Welke zijn de meest gebruikte que punten voor een martin LE400
Le400 - hoe te eq-en.
Collapse
X
-
Je hebt techs die zonder te luisteren een bepaalde frequentie weghakken.
Dit zijn zelden techs die complimenten krijgen over de natuurlijke klank van het geluid.
Wil je leren hoe je het "uitfluiten" van je monitors goed aanpakt, of wil je de niet lullen snel klaar en allemaal hapklare brokken methode?Moderator J&H Licht en Geluid ForumsComment
-
-
of hij gelijk heeft of niet weet ik niet, maar volgens mij is het een antwoord op de vraag..
wat is de vraag dan volgens jou??
hij vraagt toch om eq instellingen die extra aandacht vereisen bij een martin le400??Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.Comment
-
Ik vraag me af wat de TS dan bedoelde. Misschien dat Berth dat kan uitleggen, vermoedelijk weet hij meer dan wij.SR20DETComment
-
het klopt dat je op bepaalde sets idd bepaalde frequenties als 'standaard' kan wegtrekken, omdat ze toch te veel gaan zijn, maar dan gaat het om mensen die dikwijls op dezelfde set werken, in dezelfde zaal.
Belangrijk is echter dat je speaker anders gaat klinken in elke zaal, met een andere mixer en last but not least: met elke andere versterker. Er zijn dus eigenlijk geen standaard-frequenties, in tegenstelling tot wat je zo graag zou aannemen. Wat betreft Freek's post: dit zijn idd wel goede frequenties om eens rond te gaan zoeken. Draai ze er eens bij, en eens weg, want hier zitten vrij dikwijls problemen. Let wel: dit is niet overal hetzelfde. 3.15 en 5 k vind ik bijvoorbeeld zeer leuk om een direct gevoel te krijgen op je podium, dus ga ze ook niet teveel filteren."En Go"Comment
Comment