PA stallen en beschermen tegen vocht

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Annwn
    • Apr 2006
    • 91

PA stallen en beschermen tegen vocht

Hallo mensen van L&H,

Ik heb mn PA nu in een schuurtje staan die niet helemaal vochtvrij is en ik vroeg me af of er maniertjes zijn om de speakers te beschermen tegen het vocht.... Een kleed erover ofzo???

gr,

Eelke
  • vasco
    • Oct 2003
    • 2567

Zijn genoeg manieren maar ligt natuurlijk aan jou budget.
    Je kunt één of meer vochtvreters plaatsen tot aan de opslag geheel isoleren en klimaat controlle plaatsen.

Alleen een kleed over je speakers zet geen zoden aan de dijk.

Comment

• Annwn
      • Apr 2006
      • 91

Oke dan weet ik dat een kleed geen zin gaat hebben...... Vochtvreters heb ik ook al aan zitten denken... Mn budget is heel laag......
      Ff wat kattengrint plaatsen ofzo.......

Comment

• axs
        Moderator
        • Jun 2002
        • 2687

Paar pakken zout kopen... vreten ook genoeg vocht
        If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Dj-Sjors

Ik denk dat vochtvreters de beste oplossing is dan als je niet zo groot budget hebt of pakken zout

Comment

• Annwn
            • Apr 2006
            • 91

Ik lees ook veel dat goed ventileren ook een stuk scheeld!

Comment

• Dj-Sjors

Maar als je n0gh een ventilator in de muur wil zetten kost dat denk ik meer geld dan vochtvreters

Comment

• Radar
                Moderator
                • Jul 2002
                • 890

H2O is inderdaad nog steeds funest voor de moderne elektronica.
                Nu is het zo dat warme lucht meer vocht kan bevatten dan koude lucht en daar begint je probleem.
                Je spullen gaan na een klus warm de kist in, het liefst na een dampend feestje in een duister en matig geventileerde toko.
                Daarna gaat 't spul in middels een stukje vervoer de koude schuur in, de spullen koelen af en het in de warme lucht aanwezige vocht zal gaan condenseren (lees: vloeibaar worden).
                Nu kun je doormiddel van iets van vochtvreters ( rijst is ook een hele goeie!) iets aan symptoon bestrijding doen maar al je het beter wil doen dan adviseer ik om je schuur te isoleren en een droog lucht systeem aan te brengen. Dit is een investering maar als het om energie verbruik gaat altijd nog goedkoper dan verwarmen en heel misschien nog wel goedkoper als elektrieke ventilatie want als de lucht droog is slaat het systeem af.(ventileren of verwarmen is een continu proces!)
                Last edited by Radar; 05-05-06, 00:03.
                Ik doe niet aan bijgeloof.
                Dat brengt ongeluk.

Comment

• Annwn
                  • Apr 2006
                  • 91

Wat ik me ook af vraag... Je kan in de koelkast dingen vriesdrogen... Dus water verdampt dan..... Is het dan zo dat in de winter je schuur als het dus koud is minder vochtig is als in de zomer?

Comment

• nijhuisr
                    • May 2003
                    • 182

Originally posted by Annwn
                    Wat ik me ook af vraag... Je kan in de koelkast dingen vriesdrogen... Dus water verdampt dan..... Is het dan zo dat in de winter je schuur als het dus koud is minder vochtig is als in de zomer?
                    Ja, maar een gemiddelde box past niet.

Licht er ook aan hoe vochtig je opslag is, in mijn schuur word het koud maar geen probleem voor mijn cases. vocht gaat pas aanslaan als de temp. verschillen groot worden.

Comment

• Annwn
                      • Apr 2006
                      • 91

Dus het is wel goed om je set even te laten afkoelen alvorens je stalt.

Comment

• Dr. Edie
                        • May 2003
                        • 671

Ik heb het geluk dat mijn apparatuur in huis gestalt word (soort bijhok..) niet verwarmd, maar toch stukken warmer als buiten.. Tevens vind ik dat het spul ermaar tegen kunnen moet, en tot nu toe ook nooit problemen mee gehad.
                        Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• wimbru
                          • Sep 2003
                          • 148

Een collega van mij hangt een lamp van 60 watt in zijn schuurtje. Brandt dag en nacht en volgens hem is de vochtigheid weg.

heb wel mijn twijfels...

Comment

• sjoerd
                            • Apr 2004
                            • 341

Originally posted by Dr. Edie
                            Ik heb het geluk dat mijn apparatuur in huis gestalt word (soort bijhok..) niet verwarmd, maar toch stukken warmer als buiten.. Tevens vind ik dat het spul ermaar tegen kunnen moet, en tot nu toe ook nooit problemen mee gehad.
                            Toch is onze ervaring dat sommige apparatuur er wel degelijk onder te lijden heeft. Bijvoorbeeld lichtsturingen die niet goed werken als ze koud zijn, moeten vreemd genoeg soms eerst opwarmen!? Plus spullen gaan eerder roesten in een vochtige omgeving. gelukkig hebben we een nieuwe kachel, maar liever nog de zomer

Comment

• Upgrading your system
                              • May 2003
                              • 1684

Je grootste probleem is niet zozeer de vocht in de ruimte, alswel het condens wanneer je vervolgens je koude apparatuur een warme feestzaal insleept. dat is dan al niet te voorkomen en zolang je apparatuur koud staat gestald zal je dit houden.
                              houd het vochtprobleem in je opslagje in de toom met bovenstaande oplossingen maar overdrijf het niet. condens blijf je houden, hoe vochtvrij je hokje ook is
                              Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

Working...