Dap Pra-62

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tismarnix
    • Jun 2006
    • 19

Voorlopig is het budget onbekend: er moet eerst een goed plan zijn.
    hoorns zijn het makkelijkt en het minst kwetsbaarst-> geluid is alleen niet om aante horen

aan de dap k had ik ook gedacht maar dat moet je elke keer opzetten
    en het moet door iedereen optezetten en aante sturen zijn.

het wordt zowat elke zaterdag gebruikt.

toen zag ik deze EV serie en dacht: klein, er staat geschikt voor outdoor, klinkt wellicht beter dan hoorns.

ik dacht toen zelf 3 per licht mast (zes in totaal). maar dat is afteraden?

we hebben een oud 100 volt systeem gehad toen redde we het met 4x van die 25 watt.

nog meer tips?

(owjah het moest linker kunstgras veld zijn )

alvast bedankt!

Comment

• GvH-E
      • Feb 2007
      • 122

Ander veld? Dat verandert de zaak.
      Dan kun je er 3 in de mast hangen voor het gebouw. (1x naar het gebouw gericht) en 2 in de volgende mast aan de zelfde kant. Op het veld stel je ze op 40 watt per stuk in en die voor het gebouw op 20 watt. (of ook 40)
      Dan gebruik je de huidige 100 watt versterker (??) op 70 volt uitgang. Kun je die altijd later nog vervangen voor een van 200 watt. op 100 volt. Wel enigszins naar beneden richten anders komen ze te ver... Succes. GvH-E

Comment

• tismarnix
        • Jun 2006
        • 19

bedankt voor je reactie
        maar hoe is de geluids kwaliteit? ik neem aan dat je het over die 2 weg hoorns had?

Comment

• GvH-E
          • Feb 2007
          • 122

Het rendement van dit type hoorn is lager als van een membraamhoorn en de openingshoek is groter. Komt daardoor minder diep. Maar er zal t.o.v. membraamhoorns minder vervorming zijn. En ook meer hoog. (vaak teveel - terug regelen) Maar het zal beter klinken. Veel laag zal er niet uitkomen, dat is een gegeven. Je kunt wel bij achtergrondmuziek -dus uitsluitend op gering volume- je laag wat opregelen. Voor spraak/omroep moet je (zoals gewoonlijk) onder de 150 Hz wel verzwakken. Ik zou de speakers wel aan één zijde in één lijn van het terrein houden anders krijg je echo's. En dan op 3 a 4 meter hoogte monteren buiten diefstalbereik. En teminste 2x1,5 mm2 en uiteraard op gelijke fase aansluiten!
          Dit alles is geen hifi-installatie maar gezien alle omstandigheden en factoren (w.o. prijs) naar mijn mening het meest gunstig.

Zou je toch beter willen en vergelijken: tenminste 5 stuks Bose 402 boxen a 60 watt. op 100 volt en minimaal een 300 watt versterker. Je kunt gaan begroten. succes. GvH-E

Comment

• DJ GooS
            • Dec 2006
            • 38

bose:s denk niet dat dat nieuw doenbaar is qua prijs maar 2dehands zou je toch met 800€ kunnen toekomen.
            I'm DJ GooS not DJ goosE

Comment

• tismarnix
              • Jun 2006
              • 19

Intussen hebben een aantal van jullie me overgepraat naar hoorns.. en omdat de opdrachtgevers het zo goedkoop mogelijk willen is het ook de beste optie. dan hebben ze maar wat minder geluid. Ik weet alleen best weinig van 100 volt systemen.(behalve dat je er lange afstanden mee kan overbruggen).
              ik had het volgende gedacht..

op het linkerveld: 2x2 hoorns op de lichtmasten aan de overkant van het veld gezien vanaf het gebouw. richting het gebouw.

en dan het rechter veld ook 2x 2 hoorns op de lichtmasten.(lichtmasten staan helemaal rechts)

kunnen jullie me helpen aan een leuk 100 volt setje

thnx

Comment

Working...