versterker: peavey of lem

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Berend
    • Feb 2006
    • 85

versterker: peavey of lem

Ik zit te twijfelen tussen twee versterkers: namelijk de Peavey PV1500 of de Lem Procon 1000P. Het plan is er LEM H350 boxjes op te zetten. Qua prijs ontlopen ze elkaar niet zoveel, dus daar hoef ik het niet om te doen / te laten.
    Heeft iemand ervaring met 1 vd 2 of beide? En waar zou jij dan voor kiezen?
    dusssss.........
  • RonV
    • Jul 2004
    • 67

Heb ervaring met de procon serie (750 en 1500). Nog nooit problemen mee gehad
    DOE MIJ MAAR QUEEN, MET UHH DIE VAN DE STOFZUIGER!

Comment

• GoTMoRe
      • Aug 2005
      • 350

Originally posted by RonV
      Heb ervaring met de procon serie (750 en 1500). Nog nooit problemen mee gehad
      Hmm, kun je dat wat dieper onderbouwen?

Ik heb met de procon serie geen ervaring, en ga er ook geen uitspraken over doen. Hij doet me veel denken aan de Dap paladium en prodjuser m-series.. ( oftewel niet grandioos )

Met de PV-1500 heb ik dan wel weer ervaringen, om nou te zeggen dat ik er weg van ben.. Neuh.. dat gaat me weer net iets tever. De Peavey pv-1500 is identiek aan de Crest CPX-1500, die hier dus staat. ( bevestigt door Crest/Peavey )

Kwa klank is hij te vergelijken met eerder genoemde Dap/Prodjuser, niets meer niets minder. De degelijkheid zelf kan ik in vergelijking niks over zeggen, enkel dat ik met de Crest altijd met plezier heb gewerkt zonder rare fratsen. ( is nu al zon 2jaar in bezit)

alleen heeft hij 1 bagger nadeel:
      Extreem weinig headroom. Zo weinig zelfs dat ik met mn A&H PA-12 niet eens fatsoenlijk tot de 0db kan uitsturen zonder dat de Crest in de clip schiet. ( en als hij tegen de clip aanzit begint het feest pas echt, veel vervorming, en als je echt een uitschieter hebt hoor je zelfs de relaitjes van de limiters schakelen over de speakers.. )

Gebruik hem dus met reden enkel op de monitors

Achteraf nog eens doorgelezen te hebben komt het er wel heel negatief uit, hangt er vanaf wat je nou eenmaal gewent bent. Kom je uit het Skytec tijdperkje is het fantastisch.. Maar werk je al veel met 'echte' spulletjes zou ik toch liever eventjes verder kijken.
      lala..

Comment

• RonV
        • Jul 2004
        • 67

Originally posted by GoTMoRe
        Hmm, kun je dat wat dieper onderbouwen?
        natuurlijk...

Voorbeeld van afgelopen zaterdag. Verzorgen van PA voor een rockbandje in een jongerencafé, waarbij ook nog een halve gymzaal bijgetrokken was.

Per kant van de luidspreker stack stond een 1500. De dmv een x-over werd het signaal gescheiden. Linkerkant van amp voor het hoog, rechts voor het laag. Voor het laag stond (per kant) 2x Zelfbouw Eminence Sigma pro-18. Het hoog werd verzorgd door 2x Zelfbouw Kappa Pro 15LFA en 2x Eminence PSD-2002. (rare combi idd, 2x mid, 2x hoog, maar dit ging op dit moment even niet anders). Het geluid heeft ondanks de magere opkomst toch vrij hard gestaan. Van clippende versterkers geen last. Wel worden ze vrij warm

Voorbeeld van hardcoreparty

Ook hier werd weer gebruik gemaakt van een 1500 aan elke kant. Per kant stonden 2 subs, 1 mid en 1 hoog. Opkomst was een man of 150-200.
        De versterkers hebben een deel van de avond (licht) in de clip gestaan. Werden wederom zeer warm (wel in gesloten behuizing), maar zijn niet uitgevallen.

Ik hoop dat je wat met deze voorbeelden kunt.
        DOE MIJ MAAR QUEEN, MET UHH DIE VAN DE STOFZUIGER!

Comment

• HR Soundproductions
          • Oct 2005
          • 650

Qua prestatie zitten ze op het zelfde nivo.

LEM heb ik weinig ervaring mee ( te weinig in ieder geval om iets over te zeggen ).

De PV1500 is een versterker die mij niet heeft overtuigd, niet qua klank en niet qua prestatie.

Ik heb met een Peavey deca1200, verschillende cs-800's ( van het oude tot de nieuwe x-versie ) CS-1200x etc gewerkt. Qua klank liepen hier de meningen nogal uit overeen, waar de meeste ( voor- en tegenstanders ) het wel over eens waren was de goede headroom van deze versterkers. Zeker qua betrouwbaarheid hebben deze zich ook bewezen gezien het aantal dat er, na vele jaren, nog steeds van werkt en rondtoert.

Iets wat , in mijn ogen in ieder geval, de PV-serie echt mist is de headroom. Betrouwbaarheid van dit type kan ik je niks zeggen.

Persoonlijk denk ik dat voor het geld wel iets anders/beters te vinden is als de twee types die je nu voorstelt.

Comment

• Berend
            • Feb 2006
            • 85

Wat ik me dan nou afvraag, als je de volumeknop op de versterker (hebben de meesten toch) op 3/4 zet, zou die bij 0 dB ingangssignaal toch nooit mogen klippen? Op die manier cre-eer je je eigen headroom lijkt mij? Of klipt hij al op het ingangssignaal, dwz de elektronica VOOR de eigenlijke eindtrap?
            dusssss.........

Comment

• All-round Sound
              • Feb 2006
              • 289

Ha HALOO,

hebben jullie er geen limiters tussen
              en kijken jullie niet naar het max, ingangs niveau

als ik een SA pak stuur je hem net zo makkelijk in de clip zonder limiter / controler
              heeft meer headroom oke maar dan nog
              een SA Es40 mag 1,7 Volt insturing hebben

echter je mengtafel stuurd heel makenlijk een beetje meer uit
              2-3 volt kom je zomer tegen met de pieken / uitschieters

vaak mag je niet meer dan 0.75 v ov 1,44 v signaal insturen op je versterker

ook de 230V voeding is vaak ondergewaardeerd
              vaak een lange kabel die ook nog eens dun is

kortom
              even de gebruikers handleiding van de versterker en mengtafel doorlezen

Maar zit er op de PV1500 geen DDT beveiliging
              zit op naar mijn weten alle PV's
              in / uitgang / voeding en vervorming
              [ moet je wel aanzetten ]

ik heb zelf erg goede ervaring met PEAVEY gehad [ 8 jaar ]
              was wel de CS serie 6 x cs 800 2 x cs 1000
              2 x PV 2000
              hebben me nog bijna nooit laten staan ook niet toen het misbruikt werden
              iedereen kent het
              is makkelijk bij te kopen
              nagenoeg onverwoestbaar
              en is prijstechnisch ook interesant

m.v.g.
              Luke
              ================================
              sub moet je VOELEN
              de rest moet je Hooren
              Last edited by All-round Sound; 12-10-06, 15:09.

Comment

• GoTMoRe
                • Aug 2005
                • 350

Dan moet ik toegeven dat mijn PA-12 een behoorlijk bak aan headroom heeft. Maar dat ik hem zonder problemen tot +4db kan jagen op een Alesis Matica-900 en op een CPX1500 niet verder kom dan -2db vindt ik toch wel ernstig.

Naar mijn weten moet iedere gezonde amp een mixer kunnen hebben die keurig 0db op de VU kunnen hebben..
                lala..

Comment

• All-round Sound
                  • Feb 2006
                  • 289

Hey GOTMORE ,

waarom denk je dat er bij b.v. LAB-GRUPPEN niet de eerste de beste
                  een ingang met verstelbare impedantie zit
                  of op amcron een keuze schak. 0,77 of 1,44 volt ingang

zoals ik al schreef ;
                  heeft niet elke versterker een zelfde ingangs signaal nodig
                  of je 1,44 v of 0,77 volt instuurd dat is wel 0.5 x zo veel

en wat denk je dat mixers onderling schelen op 0 dB uitsturing

kijk eerst eens naar de spec's

ik heb me er voorheen ook in vergist

m.v.g.
                  Luke
                  ===============================
                  fouten maken geeft niet als je er maar van leert
                  en het ook durft toe te geven

SUB moet je VOELEN ! !

Comment

Working...