Uitvallende versterker - oorzaak?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • revolution
    • Mar 2006
    • 45

Uitvallende versterker - oorzaak?

Hallo allemaal,

Ik heb een probleempje met mn geluid , wat het is weet ik niet dus vraag ik het hier maar.

Het probleem: Als ik aan het draaien ben, met mn mengpaneel op ongeveer 90% van zn max capaciteit en mn versterkers op 100% en de crossover op neutraal, valt na ongeveer 3 uur mn hoog ineens langzaam weg ( mid en laag blijft gewoon goed )! Als ik het geluid dan iets zachter zet (ongeveer 80% ) komt het weer terug! Daarna kan ik em weer even op 90% zetten, en dan valt het hoog weer weg!
    Herkent iemand dit probleem, en weet hoe ik dit kan oplossen?
    Ik hoop dat ik het duidelijk genoeg heb uitgelegd!

Geluidsapparatuur is:

Behringer XENYX 1622 FX mengtafel
    DAP ACX-23, Actieve-X Crossover, 2 weg stereo
    2 Subwoofers 18sound kit 500Watt RMS per stuk
    [FONT=Arial][FONT=Verdana]2 Fullrange speakers van 300Watt RMS/450 Max per stuk (DAP AX-15)[/FONT][/FONT]
    [FONT=Arial][FONT=Verdana]1 DAP Palladium 2000 [/FONT][/FONT]
    [FONT=Arial][FONT=Verdana]1 DAP Palladium 1200 [/FONT][/FONT]

Alvast bedankt !!
    Greatz Revolution!!!!!
  • Freek Fokker
    • Aug 2003
    • 495

Dan ga je te hard. Oplossing: geen gele en rode lampjes op de mengtafel.
    SR20DET

Comment

• Dr. Edie
      • May 2003
      • 671

De AX-15 zijn beveiligd op de hogetonen, een PTC'tje zorgt ervoor dat bij een bepaalde grens de HT word uitgeschakeld. Dit gebeurd echter niet in stapjes maar direct.

Anders kan het nog je crossover/eq zijn met een ingebouwde limiter.. Hoe dan ook; zoals gezegt gewoon zachter draaien dus..
      Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• revolution
        • Mar 2006
        • 45

de lampjes op mn mengtafel komen nog niet eens in het oranje, en de versterkers staan ook nooit te clippen, dus dat lijkt me het probleem niet. Ik denk dat ik dan maar eens mn crossover en mn AX-jes ga nakijken!
        Maar iig wel bedankt !
        Greatz Revolution!!!!!

Comment

• GvH-E
          • Feb 2007
          • 122

Ik neem aan dat het probleem zowel li. als re. optreedt? Is het optreden van het probleem afhankelijk van de hoeveelheid hoog die je uitstuurt?
          Wordt je eindversterker tijdens het effect voluit gestuurd? (alle leds aan?)
          Die 3 uur tijd kan ik niet direct verklaren, tenzij je dan met hoger vermogen draait. Wat wanneer je een CD draait met de faders dicht?

Ik zou eens bezien of je niet ergens een signaal onbedoeld weer terug voert naar de input, dus een loop maakt waardoor oscilleren optreedt.
          Daardoor regelt je hoog signaal terug en hoor je dit oscilleren niet omdat dit ruim boven de 20 KHz kan liggen.
          Schakel zomogelijk de diverse verdachte apparatuur uit. (effecten?)
          Of is er een (a-sym.-)inputleiding (of je multikabel?) die dicht bij je luidspreker leiding ligt en terugkoppeling ontstaat?

Ik denk dat je door uitproberen en uitsluiten de oorzaak moet localiseren.
          En wanneer het optreedt zou ik het zo snel mogelijk terugregelen zolang er niet meer duidelijkheid is! Dit om evt. schade te voorkomen.
          Ik hoop dat je hiermee wat kunt. succes, GvH-E

Comment

• revolution
            • Mar 2006
            • 45

Het is idd wel afhankelijk van de hoeveelheid hoog die ik uitstuurt, maar ik moet wel zeggen dat de versterkers nooit te hard of voluit staan. Ik zet, als ik het geluid "voluit" heb staan, het maar maximaal dan op 90%.
            Als ik een cd draait met de faders dicht, hoor ik niets!

Ik zal iig je raad opvolgen en dan even goed ontdekken wat nou precies het probleem is!
            Bedankt he
            Last edited by revolution; 19-04-07, 22:33.
            Greatz Revolution!!!!!

Comment

• GvH-E
              • Feb 2007
              • 122

Een CD draait met alle faders dicht uitgezonderd die van je CD input! Uitproberen en uitsluiten. Logisch he???? GvH-E

Comment

• RenéE
                • Oct 2006
                • 291

Wat is je crossover frequentie tussen sub en top?

Comment

• Dr. Edie
                  • May 2003
                  • 671

Het kan ook zijn dat het lijkt dat je mengpaneel onder de 0db zit maar toch meer uitstuurd... En dingen als "ik heb m'n set maar 50% openstaan" zijn...
                  Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• moderator
                    Moderator
                    • Apr 2001
                    • 5950

Onderwerpnaam aangepast.
                    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...