actief systeem aansluiten

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • deglimlach
    • Apr 2007
    • 13

actief systeem aansluiten

Hoe sluit je op de juiste wijze een actief systeem aan op een mengpaneel? Ik heb een mixer (soundcraft spirit fx8) met jack-uitgangen.
    Ik vroeg me de volgende 2 zaken af:
    Verbindt je deze met een stereo jack-jack kabel of met mono?

als je deze wilt verlengen wat raden jullie dan aan: werken met verloopjes via xlr-kabels?
  • Funkmaster
    • Dec 2004
    • 204

Ik neem aan dat de ingangen op je actieve set xlr is. Verlengen doe je dus het best met xlr. Verder ga je op je mengtafel twee gebalanceerde verloopjes van male jack naar male xlr moeten voorzien.
    Als je set enkel jack ingangen heeft zou ik hier ook twee gebalanceerde jack/xlr-fem voorzien en ertussen met xlr kabels verlengen.
    It's nice to be important, but it's important to be nice...

Comment

• deglimlach
      • Apr 2007
      • 13

ok, bedankt.
      ik kreeg van J&H onlangs het advies om gewoon monokabels te gebruiken. dit verbaasde mij ontzettend. maar als ik jou zo hoor dan adviseer je dus stereo-jacks

Comment

• Funkmaster
        • Dec 2004
        • 204

het is een lijn-signaal. Die zijn al rapper gevoelig aan storingen. Zeker als het over grotere afstanden gaat (wat meestal wel het geval is tussen fronttafel en de set).
        It's nice to be important, but it's important to be nice...

Comment

• moderator
          Moderator
          • Apr 2001
          • 5950

Originally posted by deglimlach
          ok, bedankt.
          ik kreeg van J&H onlangs het advies om gewoon monokabels te gebruiken. dit verbaasde mij ontzettend. maar als ik jou zo hoor dan adviseer je dus stereo-jacks
          Lekker eenzijdige berichtgeving...
          Als je vraag is: "kan dat"dan is het antwoord kloppend...
          Heb je J&H ook over je verbazing op de hoogte gesteld? of had je verder geen behoefte aan deskundig advies?
          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• gertgeluid
            • Dec 2006
            • 520

Originally posted by Funkmaster
            het is een lijn-signaal. Die zijn al rapper gevoelig aan storingen.
            Ten opzichte van..? Microfoonsignalen? Degelijker dan een lijnsignaal heb ik nog niet meegemaakt Dit terzijde...

Enfin, de boodschap is duidelijk: Neem de moeite en hou de keten gebalanceerd. Het scheelt je dat ene knettertje of brommetje. Tenzij je actieve speakers natuurlijk ongebalanceerde ingangen hebben, wat ik me best voor kan stellen als je op jack naar binnen gaat... Even de manual er op naslaan en je weet het zeker.

Succes!
            Gert

Comment

• deglimlach
              • Apr 2007
              • 13

Originally posted by moderator
              Lekker eenzijdige berichtgeving...
              Als je vraag is: "kan dat"dan is het antwoord kloppend...
              Heb je J&H ook over je verbazing op de hoogte gesteld? of had je verder geen behoefte aan deskundig advies?
              Dit klinkt wel heel onvriendelijk! Ik heb bij J&H een naar mijn idee (als newbie) duidelijke vraag gesteld. hierop kreeg ik een erg kort maar duidelijk antwoord.

aangezien de argumentatie van J&H ontbrak, probeer ik op dit forum wat wijzer te worden. Ik neem aan dat het forum daar ook voor bedoeld is.
              hoe dan ook: ik vind je reactie wel erg negatief!

Comment

Working...