Scanmaster2

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5950

ah kom op!
    Je kan nooit die handleiding al gelezen hebben...

Selecteer via de auto toets de auto functie, met bank up/down selcecteer je de bank die je gaat afspelen.

Ga je nu eerst de handleiding lezen?
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• vasco
      • Oct 2003
      • 2567

Denk dat ik er maar een vertaalservice naast ga beginnen voor A/V handleidingen. Is zo te lezen een gat in de markt en veel geld mee te verdienen

Comment

• NiTRO
        • Sep 2002
        • 677

Originally posted by moderator
        ah kom op!
        Je kan nooit die handleiding al gelezen hebben...

Selecteer via de auto toets de auto functie, met bank up/down selcecteer je de bank die je gaat afspelen.

Ga je nu eerst de handleiding lezen?

Tja en dan geef je ze al de Nederlandse handleiding.........lol

Comment

• DJ nn
          • Jun 2006
          • 489

Je kan ze nog een klikje besparen door ineens de handleiding hierop te copieren...

grtzz DJ nn
          ... the sound of silence...

Comment

• moderator
            Moderator
            • Apr 2001
            • 5950

Zal je beter vertellen, de eerste die het met de Nederlandse handleiding niet snapt, mij een mailtje stuurt die nodig ik samen met zn spulletjes en kabeltjes uit voor een middagje pielen met zijn scanmaster.
            Geen idee wat J&H er van vindt, maar laat de mensen met een scanmaster die het maximale er uit willen halen en het gevoel hebben dat ze dazt nu niet doen maar reageren in dit onderwerp.

vereist: bereidheid om met sturing, dmx apparatuur, bekabeling naar Vianen te komen op een nader te bepalen datum/tijd ( zal wel een zaterdag of een dag in de hefstvakantie worden)

Ik zorg voor de koffie, wie doet de koekjes?

Comment

• NiTRO
              • Sep 2002
              • 677

Count me in, dan kom ik misschien nog wel met wat andere controllers zodat men hier ook kennis mee kan maken. Dan maken we er een kleine "clinic" van..........ik hoor het wel groet erc

Comment

• hugovanmeijeren
                • Oct 2004
                • 1436

Wie neemt de GrandMA mee?

Maare... Zijn deze controllers nou zo moeilijk in de bediening? (Gezien die 100.000 onderwerpen die hier al over geopend zijn...)

Of is het misschien zo dat er niemand meer is die tegenwoordig nog fatsoenlijk engels kan lezen? Bijna alle onderwerpen gaan namelijk over een Nederlandse gebruiksaanwijzing.

Zijn er eigenlijk nog mensen die eerst zelf gaan pielen om uit te vinden hoe iets werkt? Als ik een nieuw apparaat heb dan zorg ik er wel voor dat ik wat tijd uittrek om eerst rustig eens wat te gaan experimenteren, daar gaat het echt niet stuk van hoor!
                Onthoud je alles ook nog eens een stuk beter... (handig hè)?

Groeten Hugo
                Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• Rtothec
                  • Sep 2007
                  • 2

Showtec Scanmaster 2 MKll (Joystick probleem?)

He,,

Ik heb sinds kort een Showtec Scanmaster 2 MKll
                  Maar ik heb alles geprobeert om me joystick in te schakelen,,
                  maar hij werkt nog steeds niet.

Kan iemand me er mee helpen?

Grtz,,

Robin

Comment

• DJ nn
                    • Jun 2006
                    • 489

In de handleiding staat toch duidelijk in hoe je het moet doen? (moet toegeven dat ik het zelf niet geprobeerd heb)

Je moest dus een kanaal voor pan en een kanaal voor tilt toewijzen en gaan... (en dat per toestel/knopje)

grtzz DJ nn
                    ... the sound of silence...

Comment

• tendenz
                      • Nov 2007
                      • 3

toch wel lastig zonder al te veel kennis

Originally posted by DJ nn
                      In de handleiding staat toch duidelijk in hoe je het moet doen? (moet toegeven dat ik het zelf niet geprobeerd heb)

Je moest dus een kanaal voor pan en een kanaal voor tilt toewijzen en gaan... (en dat per toestel/knopje)

grtzz DJ nn
                      Ik heb de gebruiks aanwijzing gelezen, en toch is het lastig. heb de pan aan de praat maar de tilt wil nog niet. wel krijg ik kleur selectie op de tilt.
                      Maar ik zou eigenlijk de vertikaal beweging willen hebben.
                      Nou ja, eigenlijk ben ik een gevalletje van de klok en de klepel.
                      Moet wel zeggen, ik leer op dit forum meer dan uit het showtec scanmaster twee boekje.
                      Gr Diederik

Comment

• Sander1986
                        • Dec 2007
                        • 5

Ik heb mij de Scanmaster 2 MK II gekocht, maar m'n scan doet er totaal niks op, in mijn handleiding(20p.) staat er niks van hoe ik het juist moet instellen. ben er al enkele uren op aant pongelen en aant google om te zien hoe je het in kan stellen. ik heb ondertussen ook die handleiding van de scanmaster2 afgehaald (veel meer pagina's). ik heb mijn scan op adres 101 staan en die van de controller ook, maar er gebeurt totaal niks, de lamp is wel aan maar staat precies op standby.
                        Wie kan mij hierbij helpen?

Comment

• Ahmed Al Dayri
                          • Oct 2005
                          • 354

Originally posted by Sander1986
                          Ik heb mij de Scanmaster 2 MK II gekocht, maar m'n scan doet er totaal niks op, in mijn handleiding(20p.) staat er niks van hoe ik het juist moet instellen. ben er al enkele uren op aant pongelen en aant google om te zien hoe je het in kan stellen. ik heb ondertussen ook die handleiding van de scanmaster2 afgehaald (veel meer pagina's). ik heb mijn scan op adres 101 staan en die van de controller ook, maar er gebeurt totaal niks, de lamp is wel aan maar staat precies op standby.
                          Wie kan mij hierbij helpen?
                          en als je de scan op adress 1 zet, scan1 knopje selecteert (links, gaat er een lampje branden) en wat met de schuiven doet...?

Om welke scan gaat het precies?

Comment

• Sander1986
                            • Dec 2007
                            • 5

HQ Power Exciter 250 is de scan,
                            doe doet totaal niks.
                            als ik de scanmaster2 zo op automatisch zet dan zie ik de scanmaster wel bezig maar de scan zelf blijft op standbye staan.
                            Last edited by Sander1986; 05-01-08, 11:55.

Comment

• moderator
                              Moderator
                              • Apr 2001
                              • 5950

Even back to basic:

1. Staat er netspanning op de scanmaster (SM) ( display verlicht?)
                              2. Staat je scan aan?
                              3. DMX kabel van de scasnmaaster naar de scan ( dmx out op SM, DMX in op de scan.)
                              4. DMX startadres op je scan staat op één (1)?
                              5. Op de SM brandt het ledje van scannerknop één (1)?
                              6. de SM staat niet meer in standby stand? (knopje rechts op de SM)
                              7. Naast de twee rijen met te selecteren DMX kanalen en nog voor de faders beginnn zit een knop, hiermee kan je kanaal 1-8 of 9-16 selecteren, staat deze op 1-8?

Als alle bovenstaande vragen met ja kunnen worden beantwoord, dan behoor je je scan te kunnen aansturen.

Mocht je nog nog niet je scan kunnen aansturen dan kijk je even op de achterzijde van je SM, dar zit een zwart schakelaartje naast de DMX uitgang, ding kan in twee standen, even in de andere stand zetten en nogmaals checken of je nu wel je scan kunt bedienen met de faders.

Laat je even weten of het gelukt is?

Comment

• Sander1986
                                • Dec 2007
                                • 5

Ik heb alles gedaan zoals hieronder staat maar de scan doet niets, op de onderstaande links zie je 2 foto's van de scan (HQ Power 250) en de Scanmaster2 MKII.
                                Als ik de scan in dmx mode zet kan ik van nr 0 tot 550 gaan voor wat is dit? ik heb vanaf 0 tot 150 één voor één geprobeert maar zonder resultaat.
                                En de schakelaar langs de DMX uitgang zit er bij mij niet.

scan: www.bagcrew.be/HQ Power 250 scan.JPG
                                SM: www.bagcrew.be/Scanmaster2 MKII.JPG

Bedankt.

Originally posted by moderator
                                Even back to basic:

OK 1. Staat er netspanning op de scanmaster (SM) ( display verlicht?)
                                OK 2. Staat je scan aan?
                                OK 3. DMX kabel van de scasnmaaster naar de scan ( dmx out op SM,DMX in op de scan.)
                                OK 4. DMX startadres op je scan staat op één (1)?
                                OK 5. Op de SM brandt het ledje van scannerknop één (1)?
                                OK 6. de SM staat niet meer in standby stand? (knopje rechts op de SM)
                                OK 7. Naast de twee rijen met te selecteren DMX kanalen en nog voor de faders beginnn zit een knop, hiermee kan je kanaal 1-8 of 9-16 selecteren, staat deze op 1-8?

Als alle bovenstaande vragen met ja kunnen worden beantwoord, dan behoor je je scan te kunnen aansturen.

Mocht je nog nog niet je scan kunnen aansturen dan kijk je even op de achterzijde van je SM, dar zit een zwart schakelaartje naast de DMX uitgang, ding kan in twee standen, even in de andere stand zetten en nogmaals checken of je nu wel je scan kunt bedienen met de faders.

Laat je even weten of het gelukt is?
                                Last edited by moderator; 05-01-08, 17:29.

Comment

Working...