2 cd spelers of eerst BPM controler?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ nn
    • Jun 2006
    • 489

2 cd spelers of eerst BPM controler?

ik zit dus met een "groot" dilema

Ik wil in de toekomst 2 CDJ1000's en BPM studio controller gaan aanschaffen na veel sparen (in verloop van 2à3 jaar dus ???)

maar ik wil deze stuk voor stuk aanschaffen, dus nu is mijn vraag:
    wat zou ik best eerst kopen ?

A) BPM-controller, Ik ben nu in het bezit van BPM Studio en gebruik dit vooral voor nummertje op te zoeken en dergelijke, maar ik heb (nog) geen controller zodat ik deze kan gebruiken als een gewone dubbele CD-speler

B) al 1 van de 2 Pioneers, dit zijn uiteraard top-spelertjes, verdere uitleg zal denk ik niet hoeven...
    deze zou ik dan echt wel veel gebruiken voor het mixwerk enzo...

dus wat zouden jullie eerst kopen ?
    -Prijs"verschil" (is niet zo veel) maakt dus niet uit
    -Alternatieven moeten ook niet omdat ik BPM studio al heb, en zeker de 1000's wil

dus puur toekomstgericht: waar zal ik het meest aan hebben ?

grtzzz DJ nn
    ... the sound of silence...
  • rene.derksen
    • Feb 2004
    • 649

Denk dat je het meest hebt aan een BPM controller, daarmee kun je al een volledige show draaien. Aan 1 CD-speler heb je nou niet super veel. En wie weet is er tegen die tijd een super mooi nieuw CD-speler ... Ik ben ook aan het sparen voor een camera... althans dat probeer ik. Maar die ik toen op het oog had, zijn nu al 3 modellen beter van uit gekomen
    Licht is altijd zwaar.

Comment

• LJKEVIN
      • Dec 2005
      • 426

Zelf ruim 2 jaar ervaring met de bpm studio controller (zowel kleinste als grootste versie) werkt echt ideaal.
      Bij ons gecombineerd met een muziekabonoment van PB SOUND
      (zijn opzoek naar een andere leverancier ivm de slechte geluidskwaliteit muziek dat we aangeleverd krijgen.)

ideaal, legaal bezig en altijd de muziek die je wilt!!

De cd spelers van pioneer zijn ook fijn, maar je zit altijd vast aan je cd's.
      en zoekt minder snel.

succes met je keuze
      Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

Comment

• markprinsen
        • Sep 2006
        • 39

MP3 abo'tje voor drive-in werk? nah...

Je weet dat de rechten in eigendom blijven van in dit geval PB Audio en dat je je gehele mp3 collectie kwijt bent bij het beëindigen van je contract? Ik zal er in ieder geval niet aan beginnen.

Ontopic: de BPM controller, daar kan je al gelijk wat mee en met 1 cdj zal je er altijd nog één bij moeten huren.

Comment

• jens
          • Aug 2004
          • 1067

en waarom wil je meeteen 2 cdj 1000's ??

kosten een hoop geld en over een jaar of 3 is dr vast wel weer iets wat veel mooier is ....

koop iets wat aan jouw eis voldoet en kijk dan ook waarvoor je het wil gebruiken en dergelijke

je ken wel mooi 2 1000 hebben staan maar als je dan niet kan mixen of iets ken je het net zo goed af op bijvoorbeeld 2 cdj 200's

koop iets wat bij je past en voor jouw doeleineden geschikt is....het is een afweging die je moet maken en niet zo zeer een dilema

Comment

• jazzprr
            • Nov 2006
            • 72

Persoonlijk vind ik het fijner om met de cdj's te draaien. Cdtjes kosten idd meer tijd alleen vind ik het veel fijner mixen.

Het hangt er dus van af of je echt wil gaan mixen of dat je alle nummers snel gevonden wil hebben en dan iets meer moeite moet doen om nummers goed in elkaar te mixen.

Het zijn 2 totaal verschillende manieren van draaien, dus ik denk dat je eerst moet bepalen wat je het prettigst vindt.

Daarnaast is 2 à 3 jaar wel een lange periode om te sparen. Wat vraag je dan voor je showtje?

Grtz Harry
            Live at night,sleep at day...

Comment

• sjoerd
              • Apr 2004
              • 341

Originally posted by markprinsen
              MP3 abo'tje voor drive-in werk? nah...

Je weet dat de rechten in eigendom blijven van in dit geval PB Audio en dat je je gehele mp3 collectie kwijt bent bij het beëindigen van je contract? Ik zal er in ieder geval niet aan beginnen.

Ontopic: de BPM controller, daar kan je al gelijk wat mee en met 1 cdj zal je er altijd nog één bij moeten huren.
              mark, hoe bedoel je dat precies? hoe ben je je collectie kwijt dan?
              De kwaliteit en t aanbod van PB sound is inderdaad niet altijd om over naar huis te schrijven....

Comment

• sjoerd
                • Apr 2004
                • 341

ik zou ook gaan voor de bpm controller, dan wel de grote versie. die werkt echt super. en dan gewoon als backup je huidige cdspelers gebruiken. en voor drive-in werk zou je ook denon dubbele cd speler oid kunnen overwegen. dat scheelt je erg veel geld wat je nog niet hebt toch? en is een mooie combi samen met de bpm controller.

Comment

• ralph
                  Banned
                  • Aug 2000
                  • 2649

Als ik jouw as zou ik mn geld helemaal niet meer uit gaan geven aan een ced speler of een software sturing.
                  Er staan leuke innovaties op stapel...

Vertel ik iets nieuws als ik vertel dat er een hele horde fabrikanten losse apparaten aanbiedt die geen pc/laptop/mac meer als engine nodig hebben?

Wellicht om je een keer in deze dingen te verdiepen. las in de nieuwsbrief van J&h dat ze op 10 maart een demo hebben van Cortex, dat is zo'n fabrikant van de systemen die ik bedoel.
                  linkje gevonden: cortex demo
                  Last edited by ralph; 05-02-07, 20:10.

Comment

• DJ nn
                    • Jun 2006
                    • 489

alvast bedankt voor jullie adviesen...

maar toch nog wat bij aanvullen:

-ik heb nu een dubbele CD-speler, en CD-koffertjes gaan nog steeds mee (maar dan degene die ik zeke nodig heb)

-ik ga dus wel geld uitgeven aan de software sturing omdat:
                    ik de soft zelf al hele tijd heb en er erg tevreden van ben,
                    de zoekfunctie van zo'n cortex (of dergelijke) is niet zo snel/makkelijk als die van BPM studio

-en het geldprobleem: ik ga niet elke week draaien, en het zijn nu eenmaal dure spulletjes... dus sparen zal wel even duren (vakantiewerk enzo zal met wat geluk tot max 2jaar lijden als ik tussendoor CDtjes enzo koop)

maar het zal dan warschijnlijk (eerst) de controller worden.
                    en nu begin ik inderdaad al wat te twijfelen aan de CD-spelers, als je het idd bekijkt: de technologie gaat snel vooruit...

jullie zijn in elk geval hartelijk bedankt !!!
                    (andere reacties/gebruikerservaring over deze producten is ook altijd nog welkom hoor)

grtzzz DJ nn
                    ... the sound of silence...

Comment

• markprinsen
                      • Sep 2006
                      • 39

Originally posted by sjoerd
                      mark, hoe bedoel je dat precies? hoe ben je je collectie kwijt dan?
                      De kwaliteit en t aanbod van PB sound is inderdaad niet altijd om over naar huis te schrijven....
                      Probleem met dit soort diensten is dat de verhuurder/verkoper van de software en de geluidsbestanden altijd eigenaar blijft van de aangeboden liedjes. Als jij je abonnement stopzet heb je dus helemaal geen MP3'tjes meer van dat bedrijf! Denk dus goed na of je daawerkelijk een collectie zelfstandig op wilt bouwen (duurder maar van jezelf) of alleen de tijd dat je als DJ werkt gebruik wilt maken van de MP3's (goedkoper maar niet van jezelf)

Comment

• sjoerd
                        • Apr 2004
                        • 341

Originally posted by ralph
                        Als ik jouw as zou ik mn geld helemaal niet meer uit gaan geven aan een ced speler of een software sturing.
                        Er staan leuke innovaties op stapel...

Vertel ik iets nieuws als ik vertel dat er een hele horde fabrikanten losse apparaten aanbiedt die geen pc/laptop/mac meer als engine nodig hebben?

Wellicht om je een keer in deze dingen te verdiepen. las in de nieuwsbrief van J&h dat ze op 10 maart een demo hebben van Cortex, dat is zo'n fabrikant van de systemen die ik bedoel.
                        linkje gevonden: cortex demo
                        Ralph,
                        die cortex is vast wel een leuk apparaat maar toch qua mogelijkheden echt niet vergelijkbaar met bpm studio. en dan bedoel ik voornamelijk het gebruik van het archief met alle bijbehorende functies. en met een volledig monitor scherm kun je toch iets meer dan zo'n mini schermpje van cortex

Comment

• LJKEVIN
                          • Dec 2005
                          • 426

Originally posted by sjoerd
                          Ralph,
                          die cortex is vast wel een leuk apparaat maar toch qua mogelijkheden echt niet vergelijkbaar met bpm studio. en dan bedoel ik voornamelijk het gebruik van het archief met alle bijbehorende functies. en met een volledig monitor scherm kun je toch iets meer dan zo'n mini schermpje van cortex
                          AL heb ik de cortex nog niet in de handen gehad, lijkt mij BPM toch wel wat fijner (icm controller) personen welke zeggen dat je hier niet goed mee kunt mixen, wil ik wel eens de vraag stellen of ze uberhaupt wel eens de controller hebben gebruikt. (bijsturen van mp3 is alleen totaal anders dan van plaat/cdj's)

Verder LIJKT MIJ het aanmaken van nieuwe catagoriën/uplauden van nieuwe muziek niet zo makkelijk/overzichtelijk.
                          Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

Comment

Working...