actieve hk audio rs122ma - Slave monitor aansluiten?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • deglimlach
    • Apr 2007
    • 13

actieve hk audio rs122ma - Slave monitor aansluiten?

ik heb een actieve hk audio rs122ma van 120 watt rms 4 ohm. Deze heeft een uitgang hiervoor.
    Hier wil ik een passieve monitor op aansluiten.
    Wat moeten de specificaties van deze passieve monitor zijn?
    ik neem aan dat het kan met de passieve variant (rs122m van 300W/8Ohm).

ik snap de berekeningen niet ten opzichte van de ohms.. hopelijk kan iemand mij hierbij helpen!
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5950

Onderwerp aangepast, weten we weer waar het over gaat.

Inhoudelijk:
    Je gaat de versterker nu op 4Ohm belasten, check even je manual, die geeft ongetwijfeld aan wat het vermogen van die versterker is bij deze impedantie.
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• deglimlach
      • Apr 2007
      • 13

ik heb geen handleiding meer van de actieve monitor. Mijn vraag is dus of je elke mogelijke passieve monitor hierop kunt aansluiten, of dat je rekening moet houden met de specificaties van het apparaat.

Comment

• vasco
        • Oct 2003
        • 2567

Originally posted by deglimlach
        ik heb geen handleiding meer van de actieve monitor.
        Misschien moet je dan gewoon even langs de website van de fabrikant voor info? (http://www.hkaudio.com/powerworks/files/Powerworks_Info_en.pdf)

Comment

• deglimlach
          • Apr 2007
          • 13

die site had ik ook al gevonden. Mij zegt dit (als newbie) dan ook onvoldoende. kan iemand mij helpen met een advies wat voor een passieve monitor ik hierop kan aansluiten.

Voor de volledigheid, dit staat op de genoemde site:
          [FONT=Times New Roman]Separately variable Mic and Line [/FONT][FONT=Times New Roman]inputs with EQ. The integrated [/FONT][FONT=Times New Roman]power amp and numerous setup [/FONT][FONT=Times New Roman]options endow the RS 122 MA [/FONT][FONT=Times New Roman]with multi-functional sound reinforcement [/FONT][FONT=Times New Roman]capabilities.[/FONT]
          [FONT=Times New Roman]• 12" speaker / 90°x 45° horn[/FONT]
          [FONT=Times New Roman]• 70 - 18 kHz • 101 dB 1W/1m*[/FONT]
          [FONT=Times New Roman]• 50 x 34 x 41 cm[/FONT]
          [FONT=Times New Roman](19-5/8" x 13-3/8" x 16-1/8")[/FONT]
          [FONT=Times New Roman]• 19 kg (41.8 lbs)[/FONT]
          [FONT=Times New Roman]• Amp: 120 W RMS @ 4 ohms[/FONT]
          [FONT='Times New Roman']• XLR Mic Input, 1/4" jack Line Input[/FONT]
          [FONT='Times New Roman'][/FONT]

Comment

• moderator
            Moderator
            • Apr 2001
            • 5950

Grappig, de specs zeggen dus niets over een aansluitmogelijkheid van een tweede monitor, maar jij hebt wel een apparaat wat dat wel heeft. lekker complete info.

In een poging een antwoord voor je verkrijgen even gezocht op de site van HK audio, wordt deze speaker niet eens genoemd...

Kortom: mensen, heb je zo'n ding. Weet je der mee van, klim ff achter je toetsenbord en laat wat van je horen!
            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• sandur
              • Oct 2005
              • 85

De RS122 is van PowerWorks, het "B" merk van HK. Daarom kun je em vast niet vinden op de HK site. De 122M kun je zonder problemen aan de MA hangen, daar is het voor gemaakt ...

Comment

• 4uss
                • Aug 2005
                • 578

Heb 3 van die dingen, 3 setjes van een Actieve en een Passieve om precies te zijn.
                De versterker die ingebouwd is is 120W @ 4 Ohm. Omdat de kasten verder gelijk zijn, durf ik aan te nemen dat de speakers in de actieve en de passieve versies ook gelijk zijn. De speakers in de actieve zullen samen ook een weerstand van 8 Ohm hebben, koppel je dan een externe passieve kast er aan van ook 8 Ohm, dan zal deze (zeer waarschijnlijk) intern parallel staan aan de interne speakers, en zodoende als geheel een weerstand hebben van 4 Ohm. Het vermogen van 120W @ 4 Ohm blijft dan natuurlijk zeer twijfelachtig, al zal de 300W van de passieve kast ook vast geen RMS-vermogen zijn, maar program of peakvermogen.

Verder: wil je serieuze monitors, kijk dan verder dan deze dingen. Het is leuk om mee te beginnen, maar een beetje bandje op het podium wordt niet heel vrolijk van het geluid wat er uit komt. Een goede EQ kan geen kwaad, anders loop je het risico erg veel herrie richting de oren van de muzikanten te blazen, in plaats van geluid waar ze wat aan hebben.
                Het kan zijn dat dit ook gedeeltelijk aan de versterker van de actieve kast ligt, ik moet nog steeds een keer een passief kastje aan een 'echte' versterker hangen, ik denk dat er veel meer body in het kastje zit dan dat er nu uit komt.

Comment

• bones2001
                  • Aug 2003
                  • 741

Versterker die in die dingen zit is,
                  80 watt RMS bij 8 ohm
                  120 watt RMS bij 4 ohm

En ik ken heel wat bandjes die die dingen tot volle tevredenheid gebruiken !
                  Dus gewoon doorlussen met een passieve monitor van 8 ohm en gaan met die handel.

HK Audio - Powerworks
                  Mixen is net als schilderen.
                  Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• deglimlach
                    • Apr 2007
                    • 13

Kan je een actieve monitor ook doorlussen naar een andere actieve monitor? of gaat er hierdoor iets mis, omdat je een actief signaal naar een ingebouwde versterker stuurt?

Comment

• bones2001
                      • Aug 2003
                      • 741

Kan je een actieve monitor ook doorlussen naar een andere actieve monitor? of gaat er hierdoor iets mis, omdat je een actief signaal naar een ingebouwde versterker stuurt?

Ja hoor,

van line out, naar line in.

Comment

• sandur
                        • Oct 2005
                        • 85

Originally posted by deglimlach
                        Dat gaat inderdaad niet, alleen via XLR/jack (dus signaal)

Comment

• deglimlach
                          • Apr 2007
                          • 13

hmm, interessant: 2 elkaar tegensprekende reacties...
                          welke is waar?
                          oftewel, mijn nieuwe vraag: of op welke manier kan het wel, en op welke manier gaat het mis?

Comment

• renebiemans
                            • May 2006
                            • 156

Ze zeggen of bedoelen lijkt mij het zelfde. Dat je wel door kunt lussen alleen dan met het signaal maar niet met de versterker uitgang. Waarschijnlijk kan het wel als je hem om zou bouwen maar waarom zou je dat willen...

Comment

• bones2001
                              • Aug 2003
                              • 741

Op de RS 122MA zit een line level in, een mic level in en een line
                              level out.
                              Dus kan je van line level out naar line level in van de 2e monitor.
                              Dit werkt zo op de meeste actieve monitors.

Comment

Working...