Aansluiten van effecten...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cowbeast
    • Jul 2004
    • 109

Aansluiten van effecten...

Haai all,

Ik moet vandaag op een optreden gaan werken, met men eigen PA maar het is een vrij grote zaal dus ik ben een effect rackje gaan huren... maar ik twijfel een beetje over de aantsluitingen... ik ben het eerlijk gezegt een beetje vergeten...
    Wat heb ik gehuurt...

Gate/compressor van DBX (233XL)
    Aansluiten: Volgens ik mij herrinner gaat die via te insert in/uitgang op het kannaal, met zo'n speciale kabel. En verder hoef ik enkel de parameters te veranderen op het toestel? Zit ik goed of niet?

Reverd (type weet ik niet vanbuiten)
    Aansluiten: Hier zou ik een aux 5 of 6 nemen omdat deze post fader staan (Ik heb een soundcraft DELTA 24 mono) en dan van AUX 5/6 naar de reverb. Daar neem ik de out en ga ik terug naar een mono kannaal en zet daar de reverb op.

Is dit correct of niet? Al vast bedankt

• Ahmed Al Dayri
    • Oct 2005
    • 354

Omdat het een vrij grote zaal is, ben je een paar "effectjes" gaan huren?
    Dit snap ik niet helemaal

Comment

• jurjen_barel
      • Jun 2003
      • 3150

Originally posted by Ahmed Al Dayri
      Omdat het een vrij grote zaal is, ben je een paar "effectjes" gaan huren?
      Dit snap ik niet helemaal
      Is niet de vraagstelling.

@TS: Gate insertje inderdaad per stuk op een enkel kanaal. Of je de instellingen verandert laat je afhangen van hoe hij al is ingesteld. Het is een kwestie van luisteren wanneer hij open en dicht gaat en of dit klopt met het geluid dat er doorheen moet.

Reverb kun je evt. ook mono aansturen, mocht je (post-)auxen tekort komen. Je kan 'm dan inderdaad weer mono op een nieuw kanaal zetten. Sommige FX-en kun je ook 2 verschillende effecten laten draaien, dus die stuur je wel met 2 verschillende auxen aan en laat je vervolgens op 2 verschillende kanalen terug binnenkomen. Hoe je de FX vervolgens gebruikt, hangt af van de wensen en eisen. Zelf gebruik ik vaak een korte en een lange galm, maar ik weet niet of de band bijv. nog een delay erbij wil (of de FX dit uberhaupt kan weet ik niet, aangezien je specifiek over een reverb spreekt).

Veel succes!

Comment

• cowbeast
        • Jul 2004
        • 109

K dat moest ik weten! thx!

Comment

Working...