Rookmachine reinigen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dajos
    • Jul 2008
    • 1

het gekke is ik lees hier nergens iets over de verschillende merken rookvloeistof.
    ik heb de afgelopen vijf jaar skytec rookvloeistof gebruikt en nooit
    gereinigd.
    en hij heeft tijden gehad dat ik 4 liter per maand er doorheen spoot maar ook dat hij een jaar stil stond en nooit problemen gehad.
    sinds ik in februari showtec rookvloeistof erin heb gedaan is hij nu zo verstopt dat ik een nieuwe moet kopen of het verwarmings element moet vervangen.
    de leidingen waren nog helemaal doorzichtig en nu zijn ze helemaal wit uitgeslagen.
    verder als je de rookmachine niet veel gebruikt koop dan niet 5 liter maar gewoon een liter flesje.
    hoe ouder de rookvloeistof hoe eerder hij verstopt is.
    en showtec rookvloeistof ik ben er niet weg van maar als je er 5 liter per jaar makelijk doorheen spuit zou je het gewoon erin kunnen doen.

maar voordat je hem bijvult spuit er dan wel wat gedestiliseerd water doorheen.

Comment

• partydrivein
      • Jul 2008
      • 389

ik doe het gewoon simpel als mijn tank leeg is
      water koken en af laten koelen, daarna gewoon een drinkbeker in je tank gooien en laat maar door spuiten
      werkt super!
      deze account is buiten gebruik waar kun je dat ding verwijderen?

Comment

• Upgrading your system
        • May 2003
        • 1684

Mag ik dan weten waarom je het water laat koken??

Gedestileerd water is iets anders dan gekookt water. (infeite opgevangen kookcondens
        water laten koken dood organismen, maar verlaagd niet het kalkgehalte of zoiets.
        beste is gedestileerd water en schoonmaakazijn. dit ontkalkt de leidingen, pomp en element. lukt dit niet dan kun je wat agressiever aan de gang gaan met onverdunde azijn en als dit nog niet werkt de onderdelen demonteren en een nachtje in de azijn leggen.
        Uiteraard zorgen dat dit geen elektrische componenten bevat.
        Het motortje kun je vaak demonteren en uit elkaar halen en op die manier even flink in de azijn laten trekken.

Wil dit alles niet lukken, dan is of de verstopping te erg of je pompje overleden. Bestel in dat geval de juiste (originele) onderdelen en ga niet aan de gang met senseo-pompjes oid. deze kunnen een grotere hoeveelheid vloeistof verplaatsen waardoor het element dit niet volledig an laten verdampen met als gevolg zere kuiten van je gasten of erger.
        Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• partydrivein
          • Jul 2008
          • 389

geen idee dit werd mij aangeraden en sinds dien doe ik het zo.
          maar het werkt prima nog nooit problemen met mijn rookmachine gehad

en heb je wel is meegemaakt met zo'n senseo pompje?? lijkt me wel humor
          Last edited by Radar; 23-07-08, 22:51.
          deze account is buiten gebruik waar kun je dat ding verwijderen?

Comment

• Djafterburner
            • Aug 2008
            • 5

Het is gevaarlijk om azijn te mengen met gedestilleerd water en dan in je rookmachine te doen...want voor de mensen die een beetje scheikunde hebben gehad zouden moeten weten dat azijn onder druk een zuur word dit is gevaarlijk...ook als je hem daarna door spuit met gwn vloeistof!!!!

Het beste is gwn reinigings vloeistof te kopen bij een erkende dealer!!deze flesjes kosten ongeveer €6,-.

Greetz Dj afterburner.

Comment

• laserguy
              • Jun 2003
              • 2755

voor de mensen die een beetje scheikunde hebben gehad zouden moeten weten dat azijn onder druk een zuur word dit is gevaarlijk
              Azijn is altijd een zuur, druk of geen druk, dus waar maak je je druk over ?

Welke stoffen denk je dat er in "echte" reinigingsvloeistof zitten?
              Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

Working...