Hoe bepaal je wat voor een audio je allemaal nodig hebt.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • domi046
    • Jun 2006
    • 8

Hoe bepaal je wat voor een audio je allemaal nodig hebt.

een vraagie hoe bereken je wat voor een audio je nodig hebt. Hte vind buiten plaats en is ongeveer voor 2500 tot 3000 man.
    Last edited by domi046; 01-10-06, 15:59.
  • sd_2
    • Dec 2005
    • 134

Is een beetje moeilijk te zeggen, licht eraan wat je allemaal van plan bent. Beetje meer uitleg zou handig zijn.

Gr, D

(P.S. neem ff contact me mij op via de mail over iets anders dan dit topic)

Comment

• Upgrading your system
      • May 2003
      • 1684

sd, dat klinkt heel appart, het is een topicvraag, en mischien zijn er wel meer met goede ideeën.

roep eerst eens wat je van plan bent, voor een harp spelende dame met ernaast is een heel andere set nodig dan voor een metal band.
      buiten en met zo'n aantal mensen, dan heb je best een flinke set nodig..
      ben benieuwd wat je van plan bent
      Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• HR Soundproductions
        • Oct 2005
        • 650

Het staat gepost bij Newbie en startersvragen? informatie voor een dergelijk grote groep zou wel eens een brug te ver kunnen zijn. Ik zal je een voorbeeldje geven.

Ik heb wel eens 2000 man gedaan met een Yamaha P-4500 en 2 stuks Peavey 500 xt's. Gelukkig waren deze mensen niet gelijktijdig ( max. 50 man gelijktijdig ), maar in groepen tijdens een open-dag en was het geluid alleen voor de promofilm en voor het omroepen dat de bus weer gereed stond voor vertrek.

Zoals je ziet is een extra info wel handig.
        Last edited by HR Soundproductions; 02-10-06, 07:30.

Comment

• MarkRombouts
          • Jan 2005
          • 1391

Er wordt gevraagd hoe het wordt bepaald wat er nodig is, niet wat er nodig is.

Dus waarop baseer je de samenstelling van je complete set ?

Comment

• sd_2
            • Dec 2005
            • 134

@Upgrading your system:

Ik had het vermoeden dat deze jongen iemand is die ik ken en al heel lang niet meer gezien heb, namelijk een familielid. Daarom dat ik hem dit prive gevraagd heb...

Nu weer ontopic...

@MarkRombouts

Jah dat is een goede vraag, hoe bepaal je hoeveel er nodig is. Ik heb er eens over nagedacht en ik zou het je zo niet kunnen zeggen. Denk dat het een schatting is, je systeem/merk goed kennen en ervaring in de geluidswereld. Tegenwoordig zijn er natuurlijk wel van die handige computerprogramma's, maar vooral voor hele grote evenementen zoals L'Acoustics soundvision.

Gr, D

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

simplestic.... 10W per persoon.

Comment

• jadjong
                • Oct 2003
                • 654

Je gaat natuurlijk eerst bekijken wat de opdracht inhoud. Als Jan Peter een praatje komt doen dan heeft het geen nut om 48 subkasten neer te zetten. Komt er een band spelen dan neem je een zooi microfoons en een tweetal mengtafels mee. Komt Tiesto een uurtje spelen dan is het niet echt nodig om een volledig pudium inventaris mee te nemen en volstaan een klein mixertje en een paar cdspelers.

Comment

• martijn verkerk
                  • Nov 2005
                  • 300

Originally posted by MacGyverSounds
                  simplestic.... 10W per persoon.
                  lijkt mij een redelijk grove berekening
                  houd in dat 1000 man 10kw is en 2500 25kw
                  lijkt mij ietsiepietsie teveel.
                  is wel lekker om een headroom te hebben maar zoveel
                  zoals al meerdere hier zeggen ligt aan je toepassing, systeem, budget, etc

Comment

• xxxfpnxxx
                    • Jun 2006
                    • 92

is niet heel erg overdreven vind ik hoor.

Comment

• martijn verkerk
                      • Nov 2005
                      • 300

Originally posted by xxxfpnxxx
                      is niet heel erg overdreven vind ik hoor.
                      zoals ik al gezegd heb ligt het aan diverse dingen ook je systeem
                      wij draaien met d&b als ik daar 10kw van neer set heb ik het over een dubbele c4 set das voor mij genoeg om 2000man mee te draaien
                      als je idd met eaw850 draait 2x top 2x sub p/k (bv 2400 sub 1800 laag 1200 mid en 600 hoog) is 10kw weer genoeg

Comment

• moderator
                        Moderator
                        • Apr 2001
                        • 5950

Onderwerp is door mij naar newbies verplaatst....werd geopperd door HR soundproductions dat het hier staan iets te maken heeft met gebrek aan info. Klopt helemaal!
                        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Robin.vd.Have
                          • Nov 2005
                          • 165

Ik denk dat voor buiten en dubbel c4 setje op 2000 personen wat krap is om een mooi egaal geluid te krijgen. (verondersteld dat er een serieuze geluidsdruk gehaald moet worden bij een band of dj)

Het zal inderdaad afhangen van wat je wilt bereiken voor welke toepassing. En als je dit soort gig's gaat doen dan heb je of ervaring met grote systemen en weet je dus wat je nodig gaat hebben of je huurt mensen / bedrijven in die die kennis in huis hebben.

M.V.G

Comment

• martijn verkerk
                            • Nov 2005
                            • 300

Originally posted by Robin.vd.Have
                            Ik denk dat voor buiten en dubbel c4 setje op 2000 personen wat krap is om een mooi egaal geluid te krijgen. (verondersteld dat er een serieuze geluidsdruk gehaald moet worden bij een band of dj)

Het zal inderdaad afhangen van wat je wilt bereiken voor welke toepassing. En als je dit soort gig's gaat doen dan heb je of ervaring met grote systemen en weet je dus wat je nodig gaat hebben of je huurt mensen / bedrijven in die die kennis in huis hebben.

M.V.G
                            wat ik al zeg ligt helemaal aan toepassing venue etc

Comment

• AJB
                              • Jul 2003
                              • 2289

Heren; gaat het niet om rendement ipv opgenomen vermogen ? Beetje zinloze discussie hier...
                              If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                              ------------------------------------------------
                              Arvid Buit
                              Creative-Director / Artist-Manager

Comment

Working...