Condens onstaat als je van warm naar koud gaat, zo als reeds eerder gememoreerd, warme lucht kan gewoon meer vocht bevaten dan koude lucht, dus als je van warm naar koud gaat zal dit vocht condenseren.
Kouwde spullen warme (volle), dampende feestzaal inslepen kan dus inderdaad ook problemen geven omdat de warme lucht zal gaan condenseren op je koude spullen maar dit was niet de vraag van de probleem eigenaar.
Ik ben verder van mening dat als je investeerd in spullen je niet moet gaan beknibellen op je opslag en onderhoud.
Hieronder een citaat van de leverancier van onze droge lucht systemen:
bron:MUNTERS
De in bovenstaand genoemde 50% is voor de bij mij in onderhoud zijnde radarsystemen gestegen tot dik boven de 70%, aangevuld met een airco systeem leverde dit een daling op van 80% van de storingen!
De systemen zijn ondertussen 25 jaar oud en halen tijdens operationele omstandigheden een inzetbaarheid van boven de 99%.
Dure spullen kopen is dus geen probleem, maar vergeet niet te investeren in je vervoer, onderhoud en opslag.
Kouwde spullen warme (volle), dampende feestzaal inslepen kan dus inderdaad ook problemen geven omdat de warme lucht zal gaan condenseren op je koude spullen maar dit was niet de vraag van de probleem eigenaar.
Ik ben verder van mening dat als je investeerd in spullen je niet moet gaan beknibellen op je opslag en onderhoud.
Hieronder een citaat van de leverancier van onze droge lucht systemen:
De [FONT=Verdana]"Munters Droge Lucht Methode[/FONT][FONT=Verdana]" maakt bij opgelegd materieel onderhoudsintervallen mogelijk van 4-8 jaar. Bij operationeel materieel kunnen elektronische storingen tot meer dan 50% verminderd worden. Hiermee levert de "Munters Droge Lucht Methode" een strategische bijdrage aan beduidend lagere "Life Cycle Costs", terwijl juist de inzetbaarheid verhoogd wordt.[/FONT]
De in bovenstaand genoemde 50% is voor de bij mij in onderhoud zijnde radarsystemen gestegen tot dik boven de 70%, aangevuld met een airco systeem leverde dit een daling op van 80% van de storingen!
De systemen zijn ondertussen 25 jaar oud en halen tijdens operationele omstandigheden een inzetbaarheid van boven de 99%.
Dure spullen kopen is dus geen probleem, maar vergeet niet te investeren in je vervoer, onderhoud en opslag.
Comment