Goedkope Enkele Cd speler

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3150

Dit is natuurlijk het mooiste slot voor op je flightcase, maar ook wel weer aan de prijs. Als je denkt dat het weinig hoeft te hebben, kun je net zo goed een koffersluiting van de gamma halen.

Als scharnier voor de deksel raad ik deze aan:
    Scharniert ca. 90 graden, daarna kun je het deksel van je kist afnemen en gooi je het deksel in de hoek.

Beiden zijn gewoon in de webshop te halen, of ieder ander licht-geluid bedrijf dat iets met flightcasematerialen doet.

Comment

• dj_mvandis
      • Apr 2006
      • 47

Ok, bestelling word waarschijnlijk (net als versterker) hier geplaatst, ik zat zelf ook al aan die scharnieren te denken, had ik toch goed gegokt
      Het lijkt me best een duur ding dat vlinderslot, natuurlijk wel het mooiste, zit er nog iets tussenin? tussen de dingen van de Gamma en deze?

Maarten
      Hier staat nog niks nee....

Comment

• Speakertje
        • Mar 2005
        • 462

Originally posted by dj_mvandis
        Ok, word dan waarschijnlijk gewoon plat, wel zo makkelijk
        Het leek mij handig, gewoon de cd spelers intern aan te sluiten, dat je alleen dus je powercon + xlr uit aan de achterkant van je flight ziet (achterkant = publiek) er komt nog een dj booth omheen, zodat je ook die plugjes niet meer ziet.
        Toevallig afgelopen pasen (eindelijk) mijn versterker rackje af gemaakt. Heb het heel makkelijk gedaan. Zwart drie voudig stekkerblokje gekocht bij hornbach € 1,19 Snoer doormidden geknipt, blokje aan blauw powercon verbonden, stekker aan grijze powercon. Die stekker in het blokje gedaan. En in het stekkerblokje ook de versterker erbij geprikt. Alles netjes in een aansluit paneel geschroefd. Zo zou jij het ook kunnen doen, met de voeding, alleen zou het mijn keus zijn om de aansluitingen aan de bovenkant van je case te maken en dan of helemaal links of helemaal rechts. Zo zit het nergens in de weg, ook de kabels niet.

PS: Vanaf die grijze powercon gaat een kabel naar me case waar de mixer en cd spelers in zitten. Trekt dus geen groot vermogen!!
        Last edited by Speakertje; 12-04-07, 16:56.
        M.v.g. Sander
        Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
        Nieuw SB122 en Dynacord S1200

Comment

• dj_mvandis
          • Apr 2006
          • 47

Versterkerrackje is al af
          Zit een blauwe en een witte powercon op :P De witte powercon is gelijk doorgesoldeert op de blauwe, dus geen stekker die er altijd in zit. Overigens was dat wel een van de ideën ervoor

Is het denen jullie handig om cd spelers en versterkerrack met 1 powercon aan te voeren? Het lijkt me wel handig, 1 stekker voor het complete geluidssysteem, alleen als het een keer (waarom:geen idee) los van elkaar word gebruikt, is dat wel weer irritant

Dus ik zit er aan te denken (ook goedkoper) om gewoon 2 X shucko -> blauw powercon te maken, heb je zekerweten altijd een kabeltje dat lang genoeg is & past...

Het idee voor connectors aan de achterkant, ik zat er aan te denken of deze inderdaad links / rechts achter te monteren, wat is hierover jullie mening?

De flight word na 20 april ongeveer besteld, samen met 2 2ehands pioneer CDJ100 (scheelt best wel, normaal over 400 nieuw, nu 400-450 voor 2 2e hands)
          Hier staat nog niks nee....

Comment

• Speakertje
            • Mar 2005
            • 462

Twee losse kabeltjes is inderdaad wel makkelijk om te hebben, zeker als je versterker rack verder weg staat. Ik doe voornamelijk geluid op kleine feestjes en dan staat me versterker rack achter me.

Connectors aan de achterkant is een idee, zolang ze maar niet in de weg zitten met afrokken. Niet dat je een rare buld in je rok krijgt.
            M.v.g. Sander

Comment

• vasco
              • Oct 2003
              • 2567

Originally posted by Speakertje
              Snoer doormidden geknipt, blokje aan blauw powercon verbonden, stekker aan grijze powercon.
              Ik zou dit als ik jou was alleen even omdraaien (als dit geen typefout is). De standaard is blauw in en grijs uit namelijk. Als jij nu je stekker bij iemand anders op de case in grijs steekt staat er spanning op de pennen van je stekker en dat voelt niet lekker aan je vingers.

Comment

• Speakertje
                • Mar 2005
                • 462

Sorry, misschien beetje wazig uitgelegd. Het zijn de chassisdelen: Op de blauwe dus power in zit het stekkerblokje, Daar zit een stekker in die het grijze chassisdeel voed. Dus schuko naar blauwe powercon, stekker naar grijze powercon.
                M.v.g. Sander

Comment

Working...