Scanmaster2

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • patje
    • May 2007
    • 3

Scanmaster2

Daar ik dj ben en een lichtinstallatie heb met onderandere 4 dynamo-scans en 4 par 62 op dmx bar,heb ik nu de 2de- hands een scanmaster2 gekocht maar ik weet niet goed hoe ik de scans en pars individueel kan besturen met de scanmaster.Ik heb bijvoorbeeld de scans in serie verbonden met de gepaste dmx kabels en de eerste scan met de scanmaster maar nu weet ik niet op hoeveel ik de dipswitches op de achterkant van de scanners moet zetten en moet ik op de scanmaster ook iets instellen qua getallen om de 12 scan-buttons links op de scanmaster te kunnen gebruiken.Wie kan mij helpen?.
  • DJ_matthias
    • Jun 2005
    • 620

Standaard gevalletje van RTFM! (Read the Fucking/Friendly Manual!)

lees gewoon de handleiding van je scanmaster2 en je dynamo's om alles te weten over instellingen van dip-switches / DMX adressen

indien geen handleiding mee over gekocht ==> Google
    we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
    Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• patje
      • May 2007
      • 3

het probleem is dat de handleiding in het engels is en met dat "dit is een standaard RTFM! geval " kom ik geen stap verder dus hou die onzin voortaan maar voor uwzelf.als iemand de handleiding in het nederlands heeft van de scanmaster 2 zou ik die graag ook hebben.alvast bedankt.

Comment

• stekelvarke
        • Dec 2004
        • 1062

Op de website van Highlite is de handleiding van de scanmaster te vinden, ik dacht ook in het Nederlands.
        Al vertelt DJ_matthias zeker geen onzin, alles staat in de handleiding. Ook zullen de meeste handleidingen in het Engels zijn.
        exit night into LIGHT

Comment

• Ralph Hees
          • Nov 2005
          • 183

Daar gaatie dan:
          1ste button: parren kanaal 1 t/m 4 of dynamo (pin 1 omlaag)
          2e button: dynamo pin 1+5 omlaag
          3e button: dynamo pin 1+6 omlaag
          4e button: dynamo pin 1+5+6 omlaag
          5e button: dynamo (pin 1+7 omlaag) of parren kanaal 65 t/m 69

Als je op deze manier de pinnetjes en de kanalen verdeelt zouden ze appart moeten gaan.

Comment

• patje
            • May 2007
            • 3

Hartelijk bedankt voor de tip ralph,dit werkt prima.

Comment

• vasco
              • Oct 2003
              • 2567

Originally posted by patje
              het probleem is dat de handleiding in het engels is en met dat "dit is een standaard RTFM! geval " kom ik geen stap verder dus hou die onzin voortaan maar voor uwzelf. als iemand de handleiding in het nederlands heeft van de scanmaster 2 zou ik die graag ook hebben. alvast bedankt.
              RTFM is zeer zeker geen onzin.

Als je iets wil leren zal je er ook zelf iets voor moeten doen. Iedereen wil tegenwoordig maar hapklare brokken ontvangen. Waar is de tijd dat men de zooi uit de doos haalde en zelf ging stoeien met de nieuwe spullen. Je leert nog het meeste van het zelf uitzoeken. Het blijft ook beter hangen wanneer je eerst zelf aan de slag gaat. Tevens is er meestal eerst basiskennis van iets nodig voordat je aan de slag gaat, in jou geval kennis van DMX. Als je deze basiskennis had gehad begreep je waarschijnlijk ook al meer van je scanners en de sturing.

Als je verder wilt als DJ zal ik toch maar rap eens wat aan je engels gaan doen. De meeste handleidingen en termen zijn namelijk in het engels in dit vakgebied. Toen ik 12 jaar was en weinig kennis van engels had pakte ik een woordenboek bij de handleidingen. Misschien niet wat je graag wil horen maar wel de harde werkelijkheid.

Comment

• rick schalkwijk
                • May 2007
                • 4

de ned talige handleiding staat ook op internet Welcome to Showtec! en dan moet je een beetje zoeken.
                maar je moet gewoon stelkens er 16 kanalen bij optellen dus scan1 op 1 scan 2 op 17 scan 3 op 33 en ga zo maar door.
                dat paneel werkt heel simpel kijk gewoon even de handleiding door en je kan er alles mee!

greatz rick

Comment

• bombelman
                  • Jul 2007
                  • 2

Scanmaster 2 MK2 Audio Control

Hoe krijg ik dit precies aan de praat ?

Ik heb 6 spiegelscanners.
                  Kan ik pan, tilt, of whatever op de audio-control gooien en hoe doe ik dit ?

Heb de handleiding maar daar kan je echt niets uit halen.

Thanks !

Comment

• luc2366
                    • Jul 2002
                    • 1161

Originally posted by bombelman
                    Hoe krijg ik dit precies aan de praat ?

Ik heb 6 spiegelscanners.
                    Kan ik pan, tilt, of whatever op de audio-control gooien en hoe doe ik dit ?

Heb de handleiding maar daar kan je echt niets uit halen.

Thanks !
                    als je kan lezen vind je het echt wel in de handleiding. Als je het niet vindt en je hebt je toestel niet bij 1-of-andere "ik heb de laagste prijs"-webshop zonder service gehaald zal die verkoper je gerust verder willen helpen...

wat ook helpt: de zoekfunctie gebruiken

slotje modje?

Comment

• dancedelight
                      • Aug 2007
                      • 3

Scanmaster 2 probleem

Beste mensen

Ik ben nogal onhandig met engels en kom doormiddel van de scan master 2 van showtec nu het eerst in aanmerking mer dmx, maar de handleiding is engels

zou mij iemand kunnen helpen met het instellen van deze dmx controle, het is de bedoeling dat dit paneel 2 jb systems the winner 2 gaat aansturing

alvast bedankt

Comment

• DJ nn
                        • Jun 2006
                        • 489

Als ik het goed heb, dan heb je links 12 knopjes. Elk knopje geeft toegang tot de 2 keer 8 schuiven. (dus elk knopje staat voor 16 kanalen)

Scan 1 zet je op adres 1 -> 1ste schakelaartje on, rest off
                        Scan 2 zet je op adres 17 (16, dus 17 is volgende) -> 1ste en 5de schakelaartje on, rest off

Dan selecteer je de 2scans door de eerste 2 knopjes "op te zetten".
                        Dan kan je met de schuifjes gaan shuiven en zien wat de scan doet...

Er is dacht ik ook nog een knopje (rechts, naast een oranje flikkerend lichtje) waar bijstaat: blackout. Daar moet je eerst op drukken zodat het oranje geflikker stopt.

Zo zou je toch voort moeten kunnen...

Is er trouwens nergens een handleiding in't nederlands op het net?
                        (Engels is best wel basiskennis in licht en geluidwereld vrees is...)

grtzz DJ nn
                        Last edited by DJ nn; 30-08-07, 17:52. Reason: enkele grove schrijffoutjes...
                        ... the sound of silence...

Comment

• stekelvarke
                          • Dec 2004
                          • 1062

Originally posted by DJ nn
                          Is er trouwens nergens een handleiding in't nederlands op het net?
                          Die is er zeker: klik
                          exit night into LIGHT

Comment

• dancedelight
                            • Aug 2007
                            • 3

super bedankt

Comment

• dancedelight
                              • Aug 2007
                              • 3

weet ook iemand hoe je die prgramma's kan laten lopen en wisselen enzo

Comment

Working...