Moving heads/ scanners jongeren centrum

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jc. Pardoes
    • Aug 2006
    • 4

Moving heads/ scanners jongeren centrum

goeie dag!

wij zijn met ons jongeren centrum opzoek naar een paar nieuwe licht effecten. we hebben nu 4 ( eigenlijk 2 ) oude showtec pixies hangen. deze beginnen behoorlijk af te raken en 2 doen al helemaal niets meer. het liefst willen we 4 nieuwe movingheads kopen maar ons budget is niet heel toereikend, het bedraagd maximaal 2500 euro. kwaliteit is belangrijk voor ons, we zien het als investering.

ik heb eens rond zitten kijken op diverse internet sites en ben verschillende producten tegen gekomen.

als 1e een Showtec set, 4 showtec clubspot 250, incl. 40 meter xlr, 4 sylvana gasontbrandings lampen en een showlite scancontroller. dit kost €2099,00 inc.

als 2e ben ik hier in de shop een Martin Mania 600 scannerset, 4 martin mania scx 600 scanners, martin 2510x, incl halogeen lampen. tegen gekomen á € 2.434,00 inc.

ook is er een mogelijk om 2e hands te kopen, dan worden het 2 kwalitatief betere moving heads, denk aan movitec sl-250, of robe 250 xt. ook moet er een makkelijk bedienbare lichttafel komen omdat er meerdere mensen in het bestuur zitten die niet allemaal evenveel van de techniek afweten .

graag krijg ik van jullie advies

mvg,

niels
    Jc. Pardoes

ps. het word met alle avonden gebruikt denk aan:
    - live
    - Dance
    - tienerdisco's
    -thema avonden

capaciteit: max. 170 bezoekers

ook zal er over ongeveer 3 jaar uitgebreid worden naar een grotere accomodatie
  • Steve89
    • Dec 2005
    • 120

Showtec valt mij opsich niet tegen qua movingheads. Dat is misschien best leuk voor jouw.
    Waar je ook aan moet denken is waar de lampen neer wilt hangen/zetten.
    Hang je ze midden in de zaal, dan zijn movingheads erg leuk omdat ze 360 graden kunnen draaien. Dat kunnen scanners niet. Maar hang je ze zo ongeveer tegen de wand zijn scanners een betere oplossing. Je betaald anders meer voor iets wat je niet echt optimaal gebruikt.

Ook heb ik zelf met Robe goede ervaringen. Ze zijn ook erg stil, al zal je daar niet veel van merken tijdens een discoavond.

Comment

• muddy
      • Jul 2006
      • 21

Ik weet dat ze bij Conrad (meestal vrij duur maar toch) moving heads hebben voor ca. 500 euro per stuk. Ik denk dat je bij een bedrijf als showtec, skytronic toch aardig ver kan komen als je 500 euro per stuk aanhoudt. Je hebt ook soms van die setjes voot >1000 euri met een standaard controller en alle zooi erbij...

Comment

• voederbietel
        • Feb 2005
        • 197

Originally posted by muddy
        Ik weet dat ze bij Conrad (meestal vrij duur maar toch) moving heads hebben voor ca. 500 euro per stuk. Ik denk dat je bij een bedrijf als showtec, skytronic toch aardig ver kan komen als je 500 euro per stuk aanhoudt. Je hebt ook soms van die setjes voot >1000 euri met een standaard controller en alle zooi erbij...
        maar ze moeten ook qualiteit hebben toch

ik zou voor die martin set gaan maar als je dan toch wat koppen wilt hebben is het minste wat ik zou nemen is showtec (maar skytronic vind ik toch al wat minder worden als je geen gezeur wilt)(zijn mijn ervaringen!)
        qua controller zou ik een iets toegangkelijkere controller nemen(ik ken de 2510x niet maar mij lijkt het juist leuk als je er een strobe of een andere kleur doorheen kan gooien tijdens de show!)
        ik zou voor de scanmaster 2 gaan als je niet veel budget meer hebt(vind hem simpel werken en ook zeer goedkoop)
        Met vriendelijke groet,

Frans Jansen

Comment

Working...