Vervanging voor Mission serie DAP

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • koekaking
    • Apr 2003
    • 22

Vervanging voor Mission serie DAP

Hallo Allemaal,

Ik ben voor ons plaatselijk buurthuis op zoek naar een vervanging voor onderstaande twee versterkers :

DAP Mission 900
    DAP Mission 1500

Er is nog geen budget vastgesteld aangezien er eerst een richtprijs moet zijn. Maar het is natuurlijk zo dat we geen QSC ed. kunnen betalen.

Wat zouden jullie aanschaffen, of wat is een goede low tot medium budget versterker? (niet meer als bijv. 350 euro)

Alvast bedankt!!
  • ralph
    Banned
    • Aug 2000
    • 2649

Goed, gezien de positieve veranderingen in de DAP palladium reeks en de gebleken betrouwbaarheid van deze versterkers....lijkt mij dit een vrij logische keus.

Andere mogelijkheid, persoonlijk erg positieve ervaringen mee:
    Behringer EP2500

Comment

• Upgrading your system
      • May 2003
      • 1684

Nu je toch geld uit gaat geven, kijk eens naar een paar goede occasions.

als je een oude Crown/Bell/Yamaha/SA koopt heb je wel hele zware (gewicht) maar wel degelijkheid. en aangezien je ze niet hoeft mee te slepan (ja 1 keer daarnaartoe) denk ik dit dit wel eens een goede optie kan zijn
      Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• HR Soundproductions
        • Oct 2005
        • 650

Wat zou jij aanschaffen? Ik heb in het verleden veel versterkers tweedehands aangeschaft en eigelijk nooit problemen gehad met deze dingen ( Carver PM1,5, Yamaha P4500 en Peaveys Deca1200 en PV-serie).
        Ondanks dat dit kwalitatief goede amps zijn, betaal je er ook een redelijke prijs voor tweedehands, misschien met goed zoeken kom je iets goedkoper uit.

Momenteel draai ik met 3 EP-2500's en ben ik hier heel tevreden over, redelijk goede prestatie, redelijk veel vermogen en een hele aangename prijs.

Maar goed mijn overweging of ervaring hoeft de jouwe niet te zijn.

De palladium zijn, als ik de berichten mag geloven, helemaal zo slecht niet en zou je eventueel er over na kunnen op de zwaardere broertjes ervan aan te schaffen ( al dan niet tweedehands )

Comment

• Drive inn tnt
          • Sep 2003
          • 1082

De dap palladium amps zijn helemaal niet zo verkeerd. En voor een buurt huis al helemaal niet. Er hoeft niet mee gesleept te worden neem ik aan.
          Wat wil je er aan gaan hangen?
          Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• koekaking
            • Apr 2003
            • 22

Aan de mission 900 hangen vier DAP K112, en aan de 1500 hangen een viertal 15"Dynacord boxen waar ik het type zo snel niet van weet..

Comment

• nijhuisr
              • May 2003
              • 182

even een vraag...

Wat is er mis met die mission's?

Vervangen door de palladium reeks lijkt mij zinloos, de mission's zijn goed en misschien wel beter dan de palladium's

Comment

• koekaking
                • Apr 2003
                • 22

Wij gebruiken dit spul nogal intensief, en de missions vallen zeer regelmatig uit, dit is op een feest natuurlijk niet echt prettig...

Comment

• flurk
                  • May 2003
                  • 409

Ik heb goeie ervaringen (in de horeca althans)met de versterkers van Show (bij ons ingevoerd door de Sennheiser verdeler).Heb er reeds verschillende verkocht en nog geen teruggezien voor hersteling.

bestaat in drie uitvoeringen
                  2 x 750 watt 399€
                  2 x 225 watt 249€
                  2 x 275 watt 299€
                  Last edited by flurk; 14-05-06, 11:21.

Comment

• Drive inn tnt
                    • Sep 2003
                    • 1082

Misschien kan je ook nog is even kijken voor American Audio amps. De v3000 etc zijn zeer degelijke en goede amps.
                    Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• koekaking
                      • Apr 2003
                      • 22

bedankt voor jullie reacties, van deze http://www.musicstore.de/de/PA_Besch...usicstore.html hebben we het grote broertj hangen voor de subs, tot op heden geen problemen mee gehad, heeft iemand van jullie er ervaring mee, anders zou dit misschien een optie voor ons zijn...

Comment

• Upgrading your system
                        • May 2003
                        • 1684

als de grote broer goed is, zal het kleine broertje ook wel niet verkeerd zijn, ze komen immers uit dezelfde fabriek.

hoe oud zijn die dingen die jullie hebben hangen, en wat is er idd mat de missions aan de hand?
                        Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• koekaking
                          • Apr 2003
                          • 22

De mission versterkers zijn als ik me niet vergis drie a vier jaar oud, als we een hele avond voluit draaien willen ze nog wel een keer uitvallen...
                          Wij maken hier echt veel gebruik van en willen dus ook een beetje betrouwbaar spul..

Comment

• ralph
                            Banned
                            • Aug 2000
                            • 2649

Originally posted by nijhuisr
                            even een vraag...

Wat is er mis met die mission's?

Vervangen door de palladium reeks lijkt mij zinloos, de mission's zijn goed en misschien wel beter dan de palladium's
                            Euhm, mag ik even inhaken met absoluut andere ervaringen?!

De serie mission amps. uit die tijd waren nou niet echt een betrouwbaar stukje techniek.
                            Opbouw van de palladium ams van dit moment is compleet anders en, naar gebleken een stuk betrouwbaarder.

Wel een kantekening:
                            In de horeca worden versterkers niet zelden op slecht geventileerde plaatsen geïnstalleerd, wordt er (te) weinig aan onderhoud gedaan zoals het rook, stof en vetvrij houden van versterkers.
                            Daar kunnen zowel dure als budget versterkers NIET tegen.

Wellicht iets waar je je voordeel mee kunt doen.

Comment

• Drive inn tnt
                              • Sep 2003
                              • 1082

Nou dap en echt betrouwbaar zijn nou niet echt 2 dingen die bij elkaar horen. Het zijn zeer zeker geen slechte ampjes, zeker niet voor het geld. Maar als je iets meer betrouwbaarheid wild, kan je beter iets meer uitgeven.
                              Vette boksuh meneer

Comment

Working...