DM-16 Mingle

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rapido
    • Aug 2006
    • 1

DM-16 Mingle

HELP!

Ik heb een Botex DJ Mingle DM-16 aangeschaft. Deze met een DMX kabel verbonden met 4 doorgeluste Showtec MultiDim Dimmerpacks. Verder heb ik in vaste opstelling 14 parren, 2 spots voor discobol en 4 losse lichteffecten (derby, blacklite, beamer..) Er is niet uit de handleiding(en) te komen... (door mij in ieder geval... ) Mijn vraag is: Heeft iemand een NL-talige gebruiksaanwijzing (liefst online) en waar moet ik de dimmerpacks op instellen om te zorgen dat de besturing via de mingle gaat? Bedoeling is om de 14 parren middels een programma te laten besturen en de lichteffecten gewoon aan/uit te kunnen zetten.

Waarschijnlijk is dit voor de meeste lezers van dit forum appeltje eitje, maar voor deze nono best lastig!

Dank!
    Effe een schaafje d'r over en klaar!
  • flipje
    • Aug 2006
    • 6

Originally posted by Rapido
    HELP!

Ik heb een Botex DJ Mingle DM-16 aangeschaft. Deze met een DMX kabel verbonden met 4 doorgeluste Showtec MultiDim Dimmerpacks. Verder heb ik in vaste opstelling 14 parren, 2 spots voor discobol en 4 losse lichteffecten (derby, blacklite, beamer..) Er is niet uit de handleiding(en) te komen... (door mij in ieder geval... ) Mijn vraag is: Heeft iemand een NL-talige gebruiksaanwijzing (liefst online) en waar moet ik de dimmerpacks op instellen om te zorgen dat de besturing via de mingle gaat? Bedoeling is om de 14 parren middels een programma te laten besturen en de lichteffecten gewoon aan/uit te kunnen zetten.

Waarschijnlijk is dit voor de meeste lezers van dit forum appeltje eitje, maar voor deze nono best lastig!

Dank!
    Ik heb de NL handleiding ik mail hem wel even. Veel Succes
    EV ZX1 + SB122 + CP1800 + dx38 = Super!

Comment

• DJ_matthias
      • Jun 2005
      • 620

Originally posted by Rapido
      Bedoeling is om de 14 parren middels een programma te laten besturen en de lichteffecten gewoon aan/uit te kunnen zetten.
      om de parren aan en uit te zetten hang je ze aan de dimmers, dit had je wel door denkik?!

om lichteffecten aan en uit te zetten kan je ofwel
      1) misschien 4 kanalen van een dimmer ipv op "DIM" op "SWITCH" zetten
      2) een switchpack kopen en daar je 4 lichteffecten op aansluiten (zo 1 bijvoorbeeld)
      we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
      Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

Working...