Versterker & Boxen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • basb
    • May 2007
    • 13

Versterker & Boxen

Beste forumers,

ik ben vanplan om een versterker + 2 boxen te gaan kopen.
    ik wil julie vragen of dit een goede combinatie is en of t lekker spul is.

mijn budget is zeer laag dus vandaar de goedkope versterker. (goedkoop betekent niet altijd slecht)

Boxen:
    HIGHLITE online - MC-10
    Versterker:
    SkyTronic product: PA VERSTERKER
    aleen dan de 8 ohm 2x 240W uitvoering

Groetjes, basb
  • Ralph Hees
    • Nov 2005
    • 183

Mijn ervaring met de MC-10 is dat ze het lang uithouden (bij mij 5 jaar, bij fout gebruik tijdens verhuur kapot gegaan), alleen de driver een keer moeten vervangen. Maar verwacht niet teveel geluidskwaliteit, want het klinkt nergens naar. Maar dat kun je ook niet verlangen bij die prijs, dus goed voor wat het kost, maar als je toch iets fatsoenlijks wil moet je echt doorsparen.

Comment

• basb
      • May 2007
      • 13

Ze houden het dan vast lang uit na intensief gebruik?
      ik wil ze gaan gebruiken om feestjes van vrienden, familie.enz te gaan draaien
      en mocht er een ander willen dat ik hun feestje kom draaien dan huur ik altijd boxen van een vriend van me die zijn eigen bedrijf heefd en een goede instalatie, verder iemand nog iets op de versterker aan te merken?

Comment

• Ralph Hees
        • Nov 2005
        • 183

Voor wat tuin feestjes zijn ze goed genoeg. Ik heb der jaren de mussical mee gedaan op een basisschool voor 200 man en regelmatig feestjes. Op de basisschool was dan wel 4 MC-10 met 4 15 inch basjes van skytec. Dus voor wat tuinfeestjes is het goed genoeg zolang je ze niet zo hard wil zetten dat je de bass voelt, want dat halen ze bij lange na niet.

Comment

• vasco
          • Oct 2003
          • 2567

Originally posted by basb
          SkyTronic product: PA VERSTERKER
          aleen dan de 8 ohm 2x 240W uitvoering
          Hoe bedoel je "8ohm 2x 240W" uitvoering?
          Ik denk dat jij eerst eens moet gaan leren wat die waarden inhouden. Misschien ook eerst verdiepen waar op te letten etc. rond speakers en versterkers. Lees eens rustig het forum door, genoeg over geschreven.

De SKY-480 levert 2x 240W @ 4ohm max. Continu vermogen wordt hier niet genoemd. Je kunt hier ook prima speakers van 8ohm aan knopen alleen wordt het geleverder vermogen dan minder. Meer info, lees de vele onderwerpen op dit forum.

Je zegt goedkoop is niet altijd slecht.
          Het is maar wat je er mee wil gaan doen. In jou beschreven situatie kan het prima werken. Ik weet niet wat we voor jou kunnen betekenen wat advies verder want je profiel is erg summier. Ben je 12 dan begrijp ik dat je geen budget hebt en dit wil hebben. Ben je 30 dan zou ik jou adviseren; "Spaar door".

Comment

• DJ GooS
            • Dec 2006
            • 38

goedkoop betekent nooit slecht maar steeds minder goede kwaliteit
            nuja kan eig maar een ding zeggen ""sparen"".
            I'm DJ GooS not DJ goosE

Comment

• Brinky
              • Jun 2005
              • 104

Of wacht gewoon todat je bijvoorbeeld op de 2e hands site van J&H wat
              "echts" voorbij ziet komen!

En geloof me, er worden soms dingen weggedaan voor best goede prijzen, alleen tja, het is dan 2e hands...

Maar goed, Inderdaad met een beetje verstand van zaken kom je een stuk verder! (dan weet je ook wat 2e hands wel of niet kan kopen...)
              Don't give me that shit!!

Comment

• RonV
                • Jul 2004
                • 67

Originally posted by basb
                ...dan huur ik altijd boxen van een vriend van me die zijn eigen bedrijf heefd en een goede instalatie...
                Blijf gewoon lekker huren. Als hij een goede installatie heeft (wat is goed tegenwoordig?), straalt dit meer professionaliteit uit, wat weer betere reclame is. Ook hoef je hier dan geen geld in te investeren, geen afschrijving van apparatuur etc etc. Ook kun je wellicht een vriendenprijsje maken met je vriend. In mijn ogen is 't voor jou het gewoon niet waard om zoveel geld te besteden.
                DOE MIJ MAAR QUEEN, MET UHH DIE VAN DE STOFZUIGER!

Comment

• Benih
                  • Mar 2008
                  • 3

Hey,
                  Ik zoek een beetje leuk setje voor bij ons in 't hok.
                  Het hoeft niet je van het te zijn, maar het wel gewoon doen zonder gezeur.

Mijn oog is gevallen op de volgende apparatuur:
                  SkyTronic product: SKYTEC PA VERSTERKERS
                  de 240 watt versie.

en de volgende luidsprekers:
                  SkyTronic product: DISCO LUIDSPREKERBOX
                  en wat is verstandig, de 200, of de 250 watts versie? graag advies

Is dit een wat of kan ik voor dat geld iets beters krijgen? Ik weet dat het weinig voorsteld, maar ik hoef dan ook geen topprestaties. Maar gewoon mooi geluid.

Comment

• laserguy
                    • Jun 2003
                    • 2755

Het hoeft niet je van het te zijn, maar het wel gewoon doen zonder gezeur.
                    De kans is klein dat dit zonder gezeur blijft werken... dit is werkelijk goedkope rommel.
                    Maar gewoon mooi geluid.
                    Mooi geluid met een piezo hoorn voor mid en hoog? Daar geloof je toch zelf niet in hoop ik?
                    Ik zie maar twee oplossingen:
                    - of je koopt dit, bent tevreden met belabberde geluidskwaliteit en als het vroegtijdig defect gaat: pech maar kom niet zeuren.
                    - of je voorziet een iets groter budget en spaart voor iets deftiger zonder dat we High-End gaan doen (een JB Vibe reeks bijvoorbeeld met een rugklachtenveroorzakende C2-450?): het kost je meer maar de klank is dan tenminste deftig en het blijft gewoon zijn werk doen.
                    Aan jou de keuze!
                    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Benih
                      • Mar 2008
                      • 3

Ik heb er echt totaal geen verstand van, maar als je zo'n installatie gewoon op z'n plek laat en er gebeurt niets mee. Dan gaat zoiets toch niet snel kapot?

En zal ik, als leek, van die "slechtere" geluidskwaliteit iets merken?

Maar wat ik hieruit opmaak, is dat 3-weg luidsprekers mooier geluid maken? Is het veel duurder dan 2-weg, in het algemeen?

Comment

• laserguy
                        • Jun 2003
                        • 2755

Maar wat ik hieruit opmaak, is dat 3-weg luidsprekers mooier geluid maken?
                        Wrong assumption, my friend! Integendeel: liever een goede tweeweg dan een slechte drieweg! Neen, de piëzodriver is hier de slechte factor! Piëzo's neigen naar agressief in het hoog en schel in het mid. En ja, zelfs al leek ZOU je het verschil moeten horen met een deftige dynamische driver. Maar ja, heel veel mensen zijn zo a-kritisch dat ze het waarschijnlijk niet eens merken. Stel je gewoon de vraag: zou je het merken moest Celine Dion met een verstopte neus zingen? Indien ja: dan hoor je het verschil tussen een piëzo en een "echte" driver want over een piëzo lijkt het alsof vocalen een verstopte neus hebben (+/-).
                        Kijk als je dan toch budget wil blijven kijk dan naar de JB Systems TSX12 of TSX15: dat zijn, naar ik weet en anders wordt dat hier zeker gecorrigeerd , veruit de goedkoopste speakers op de markt die al over een dynamische driver beschikken (NIET de TSX-10 want die heeft piëzo!).
                        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Benih
                          • Mar 2008
                          • 3

Bedankt voor je tips! Die JB-system tsx-12 gaat het denk ik wel worden
                          En nu over de versterker, is daar iets over op te merken? Ik blijf uiteraard op de budget tour.. dus is er in deze prijsklasse iets beters verkrijgbaar en wat zijn de verschillen tussen verschillende versterkers (ze maken het geluid toch alleen luider?).

Comment

• JustME125
                            • Jun 2006
                            • 297

Originally posted by Benih
                            ...wat zijn de verschillen tussen verschillende versterkers (ze maken het geluid toch alleen luider?).

Euuhhhm niet echt. Een versterker (het woord zegt het al), versterkt je geluid inderdaad. Maar als je een brakke versterker hebt dan is je geluid dus ook brak. Een audiosignaal bevat zeer veel verschillende frequenties, wanneer je versterker goedkop gebouwd is dan zal hij niet lineair zijn en zullen verschillende frequenties dus ook verschillend versterkt worden. Bovendien verslies je veel dynamiek bij slechte versterkers en kunnen deze brommen of ruisen (de wel bekende SNR --> Signaal Ruis Verhouding). Maar dit is een puut technisch verhaal. Ik ben geen audio-man dus ga verder niet in op de versterker maar hoop dat je toch wel iets hebt aan deze info.

Mzzls
                            Correct me if I'm wrong

Comment

• laserguy
                              • Jun 2003
                              • 2755

Versterkers uit de duurdere prijsklasse produceren een strakker en zuiverder geluid (=dichter bij het origineel signaal) en zijn ook voorzien van meer beveiligingen. Ze zijn ook zwaarder gebouwd zodat ze al eens wat mogen meemaken eer ze kapot gaan (kortsluiting op de uitgang bijvoorbeeld). Voor de rest is er beter nagedacht over de koeling en het algemene ontwerp, halen ze effectief het opgegeven vermogen langer dan 2 minuten, kraken de potmeters niet na 2 dagen, gaan de ventilatoren niet loeien na 3 dagen, ...

De vluggere collega van hierboven heeft idd ook nog wat punten die kloppen
                              Last edited by laserguy; 10-03-08, 19:16. Reason: Tijd is een lineair begrip

Comment

Working...