Vraagje over geluidsset

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ_matthias
    • Jun 2005
    • 620

Vraagje over geluidsset

ik kom op een ander forum iemand tegen die een geluidsset heeft van TechnoVoice:[LIST][*]8 Toppen[*]8 Bassen[*]8 Subs[*]2 monitor's[/LIST]hij zet erbij: totaal goed voor 30 000 watt

nu is mijn vraag: is 30 000 wat wel overleefbaar?!
    ik dacht ooit eens ergens in een topic gelezen te hebben dat je van 30000 watt gewoon weggeblazen word, en het al dan niet overleeft ?!

EDIT: fototjes gevonden: http://users.pandora.be/TLA-productions/cityparade/
    zoals je ziet gaat het dus over de city parade in charleroi
    weet ni of hij hier lid is van het forum? misschien kan hij het dan zelf is uitleggen
    Last edited by DJ_matthias; 04-07-06, 14:14.
    we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
    Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!
  • LJKEVIN
    • Dec 2005
    • 426

Originally posted by DJ_matthias
    ik kom op een ander forum iemand tegen die een geluidsset heeft van TechnoVoice:[LIST][*]8 Toppen[*]8 Bassen[*]8 Subs[*]2 monitor's[/LIST]hij zet erbij: totaal goed voor 30 000 watt

nu is mijn vraag: is 30 000 wat wel overleefbaar?!
    ik dacht ooit eens ergens in een topic gelezen te hebben dat je van 30000 watt gewoon weggeblazen word, en het al dan niet overleeft ?!
    HAHA 30 000 watt vermogen..
    Welke evenementen mag hij dan wel niet doen:P

Bassen en SUBS zijn hetzelfde.. dus dat scheelt al weer:P

Dan komt het versterker-aspect... zou van deze persoon wel eens zijn versterkerrack(s) willen zien:P
    wanneer je overigens 30 000(watt) deelt door 16 kasten (8top8sub)
    kom je op een gemiddelde belasting van 1875watt per kast..

Ik ben niet zeer ervaren qua geluid maar dat lijkt me vrij stug..

Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

Comment

• johan1988
      • May 2006
      • 40

Op de site staat: Bas en Subbas

Is het dan niet zo dat de ene voor laag is en de andere kast voor sub laag. En dan kom je uit op 30000 watt / 26 kastjes is gemiddeld 1150 watt per box. Maar vind dat ook nog wel hoog.

Comment

• DJ_matthias
        • Jun 2005
        • 620

Originally posted by johan1988
        Op de site staat: Bas en Subbas

Is het dan niet zo dat de ene voor laag is en de andere kast voor sub laag. En dan kom je uit op 30000 watt / 26 kastjes is gemiddeld 1150 watt per box. Maar vind dat ook nog wel hoog.
        op de site staat nu zelfs nog meer: Nieuw in de verhuur Technovoice geluidsset uitgebreid tot 35.000 Watt
        Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• mac tecson
          • Feb 2006
          • 348

Ik denk eerder dat we het hier over een set met 35000 W piekbelasting hebben ipv 35000W rms

Comment

• ruurd
            • Sep 2005
            • 95

Allemaal erg mooi enzo, dat je weggeblazen word door het geluid. Maar dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat het ook mooi geluid is...

Comment

• Bartje
              • Jun 2005
              • 95

Dit vermogen is best haalbaar:

8x topkast 1000 w = 8000w
              16x bass a 1200 w = 19200w

optellen: ------------- +
              27200 w

Hierop kan je makkelijk een 30 KW aan versterking los laten, zelfs nog wel iets meer. Lijkt me allemaal niet zo overdreven of HAHA zoals somige anderen posten in dik gedrukte letters...
              Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.

Comment

• DJ nn
                • Jun 2006
                • 489

lijkt mij inderdaad ook niet ZO veel ...
                jah okee is veel maar festivals ... zit je daar niet makkelijk aan zo'n vermogen ?
                aan de hoeveelheid/grootte van boxen lijkt me 30 kW ook wel veel.

maar het wegblazen ... als je er vlak voor staat (wat al niet kan omdat het hoge torens van boxen zijn meestal) dan denk ik wel dat je problemen krijgt met je hart van de trillingen ofzo (en je oren natuurlijk ook)

grtzz DJ nn
                ... the sound of silence...

Comment

• DJ_matthias
                  • Jun 2005
                  • 620

Originally posted by DJ nn
                  lijkt mij inderdaad ook niet ZO veel ...
                  jah okee is veel maar festivals ... zit je daar niet makkelijk aan zo'n vermogen ?
                  aan de hoeveelheid/grootte van boxen lijkt me 30 kW ook wel veel.

maar het wegblazen ... als je er vlak voor staat (wat al niet kan omdat het hoge torens van boxen zijn meestal) dan denk ik wel dat je problemen krijgt met je hart van de trillingen ofzo (en je oren natuurlijk ook)

grtzz DJ nn
                  de set werd niet gebruikt op een festival, maar op een truck in de city parade!
                  daar lopen mensen naast en achter de trucks met deze geluidsset

Comment

• Sikkie
                    • Sep 2004
                    • 126

tja, 30.000watt is wel redelijk watt , maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het allemaal op vol vermogen stond te draaien.
                    En bij grote evenementen staat er vaak ook wel een tikkeltje meer dan 30.000watt...

Comment

• LJKEVIN
                      • Dec 2005
                      • 426

30.000watt.. idd piek dan ja..
                      maarja, welke site is het? of de site van welk bedrijf??
                      (aangezien je geen url mag plaatsen hier)

zal mij benieuwen.. en op een truck een geluidsset van 30.000watt... mwoah...alles KAN, maar of dit waar is?

Comment

• DJ_matthias
                        • Jun 2005
                        • 620

check de eerste post daar staat link naar foto's en met een beetje knip en plakwerk vind je ook ineens de homepage

Comment

• DJ nn
                          • Jun 2006
                          • 489

het lijkt mij inderdaad dus ook onwarschijnlijk dat deze set gebruikt is op een wagen ... denk eens een stroomverbruik ...
                          een wagen appart voor generator en boxen ofzo ?

en ik snap ook niet goed hoe het zit met basskasten en subkasten ?
                          toch altijd top kasten (hoog en midden) en subwoofers ((sub)bass) anders gaan ze de subs enkel gebruiken voor de boel te laten trillen ofzo ?

verder lijkt me de 30 kW en de ook vernoemde 35 kW niet overdreven voor grote evenementen.

grtzz DJ nn
                          ... the sound of silence...

Comment

• LJKEVIN
                            • Dec 2005
                            • 426

Originally posted by DJ nn
                            het lijkt mij inderdaad dus ook onwarschijnlijk dat deze set gebruikt is op een wagen ... denk eens een stroomverbruik ...
                            een wagen appart voor generator en boxen ofzo ?

en ik snap ook niet goed hoe het zit met basskasten en subkasten ?
                            toch altijd top kasten (hoog en midden) en subwoofers ((sub)bass) anders gaan ze de subs enkel gebruiken voor de boel te laten trillen ofzo ?

verder lijkt me de 30 kW en de ook vernoemde 35 kW niet overdreven voor grote evenementen.

grtzz DJ nn
                            Dat ligt eraan wat jij een groot evenement noemt, oke.. pinkpop.. daar staat wel meer.. maar kijk.. Decilux uit Hengelo heeft een QSC compacte (zeer lekker klinkende) line array... met 8 kasten per kant (hoog/mid) en 14subkasten per kant(volgens mij) doen ze een buitenpodium in Zwolle voor ca 8000 man...

8000 man, is heel wat.. maar die kasten van decilux.. 16x600watt hoog/mid (piek vermogen per kast van die line array volgens mij..
                            16x600= 9600watt

28x800= 22400watt
                            samen= 32000watt... en geloof me.. dat is wat..

Comment

• Jochem Pastoor
                              • Apr 2004
                              • 47

Wat betreft de vraag over bass en sub-speakers: dit is volledig afhankelijk van de frequentie waarop de speakers worden gecrosst.

Bas begint tussen 140Hz en 200Hz en loopt naar onder door tot een frequentie tussen de 60Hz en 80Hz. Onder die onderste frequentie zit het sublaag, hiervoor worden in de genoemde set nog weer andere speakers gebruikt.

Ter illustratie: NEXO Alpha gebruikt ruim 1/3 van het totale vermogen voor het sublaag (onder 63Hz, echter afhanelijk van processorsettings). En dat wil inderdaad wel trillen.

On topic: 35kW is veel, maar echt niet overdreven.. Dood gaan we er zeker niet aan.

Comment

Working...