Luidsprekers aan elkaar sluiten

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sphinx
    • Oct 2006
    • 2

Luidsprekers aan elkaar sluiten

Hi,
    Ik heb zo 15 ofzo verschillende boxen liggen en ik zou graag iets maken waar ik ze allemaal in plaats en aan elkaar koppel en dan met 2 verbindingen ofzo aan mn stereo koppel, gaat dit ? hoe sluit ik die boxen allemaal aan elkaar aan ? sommige zijn verschillend enzo please help

mvg Sphinx
  • peterkuli
    • Nov 2002
    • 113

Wil je nou serieus genomen of wat?

Comment

• Sphinx
      • Oct 2006
      • 2

hoe bedoel je ???

Comment

• tismarnix
        • Jun 2006
        • 19

Nou kijk volgens mij (bijna wel zeker) kan je niet zomaar verschillende boxen aan een versterker zetten bijvoorbeeld: een box van 150 wat en van 20 watt die van 150 klinkt lkkr hard maar de ander is er dan al weer aan, en dit is dan nog maar 1! probleem

Comment

• xxxfpnxxx
          • Jun 2006
          • 92

Originally posted by tismarnix
          Nou kijk volgens mij (bijna wel zeker) kan je niet zomaar verschillende boxen aan een versterker zetten bijvoorbeeld: een box van 150 wat en van 20 watt die van 150 klinkt lkkr hard maar de ander is er dan al weer aan, en dit is dan nog maar 1! probleem
          srry marnix maar ik ga je tegenspreken
          het kan wel gewoon meerdere boxen op een amp
          je moet alleen letten op
          - dat je niet te veel er kannaal twee speakers van 8 ohm op een kanaal maakt de impendantie 4 ohm zo kun je natuurlijk wel doorgaan tot 1 ohm maar dan ligt of de zekerring eruit of de amp in de fik
          - vermogens maken niet egt uit, een box van 150 watt zal 150 watt vragen en een van 20 20 watt. het is wel handig om 1.5 keer het TOTAAL vermogen van alle speakers bij elkaar te hebben als versterkervermogen

correct me if i'm wrong

Comment

• Radar
            Moderator
            • Jul 2002
            • 890

Sorry, wij doen geen H.T.K. of HI-FI.
            Ik doe niet aan bijgeloof.
            Dat brengt ongeluk.

Comment

Working...