movingheads besturen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jeroen01
    • Jan 2006
    • 45

movingheads besturen

hallo, ik wil graag voor mijn school 4 movingheads aanschaffen met een sturing, namelijk de volgende:

movinghead: HQ Power GALAXY 250
    paneel: Eurolite DMX Scan Control

helaas ben ik nog niet zo thuishierin, en ik wil dan ook vragen of iemand mij in grote lijnen kan vertellen hoe ik met zo'n paneel de movingheads aanstuur etc.

alvast bedankt!

groet jeroen
  • stekelvarke
    • Dec 2004
    • 1062

Heb je de handleiding van de sturing al eens doorgelezen?
    In grote lijnen: je stelt de movingheads op het juiste adres in. Nu kan je op de sturing met de knoppen aan de linker kant de movingheads selecteren. nu kan je met de eerste fader de horizontale beweging sturen, 2e fader verticale beweging, 3e kleur,...
    Ook kan je de bewegingen aan de joystick toewijzen.
    En je kan ook dingen programmeren, deze kan je dan terug oproepen met de knoppen boven de faders (scénes: enkel stap) en met de knoppen rechts op de sturing (chases: meerdere scénes achter elkaar).
    Hoe je dit doet zal ongetwijfeld in de handleiding terug vinden.
    Last edited by stekelvarke; 26-11-06, 19:05.
    exit night into LIGHT

Comment

• jurjen_barel
      • Jun 2003
      • 3150

Jeroen, waar wil je ze op school voor gebruiken?
      Ik ben sowieso geen fan van die kleine prutstafeltjes. Veel te weinig mogelijkheden om live mee aan de slag te kunnen. En of die moving heads, die je hebt uitgezocht, een succes gaan worden, durf ik ook in twijfel te trekken.

Voor disco-dingetjes zijn een paar moving heads best geinig, maar misschien kun je je budget toch beter besteden? Koop dan liever een setje Small Mushrooms, is ook grappig in je klassenfeestjes, is stukken goedkoper in aanschaf en onderhoud (kapot = nieuwe kopen), heel simpel te bedienen (aan of uit) en je houdt geld over om zo nu en dan een echte moving head-set te huren. Misschien kun je het ook wel in de toneelbelichting van school steken voor de jaarlijkse musical en/of open podium?

Comment

• feestmuziek
        • Nov 2006
        • 48

Ik ben het zeker met Jurjen barel eens. Moving headjes voor een school vind ik zeker al een beetje overdreven en zeker voor die enkele keer dat je ze waarschijnlijk maar gebruikt. Inderdaad kun je beter investeren in wat goedkoper materiaal wat je stand-alone kunt gebruiken.
        Wat DMX sturing betreft: Zelf heb ik moving heads en heb ze in eerste instantie gestuurd via de Martin freekie, maar ben al snel overgestapt op visualDMX. Dit werkt naar mijn mening beter.

Comment

• jeroen01
          • Jan 2006
          • 45

hallo,

ik verwacht ook zeker niet te veel van de movingheads, ik wil ze gewoon gebruiken bij een dans tijden een voorstelling en bij het open podium, gewoon als kleine aanvulling op het licht. Het hoeft dus allemaal niet vreselijk goed/uitgebreid te zijn

groet jeroen

Comment

• sfvb
            • May 2006
            • 86

dan zijn ze wel goed denk ik

Comment

Working...