Motoren draaien wel, licht brand niet op dimpack

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BUGsy
    • Jan 2006
    • 17

Motoren draaien wel, licht brand niet op dimpack

Hallo,
    Heb jullie hulp even nodig. Ik heb een setje gehuurd en heb op dit moment een deel aangesloten. Een schowtec lightjockey heb ik aangesloten op een showtec dimpack MKII. Op die dimpack heb ik het volgende aangesloten:
    kanaal 1: spiegelbolmotor
    kanaal 2: spartan Spartan static beam, licht
    kanaal 3: licht van een helikopter Helicopter 4 lichteffect , licht
    kanaal 4: motor van de helikopter

Het probleem: als ik op de light jockey naar dimpack geen signaal afgeef naar de kanalen, gaan de motoren van de spiegelbol en van de helikopter wel draaien , lampen blijven uit (zoals het hoort) en alle 4 de ledjes van het dimpack zijn ook gewoon uit. Als ik naar een kanaal via de controller een signaal afgeef, gaat de lamp of motor wel aan en brand het ledje ook. Als ik de stekkers van de motoren verwissel van kanaal met de lampen is er geen verandering.
    Instellingen op dimpack: Adres 9 (eerste kanaal met switchfunctie op controller), alle kanalen switch on, en 4 kanalen (ipv 1 of 2). Het maakt niet uit of ik wel of geen dmx-stop aansluit.

Heeft iemand een oplossing?

Gelijk nog de vraag of ik van de helicopter en de spartan het licht kan dimmen? Heb het voor de spartan ook bij J&H gevraagd, en ze zeiden ja, maar gaat de ventilator dan niet te langzaam?

Bedankt!
  • RenéE
    • Oct 2006
    • 291

Je dimmerpacks geven een lekspanning af waardoor een kleine verbruiker als zo'n motortje toch gewoon gaat draaien. Oplossing hiervoor kan zijn om bijvoorbeeld een klein lampje parallel aan te sluiten aan de motor, de lekstroom zal dan door het lampje gaan en de motor gaat niet meer draaien.

Comment

• laserguy
      • Jun 2003
      • 2755

Sorry hoor, maar al deze apparaten horen niet thuis op een dimpack (tenzij misschien die Spartan maar die een cooler aan boord heeft is ook dit geen toestel om op een dimpack aan te sluiten).
      Lichteffecten horen thuis op een switchpack
      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• ralph
        Banned
        • Aug 2000
        • 2649

Hier dan even de verhuurafdeling van J&H

Zodra je een ballast aansluit op de kanalen waarop ook de motoren draaien ben je van het probleem van blijven draaien af.
        Juist omschreven door ReneE

Die vraag over dimmen van zo', spartan blijft hetzelfde, dat 800W lampje kan je prima dimmen.

Comment

• BUGsy
          • Jan 2006
          • 17

Bedankt mensen. Heb nu gewoon lamp+motor van spiegelbol en lampen+motor van helicopter gewoon bij elkaar gedaan. Wilde in eerste instantie die lampen dimmen, maar de sterkte valt mee, hoewel het nog niet donker is natuurlijk...
          @ laserguy: het is een dim/switch pack, had duidelijker gekunt idd.
          Last edited by BUGsy; 12-05-07, 17:07.

Comment

Working...