Scanmaster2

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stekelvarke
    • Dec 2004
    • 1062

Originally posted by Sander1986
    I
    Als ik de scan in dmx mode zet kan ik van nr 0 tot 550 gaan voor wat is dit?
    Staat dit niet in de handleiding?
    Ik zou gokken voor het instellen van het DMX-adres, maar dan is 550 wel teveel. (ik kan op het net geen handleiding vinden dus ik kan dit niet bevestigen).

Nog een bijkomende vraag, klopt de polariteit van je DMX-bus?
    (dus hot, cold, gnd zitten op overeenkomstige pinnen bij de sturing en scan?)
    exit night into LIGHT

Comment

• moderator
      Moderator
      • Apr 2001
      • 5950

Als je je scan op dmx adres 1 laat staan aub, dan maakt dat het zoeken naar een storing een heel stuk eenvoudiger.

Wat jij doet is terwijl de liftmonteur bezig is om de storing te herstellen alvast de lift laten stoppen op verschillende verdiepeingen en maar verbaasd zijn dat de deur niet open gaat!

Kortom: probleemoplossend denken is niet gelijk aan alles tegelijk proberen.

Op de foto staat je scan op 888, dat kan nimmer een DMZ adres zijn, eenvoudigweg omdat die waarde tussen 1-512 behoort te zijn.

Ik geef het niet zo heel snel; op, maar wil je toch verzoeken nog een keer met een glas non-alcoholische drank naast je te beginnen vanaf nul.

Dus de scan een defalut setting meegeven en dan nogmaals met de manual in de hand dmx startadres 1 instellen.

Wanneer je dit gedaan hebt, dan heb je een scan die je kunt besturen met jouw scanmaster.
      als dit niet zo is, dan blijft alleen de mogelijkheid van een defecte kabel of een defecte apparaat nog over.

Laat maar weer weten!
      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Sander1986
        • Dec 2007
        • 5

het begint te werken, behalve die tilt nog niet van dat spiegeltje. de pan werkt ook met die joystick maar die tilt vind ik nergens, raar
        en dan moet die automatische functie op muziek enal nog aan de praat krijgen
        ==> conclusie: nooit mogen kopen, is mij dat effe geld verspilling voor mij aangezien ik tot nu toe nog maar 1 scan heb
        kan je van deze scans ook op de computer aansluiten? is dit dan eenvoudiger? en is dat duur?

bedankt voor de hulp al tot nu toe.

Comment

• moderator
          Moderator
          • Apr 2001
          • 5950

De pan beweging heb je toe moeten wijzen....
          Je doet precies dezelfde handeling voor de tilt beweging.

Alleen nu even via de bank up/wown de tilt selecteren i.pv. pan.
          Volg de handleiding.

Weggegooid geld/geldverspilling
          Je kunt nu zelf bewegingen maken, kleuren kiezen, gobo's kiezen,
          eigenlijk alles beter dan een scan die alleen maar zn eigen van te voren geprogde en voorspelbare bewegingen maakt...

Met je computer dmx uitsturen, daar bestaan onderwerpen over, even lezen zoi ik zeggen

keywords:
          freestyler, entec, sunlite, lightjockey, visualdmx, maqic pc, dongle, kortom: genoeg te lezen!

Comment

• Freek Fokker
            • Aug 2003
            • 495

Ongelooflijk. De meest dure consoles komen hier voorbij en men blijft steken bij een scanmaster. En niet 1 maar wel 6 verschillende mensen die exact hetzelfde vragen terwijl het al veel vaker is uitgelegd.
            SR20DET

Comment

• moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5950

Freek,

Je wil niet weten hoe vaak er gebeld wordt met vragen over andere consoles.
              Maar "omdat het niet professioneel overkomt" worden die vragen niet zo snel op een forum besproken.

Geloof me maar op mn blauwe ogen dat er nog hele volksstammen zijn die een patch op een pearl niet voor mekaar krijgen.

hand in eigen boezem stekend...ik heb ook eens diverse mensen gebeld met de vraag waarom een MA dimmer nou niet wilde wat ik wilde, was uiteindelijk ook kinderlijk eenvoudig, maar je moet het net ff weten...

Comment

• Outline
                • Feb 2006
                • 1434

Originally posted by moderator
                hand in eigen boezem stekend...ik heb ook eens diverse mensen gebeld met de vraag waarom een MA dimmer nou niet wilde wat ik wilde, was uiteindelijk ook kinderlijk eenvoudig, maar je moet het net ff weten...
                Was dat 'n gevalletje RTFM?... En dat van onze Mod...

Wat mij meestal opbreekt, is dat elk merk z'n eigen termen heeft en dat er verschillende fabrikanten zijn die dezelfde term hanteren voor compleet verschillende doeleinden. Lekker verwarrend dus.

Comment

• daang
                  • Mar 2008
                  • 1

Scanmaster

Beste mensen,

ik vraag me af (ik kan er namelijk zeer weinig over vinden op internet): is het ook gewoon mogelijk om tbar's met parren aan te sluiten op een scanmaster2 (bijvoorbeeld)? Het lijkt mij gewoon mogelijk, alleen is het ook handig om te doen? Wat is jullie mening? Ik las al over lekkende faders etc, maar het betreft een eenvoudige installatie (8par, 2 MH).

Alvast bedankt voor de reactie!

Comment

Working...