Ik werk óók met merken als Dap en Behringer.. Die Omnitronic's is geen OEM en komt gewoon van Omnitronic af; ik heb de luidsprekers gehoord.. Mij maakt het niet uit, ik snap dat je graag iets kopen wilt voor het geld dus doe het gewoon en vind het uit voorjezelf (heb ik destijds ook gedaan, ik weet nu wel beter)..
PA setje
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Jammer dat je eerst om advies vraag , maar eigenlijk niets wilt aannemen als het niet binnen jouw straatje past.
Koop dan gewoon die rommel en leer ervan.
M.V.GComment
-
Originally posted by Dr. EdieDie Omnitronic's is geen OEM en komt gewoon van Omnitronic af;
Ben een paar jaar geleden eens in een fabriek geweest waar o.a. DAP en Omnitronic speakers naast elkaar stonden te wachten op verscheping. Dat ik daar was had te maken met het feit dat ik voor nog een ander merk heb gewerkt. Laten we het maar zo houden anders komen we er achter dat er in werkelijkheid maar een paar fabrikanten (vanuit componenten niveau) zijn en dan wordt de wereld wel heel erg klein.Comment
-
Originally posted by Robin.vd.HaveJammer dat je eerst om advies vraag , maar eigenlijk niets wilt aannemen als het niet binnen jouw straatje past.
Koop dan gewoon die rommel en leer ervan.
Ik heb tot nu toe van één persoon gehoord dat Omnitronic niks is, maar nog niemand die dat ook met een praktijkvoorbeeld kan onderbouwen. Verder heb ik nog weinig negatiefs over Omnitronic gehoord, eerlijk gezegd meer positieve reacties (en daar zitten ook mensen tussen die al jaren ervaring hebben). Ik denk dat Edie een slechte ervaring heeft en daarom iets tegen Omnitronic heeft (en het dus afraad, begrijpelijk), maar dat betekend niet dat ik niks wil aannemen.
Jij bent misschien een pro die heel veel ervaring heeft. Mijn ervaring is alleen met een oude set LEM 220 boxen en een huiskamersetje van 120 watt, wat dus overeenkomt met vrijwel niks. Daarom vraag ik advies en vertel ik wat ik gevonden heb, in dit geval een leuke aanbieding die voldoet aan mijn eisen. Als je er niet mee kan leven dat er mensen zijn die geen enorme vrachtwagen aan ervaring en kennis meehebben, laat die mensen dan gewoon met rust in plaats van ze op deze manier te verjagen van dit forum (want het geeft niet bepaald een behulpzaam beeld).
RenéNeem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...Comment
-
Originally posted by EquipmentSorry...?? Ik weet er ook niets van....!
Ben een paar jaar geleden eens in een fabriek geweest waar o.a. DAP en Omnitronic speakers naast elkaar stonden te wachten op verscheping. Dat ik daar was had te maken met het feit dat ik voor nog een ander merk heb gewerkt. Laten we het maar zo houden anders komen we er achter dat er in werkelijkheid maar een paar fabrikanten (vanuit componenten niveau) zijn en dan wordt de wereld wel heel erg klein.
Ik doelde dus idd in die in elkaar geniete spaanplaat kastjes.Mit freundliche grube,
EdieComment
-
Originally posted by renevanhIk vroeg om advies, niet om dergelijk commentaar.
Ik heb tot nu toe van één persoon gehoord dat Omnitronic niks is, maar nog niemand die dat ook met een praktijkvoorbeeld kan onderbouwen. Verder heb ik nog weinig negatiefs over Omnitronic gehoord, eerlijk gezegd meer positieve reacties (en daar zitten ook mensen tussen die al jaren ervaring hebben). Ik denk dat Edie een slechte ervaring heeft en daarom iets tegen Omnitronic heeft (en het dus afraad, begrijpelijk), maar dat betekend niet dat ik niks wil aannemen.
Jij bent misschien een pro die heel veel ervaring heeft. Mijn ervaring is alleen met een oude set LEM 220 boxen en een huiskamersetje van 120 watt, wat dus overeenkomt met vrijwel niks. Daarom vraag ik advies en vertel ik wat ik gevonden heb, in dit geval een leuke aanbieding die voldoet aan mijn eisen. Als je er niet mee kan leven dat er mensen zijn die geen enorme vrachtwagen aan ervaring en kennis meehebben, laat die mensen dan gewoon met rust in plaats van ze op deze manier te verjagen van dit forum (want het geeft niet bepaald een behulpzaam beeld).
René
Goed; die speakers zijn misschien niet 700 watt maximaal En hebben geen rendement van 100dB.. kuch, volgens de specs, maar zullen het beslist beter doen (mits geheel in orde; maar das risico met 2dehands..)... Er is veel keus, en van producten waarmee ik gewerkt heb zeg ik mijn commentaar in de hoop dat anderen er iets aan kunnen hebben.. Zonder zich meteen aangevallen te voelen omdat hun product afgekraakt word, terwijl de belangstellende nog steeds die roze bril opheeft.. (zoiets ).
Ik kan nog wel even doorgaan; jij bent met weinig tevreden... Je had hiervoor HiFi speakers bla bla; nou, dan zullen deze Omnitronic's, ondanks hun gave uiterlijk en veelbelovende spec's toch tegenvallen.. En geen negatief commentaar, ik las laatst op New-Line toch iemand die 4 BX1850 (omnitronic baskistjes uit die prijsklasse) die op normaal niveau toch alle 4 stuk gedraaid waren goh.. Gewoon kijken naar elk product in jou prijsklasse, er is absoluut wat leuks te vinden (de Dap AX10's zijn zo ongeveer evenduur meen ik, en geven echt een heel lekker geluidje...).
Ik zou dus even lekker verderkijken.Mit freundliche grube,
EdieComment
-
hallo DX, TMX en de DS series van omnitr.. zijn echt waardeloze speakers!! AX en de Pas zijn zeker wel leuke speakers zeker voor het geld.
Wat Edie probeert te zeggen is dat er gewoon een stel fabrikanten zijn die voor de hele markt een aanbod brengen.. dus ook voor jongens zoals jij! jij hebt eigenlijk geen geld maar wilt wel een paar speakers. Nou zij kunnen jou dat leveren.. alleen verwacht er niets van en dus zijn ze veels te duur!!
spaar even door en zoek goed op internet, kijk naar de K115, PSX15 Adj spx115 dat soort kasten deze zijn niet al te duur en voor de beginnende dj's, tuinfeestjes en klasse feesten erg goed geschikt, gaat zeer hard en kunnen ook het nodige hebben.
zoek hierbij een goede versterker in de trand.. P1500 van omnitronic, P1600 van Dap, alto macro T-amp noem maar op!!
heb je voor relatief weinig geld een prachtset!! (gezien het budget en wat je ervoor krijgt)
maare niet persoonlijk worden, dr. Edie wil je ook alleen maar advies geven zodat jij niet tijdens het eerste avondje draaien met een stel uitgebrandde speakers staat!!
succes met de koopJBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :DComment
-
De versterker wordt vrijwel zeker de eerder genoemde Macro Alto 2400.
De Birds boxen waar ik eerder naar verwees zijn natuurlijk heel goed, maar ze zijn al wat jaartjes oud en er wordt 300 euro voor gevraagd, en dat valt net even buiten mijn budget.
Originally posted by Watt Xtrakijk naar de K115, PSX15 Adj spx115 dat soort kasten
Het vervelende is alleen dat bijvoorbeeld de K115 boxen een stuk duurder zijn. Is er niet nog een tussenmaatje?
Toepasselijke nickname trouwens
RenéLast edited by renevanh; 19-09-06, 21:13.Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...Comment
-
Originally posted by renevanhHeeft er iemand ervaring met de DAP MC-15?
Het schijnt dat de drivers (piezo dingen) niet echt een lang leven hebben en je ze beter kan vervangen, maar voor de rest...?
René
Later (waarom vraag me niet..) nog eens gekocht, nu goed versterkt etc, en nee, tis niks.. Zelfs op m'n kamer zette ik ze gerust volledig open en was het geluid nog niet echt hard.. Leg liever 40 Euro per luidspreker bij voor een K112. Later een subje erbij, en je hebt een mooi setje waar je lang mee vooruit kan.
Edit; over het vervangen van de driver... Een driver kost ook alweer gauw een Euro of 25 (ligt eraan hoe goed je hem hebben wilt) én je moet een filter (pakweg 13 Euro) erbij... Totaal dus al snel 60 Euro voor een 'upgrade' wat de moeite niet waard is, steek dat geld liever in andere speakers.. Enja, piezo idd, dat moet je vermijden.Last edited by Dr. Edie; 20-09-06, 00:03.Mit freundliche grube,
EdieComment
-
Ik kan nog een setje 800W subjes van een goede vriend overnemen, dus dat is al heel mooi
Topjes daarvan zijn helaas helemaal dood...
Bijkomend nadeel (zitten er altijd aan...) is dat het XLR aansluiting zijn. Kan ik die ombouwen naar Speakon? (Zitten in een soort van behuizing.)
RenéNeem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...Comment
-
wil je goed voor de dag komen?? niet elke keer moeten huilen na een avondje draaien omdat je speakers dood zijn??
koop een stel K115 kasten psx of een van de andere die ik heb opgenoemd.
mc van dap is weer hetzelfde straatje waar je eerder ook over schreef.. Zonde van je geld.
er zijn al leuke setjes te vinden voor 350-400 euro!! aan speakers
die versterker die je noemt is ok. kunnen wel een paar k kasten aanhangen.
basskasten van 800 watt zegt me niet veel.. heb je er echter geen topkasten voor... dan heb je er niets aan, tevens moet je ook dan een extra versterker kopen.
oja een financiele tip... Ik verhuur wel eens een discosetje of achtergrond setje, bestaande uit mixer, dubbel cdspeler, versterker en een stel kunststof kasten op statief. zn setje heb je na een 10-15 keer verhuren er weer helemaal uit.
ombouwen, vervangen en weer weggooien omdat het niet goed werkt zou ik als ik jou was vermijden.. alles kan als je maar wilt en de middelen ervoor hebt. heb je weinig te besteden: overweeg en zoek iets passends, ben je niet tevreden en wil je meer? DOORSPARENJBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :DComment
-
Zoals ik al gelijk op de eerste pagina vertelde, snap ik best dat het erg leuk en ook wel stoer is een eigen set te hebben. Alleen is het niet leuk en stoer als die set bagger klinkt of na 4 avonden defect is. Sta je toch mooi voor l*l bij je opdrachtgever los van alle kosten die je dan extra moet gaan maken door nu goedkoop te doen.
Modificeren van goedkope spullen, waarom zou je dat willen doen. Gaan die goedkope spullen toch weer zo 60 euro per kast omhoog. Had je net zo goed gelijk voor de DAP K-serie kunnen gaan of Omnitronic PAS die maar 40 euro meer kosten per kast. Is nu 80 euro over jou budget maar get a job en spaar, 80 euro is toch wel te doen met een maandje werken voor iemand van 19 jaar met een bijbaantje naast een opleiding.
Ik heb al iets te vaak jongens van jou leeftijd echt huilend naar huis zien gaan met hun setje bij pa in de stationcar waarvan de speakers waren opgeblazen en het spul pas 3 maanden oud was. Wij waarschuwen jou hiervoor en bedoelen het verder niet persoonlijk. Je vraagt om advies en wij adviseren jou om zeg even 80 euro meer uit te geven aan wat beters dat langer mee gaat. We zeggen niet gelijk maar HK of EV te gaan kopen.Last edited by vasco; 20-09-06, 13:04.
Comment
-
-
2x DAP K112 voor 180 euro (2de hands dus). Prijs is voor mij zeer mooi, zou het een goede keus zijn?
Over de subs: die kan ik toch gewoon doorlussen?
K112 zijn 300W RMS, subs zijn 800W max (550 RMS oid), versterker geeft 2x 575W RMS op 8 Ohm... lijkt mij dat dat wel kan.
Huren is natuurlijk een optie, maar voor mijn klanten is dat duurder (set huren kost al snel iets van 80 euro terwijl ik niet zoveel vraag voor een avondje draaien). Het resultaat zou dan zijn dat ik er (ook op de lange termijn) vrijwel niks aan zal verdienen (geen budget) en niet kan uitbreiden (want dan moet je meer huren en dat kost de klant teveel geld).
Kopen is dus voor mij een weloverwogen keus.
RenéLast edited by renevanh; 20-09-06, 16:47.Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...Comment
Comment