American DJ Truss system

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • renebiemans
    • May 2006
    • 156

American DJ Truss system

Ik wil misschien een truss gaan kopen voor wat parren en een paar effecten. Nu had ik al door dat die JB eco licht brug en die Showtec lichtbrug troep is. Omdat het allemaal plastic koppelingen zijn.

Maar nu heb ik eentje gezien van American DJ wat er wel degelijk uit ziet: http://www.verkoop.licht-geluid.nl/A...dj-371005.html Maar wat vinden jullie daarvan is dit fatsoenlijk en genoeg voor ong. 8-12 parren met wat effecten? Of kan ik beter doorsparen tot een paar echte wind-ups met echte truss?

Met Vriendelijk Groet
    Rene Biemans
  • padoog
    • Oct 2005
    • 68

Hmm, lijkt me opzich wel een oké truss, maar als er 12 parren + effecten in komen te hangen gaat deze we heel erg vol worden. ( als het uberhaubt al past)

Comment

• renebiemans
      • May 2006
      • 156

Er zijn verlengstukken voor die truss dus daar koop ik er denk ik dan ook 1 van bij. Maar opzich 8 parren op 3 meter moet wel lukken lijkt mij.

Comment

• Drive inn tnt
        • Sep 2003
        • 1082

Het lijkt wel een stevig trusje. Wat jij er in wil hangen moet wel lukken.
        Alleen ik denk dat er geen eurotruss of iets dergelijks in past. Dus als je wilt uitbreiden/bijhuren, zit je met een probleem.
        Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• stekelvarke
          • Dec 2004
          • 1062

Ik weet niet hoelang je nog door wil gaan met licht/geluid. Maar ik ben van mening dat je dit best meteen goed doet, gewoon een aantal meter Prolyte/Eurotruss/... met een set statieven, ok je bent duurder uit. Maar toekomst gericht lijkt mij dit voordeliger. Ook kan je dat in stukjes aanschafen. bv eerst 2 wind up statieven kopen en de truss huren.
          exit night into LIGHT

Comment

• renebiemans
            • May 2006
            • 156

Ja, ok. Maar daar is opzich op het moment niet het budget voor ik ben namelijk nog maar 15. In ieder geval mijn ouders willen niet hebben dat het te duur word. Maar deze set is toch ook inculsief wind-ups? En als dat fatsoenlijke dingen zijn kan ik alsnog andere truss er wel bij kopen..

Maar als die statiefen echt 135Kg bij elkaar aan kunnen zou wel mooi zijn. Maar dat lijkt mij haast sterk voor die prijs... of niet?
            Last edited by renebiemans; 10-06-06, 11:10.

Comment

• Baszza91
              • Oct 2005
              • 476

Voor uitleg over dit ''truss-systeem'' zie dit topic.
              Conclusie dus NOOIT 135 kg in dit systeem hangen!!!!

Greetzz en cheerss
              I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

Comment

• renebiemans
                • May 2006
                • 156

Ik ben nu van plan om de american DJ st132 te gaan kopen. dit is deze: http://www.verkoop.licht-geluid.nl/A...dj-371023.html Maar nu wil ik deze ook gaan gebruiken zonder truss eerst. Maar hiervoor moet eigenlijk die minimale diameter niet al te groot zijn. Weet iemand hoe groot deze is? En wat de minimale hoogte van dit statief is?

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                  • Nov 2005
                  • 950

Originally posted by renebiemans
                  Ik ben nu van plan om de american DJ st132 te gaan kopen. dit is deze: http://www.verkoop.licht-geluid.nl/A...dj-371023.html Maar nu wil ik deze ook gaan gebruiken zonder truss eerst. Maar hiervoor moet eigenlijk die minimale diameter niet al te groot zijn. Weet iemand hoe groot deze is? En wat de minimale hoogte van dit statief is?

Max Height: 4 meter
                  Min Height: 1,75 meter
                  Max Vertical Load: 100 kgs
                  Insetion Diameter: 1 3/8"
                  Unit Weight: 24,95 kg

Gewoon lezen dan kom je dr wel
                  MEEO Audio Licht Rigging,
                  Mark van der Werff
                  Groningen

Comment

• renebiemans
                    • May 2006
                    • 156

Ja maar wat houd dit dan precies in: Insetion Diameter: 1 3/8" ik weet dat het de diameter is maar wat houd dat 1 3/8ste in? En ik zag op een andere site dat hij wel gekeurd was maar niet TUV gekeurd maakt dit veel uit?

Comment

• Thijsch
                      • Feb 2005
                      • 45

Originally posted by renebiemans
                      Ja maar wat houd dit dan precies in: Insetion Diameter: 1 3/8" ik weet dat het de diameter is maar wat houd dat 1 3/8ste in? En ik zag op een andere site dat hij wel gekeurd was maar niet TUV gekeurd maakt dit veel uit?

1 3/8" = 1,375 Inch (Engelse maat)

de " is het teken voor de inch

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                        • Nov 2005
                        • 950

1 Inch = 2.54 cm
                        1,375 x 2.54 = 3.4925 cm

[Edit] Bericht aangepast na oncorrecte informatie, mijn exuses hiervoor. [Edit/]
                        Last edited by MEEO Licht en Geluid; 26-06-06, 21:38.
                        MEEO Audio Licht Rigging,
                        Mark van der Werff
                        Groningen

Comment

• Outline
                          • Feb 2006
                          • 1434

Standaard Spigot is 28mm....

35mm is standaard speakergat!

Comment

• renebiemans
                            • May 2006
                            • 156

Ik heb de statiefen nu thuis beter dan ik had verwacht. Ik ben van plan om een spigot adapter te gaan kopen van showtec op de site. Of kan ik daarvoor beter een andere adapter kopen zodra ik er een truss op wil gaan gooien?

Comment

Working...