Vraagjes ivm Velleman Fazer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Timothy
    • Aug 2005
    • 175

Vraagjes ivm Velleman Fazer

Beste Forummers,

Ik ben stilletjesaan op zoek naar een nieuw rookmachine. Nu was ik aan het twijfelen tussen een klassiek rooktoestel en een fazer. (Op het forum heb ik de topics al doorgenomen wat dat betreft).
    Ik zou dus nu, gezien de feestjes die ik speel, gaan voor een fazer (Heb nu al een F-80 van Antari, dus die hou ik wel nog even).

Mijn oog viel op het toestel van Velleman: heel prijslijk, maar geen gebruikerservaringen over te vinden. Daarom mijn vraagjes:
    Wie kent dit toestel? Maakt dit toestel veel lawaai? Zou dit een goede koop zijn (ben een amateur-dj, met 10-tal feestjes per jaar, maar werk graag met eigen materiaal),
    Is dit de aankoop waard?

Toestel in kwestie: Velleman Components n.v.

Ik zou het onmiddellijk aan mijn dealer zelf gaan vragen, alleen werkt diene brave mens enkel op bestelling en kent hij dit toestel zelf nog niet... Vandaar dat ik mij hier tot wend.

Graag jullie reacties!

Groetjes,

Tim(othy)
    Last edited by moderator; 08-05-07, 10:54.
  • Ahmed Al Dayri
    • Oct 2005
    • 354

Ik heb weleens met dit soort type rookmachine gewerkt, alleen was die wel van Antari.... Maar hij zag er precies hetzelfde uit.

Toen ik hem open had geschroeft op de zaak bleek het een dood normale 700w rookmachine te zijn met een ventilator ervoor. (vergelijkbaar met de F-80 dus)...

Het werkt leuk, maar qua output zul je er niet vooruit op gaan

Comment

• Timothy
      • Aug 2005
      • 175

Output is niet de hoofdvereiste, ik zoek enkel een toestel waarbij de rook (mist) egaal wordt verdeeld, en waarbij ik niet steeds op het 'knopke' moet duwen. Dit toestel heeft een timer, en is een hazer.
      Dacht wel al dat het gewoon rookmachine met ventilator was, gezien het toestel gewone rookvloeistof gebruikt.

Mijn enige vraag nog: wat met het lawaai? Maakt dit toestel veel lawaai?

Comment

• Ahmed Al Dayri
        • Oct 2005
        • 354

Originally posted by Timothy
        Output is niet de hoofdvereiste, ik zoek enkel een toestel waarbij de rook (mist) egaal wordt verdeeld, en waarbij ik niet steeds op het 'knopke' moet duwen. Dit toestel heeft een timer, en is een hazer.
        Dacht wel al dat het gewoon rookmachine met ventilator was, gezien het toestel gewone rookvloeistof gebruikt.

Mijn enige vraag nog: wat met het lawaai? Maakt dit toestel veel lawaai?
        Niet, niet meer of minder dan een normaal rookmachine
        Iig hoor je bij de antari versie de ventilator niet

Comment

• Timothy
          • Aug 2005
          • 175

ok, dan weet ik denk ik genoeg, ga straks eens langs bij mijn dealertje voor de bestelling :-)

Comment

• MEEO Licht en Geluid
            • Nov 2005
            • 950

Originally posted by Ahmed Al Dayri
            Ik heb weleens met dit soort type rookmachine gewerkt, alleen was die wel van Antari.... Maar hij zag er precies hetzelfde uit.

Toen ik hem open had geschroeft op de zaak bleek het een dood normale 700w rookmachine te zijn met een ventilator ervoor. (vergelijkbaar met de F-80 dus)...

Het werkt leuk, maar qua output zul je er niet vooruit op gaan
            Hier moet ik wel even op ingaan,

Een fazer heeft 1 zeer groot verschil met een normale rookmachine:
            Bijv. de F-80, na 2 min. spuiten moet hij opnieuw druk opbouwen (ook wel opwarmen genoemt).
            Een fazer heeft dit NOOIT. Als de fazer eenmaal is opgewarmt, hoeft hij dit nooit meer te doen. Dit is het grote gemak van een fazer.
            Zoals gezegd: een fazer maakt (bijna) geen geluid. Je hoord wel pfff maar minder dan als van een F-80, waarom: de rook komt er niet met druk uit, maar met een ventilator.
            Kwa output (F-80: 700w, Fazer: 700w) scheelt het niet.

Zo: boel tekst voor simpel antwoord: Wil je dat je rookdoos een tijdje meegaat? Spaar door voor Antari of Azem (heb ik zelf 2 fazers van). (Antari kost dacht ik uit mijn hoofd: 140 euro)
            Wil je (tijdelijke) lol: koop deze!
            Last edited by MEEO Licht en Geluid; 08-05-07, 18:11.
            MEEO Audio Licht Rigging,
            Mark van der Werff
            Groningen

Comment

• Timothy
              • Aug 2005
              • 175

Originally posted by MEEO Licht en Geluid
              Spaar door voor Antari of Azem (heb ik zelf 2 fazers van). (Antari kost dacht ik uit mijn hoofd: 140 euro)
              Over welk model van Antari heb je het dan? De Fazer van Antari kost rond de 250-280 EUR blijkbaar. Ik heb de Velleman Fazer besteld voor 135,00 (+ nog geheime korting :-) )
              Zoals gezegd gaat dit bij mij niet wekelijks op toer, maar slechts een 10-tal keer per jaar, bovendien onderhoud ik al mijn materiaal zelf na iedere klus (is ook een deel van de hobby).

Qua bedrijfszekerheid zal hij dus zeker zijn ding doen, en ik neem de hierboven beschreven voordelen zeker mee... (waren ook het doel van de aankoop)

Bedankt voor jullie reacties!!

Comment

Working...