zelf als je galm over een monitor zet dat je wel nog al eens last van feedbackgevoeligheid op de monitor gaat krijgen.
      Dus wees voorzichtig met de hoeveelheid galm die jij de leadzanger geeft.

Je gaat later naar mate je meer ervaring krijgt en de band ook dat het prettig is om eigenlijk zo weinig mogelijk op een monitor hebben om de brei van geluid op het podium te voorkomen, en een galm op de monitor maakt dat alleen maar slimmer.

Gr Ron.
      U draait, Wij vragen.

Comment

Working...