microfoon

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sobath
    • Apr 2005
    • 9

microfoon

Mijn vraag is of je zo'n microfoon die aan een koptelefoon vastzit ook kunt gebruiken om met iemand op bv. het toneel te spreken.
    Ik bedoel dan zo headset die je ook voor bv Skype gebruikt.
  • Vervallen

ja als je hem op de talk van je mengtafel aansluit klinkt hij op de toegewezen groep (monitoren en/of l/r)

Comment

• shure-fan
      • Sep 2003
      • 1046

@ sobath: leg eerst eens uit wat je precies wilt..? wil je puur een talkback hebben? of iets anders
      Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• StijnS
        • Sep 2006
        • 173

Originally posted by J.S. Coolen
        ja als je hem op de talk van je mengtafel aansluit klinkt hij op de toegewezen groep (monitoren en/of l/r)
        Wel aan denken dat dat een condensatormicrofoontje is, en dat deze voeding nodig hebben...

Comment

• sobath
          • Apr 2005
          • 9

Het is er gewoon voor om bepaalde dingen door te geven aan iemand op het toneel. Hij hoeft dus niet terug kunnen praten, en ik wil hem eigenlijk gewoon via een vrij microfoon kanaal op mijn mixer laten lopen.

Comment

• vasco
            • Oct 2003
            • 2567

Heb je niet een extra microfoon over die je hiervoor kan inzetten.
            Ik heb altijd wel iets extra bij mij voor "je weet maar nooit" en die kan ik dan meestal als talkback inzetten.

Gaat mij niet om de kwaliteit van die microfoontjes die jij wil gebruiken want voor talkback maakt dan geen r**t uit als ze je maar horen maar de koptelefoon op mijn oren wil ik niet.

Comment

• LJKEVIN
              • Dec 2005
              • 426

Wel eens gedacht aan een setje Motorola portofoons?

werkt ideaal hoor..
              Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

Comment

• mac tecson
                • Feb 2006
                • 348

Zou opzich best kunnen; gewoon aan de auxgroepen toewijzen.

@ vasco: je kunt zo'n die gewoon om je nek hangen en dan de mic een richting je mond buigen. Volgens mij gaat het er om dat ie die mic niet vast hoeft te houden

Comment

• Gitarist 62
                  • May 2006
                  • 278

Originally posted by sobath
                  Het is er gewoon voor om bepaalde dingen door te geven aan iemand op het toneel. Hij hoeft dus niet terug kunnen praten, en ik wil hem eigenlijk gewoon via een vrij microfoon kanaal op mijn mixer laten lopen.
                  Al dat heen en weer gepraat vanachter je tafel... alleen bij erg grote producties moet er wel wat heen en weer worden gepraat. In zo'n geval heb je echter een asl tot je beschikking lijkt me..
                  In alle andere gevalen (bandje uitversterken, 4 monitorgroepjes) loop ik liever een keer op en neer, dan kan je gewoon met de bandleden praten. Vinden ze fijn.. Zorgt er ook voor dat ze zich serieus genomen voelen. Verder als je een eerste podiummix hebt staan loop je een keer rond op het podium en luistert op alle muzikantenposities even mee. Jij hoort nu wat de muzikant hoort. Op zo'n moment is er ook even contact met de artiest (doe maar iets meer piano hier...)
                  Als er daarna toch nog iemand iets wil vragen zet je je koptelefoon ff op en LUISTER je via de pfl wat er nog is. Meestal nog een monitor wens. Is dat ok dan is een opgestoken duim meestal voldoende. Ik gebruik de 'talkback' dan ook heel zelden..
                  ~Clearsound~

Comment

• vasco
                    • Oct 2003
                    • 2567

Originally posted by mac tecson
                    @ vasco: je kunt zo'n die gewoon om je nek hangen en dan de mic een richting je mond buigen. Volgens mij gaat het er om dat ie die mic niet vast hoeft te houden
                    Natuurlijk, maar dan zitten die doppen constant in je nek en dat lijkt mij ook niet ideaal. Misschien ben ik een zeiksn*l maar heb liever niet constant een draad rond mijn armen/nek hangen.

Verder ben ik het met Gitarist 62 eens. In kleine zalen kun je er gewoon even heen lopen of als er niet wordt gespeeld normaal communiceren. Bij grote producties zorg je voor ASL. Tijdens een show wil je geen talkback meer op de monitoren horen.

Comment

• LJKEVIN
                      • Dec 2005
                      • 426

Idd, portofoons, rondlope, of asl
                      Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

Comment

• showband
                        • May 2001
                        • 4524

Tijdens de soundcheck heb ik meestal een extra mic op een leeg kanaal ingeprikt waarmee je over de monitors terugkan lullen. En de band/tweede techneut kan via een zangmicrofoon op het toneel terugpraten.

Pas als je gaat opbouwen met publiek erbij of op een festival heb je volgens mij een intercom nodig. En zelfs dan twijfel ik nog. (heb trouwens nog wel bij techniek op schooluitvoeringen een goedkoop DECT-setje daarvoor gebruikt )
                        lekker belangrijk!

Comment

Working...