2 vragen i.v.m. rookmachines

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • timcroese
    • Jun 2006
    • 12

2 vragen i.v.m. rookmachines

vraag 1: ik heb een magnum 800 staan, waarvan ik geen rookvloeistof meer heb. nou is mij een keer verteld, dat je in een magnum 800 het best alleen de vloeistof van matin/jem kan gebruiken. i.v.m de vervuiling van de machine

nu kon ik op de kop tikken eurolite exstem
    ik weet niet of mensen hier ervaring mee hebben. en of deze dus erg vervuilt en slecht is voor de machine

vraag 2 ik heb ook een antari z-80 staan. nu is het geval dat die erg verstopt zit, met schoonmaak azijn en gedesteliceert water kom je niet ver. begint steed minder uit te komen tot het mortje het niet meer aankan en dus helemaal vast loopt. nou heb ik dat motortje al uit elkaar gehaad en schoongemaakt doorgespoten, weer in elkaar gezet en gekeken of die vloeistof spoot dat deed die dus ik weer aangesloten op dat element
    en het begon weer van voorafaan loopt weer vast heeft iemand hier een oplossing voor?

watvoor effect zal goodsteen onstopper hebben zou die dan wel schoon morgen van binnen of nog niet

alvast bedankt

groeten tim
  • Upgrading your system
    • May 2003
    • 1684

Never nooit gootsteen-ontstopper gebruiken. dit is een agressief goedje dat wanneer je de machine aanzet een dus bijtende rook afgeeft.

mijn tip, motortje demonteren en leidingen en element goed doorblazen met een compressor en azijn.
    het kan even duren, maar azijn is een zuur dat in principe lijkt op zoutzuur in zeer afgezwakte concentratie. na enige tijd moet het geheel toch vrijkomen.
    Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• moderator
      Moderator
      • Apr 2001
      • 5950

Met gootsteenontstopper spelen is net zoiets als een strijker in je hand houden, aansteken en blijven vasthouden: alleen idioten volgen die tip op!

Rookmachientjes slijten, heel vervelend, maar als je ze erg weinig gebruikt dan blijft de prut in je slangetjes zitten, moet je motortje harder werken en zal hij eerder de geest geven.
      Als je de machine wekelijks gebruikt, dan slijt het ding weer van het vele gebruik....

Kortom: een budgetmachine is eerder aan vervanging toe dan een degelijke machine.

Andere rookvloeistof zal best wel kunnen, Jem meld keurig dat dan de aanspraak op garantie vervalt, heb je geen garantie meer op je machine, ben je van mening dat je best een paar knaken kunt besparen, lekker andere vloeistof erin klappen.

Graag even beloven dat je [FONT=Verdana]NOOIT gootsteenontstopper gaat gebruiken.

Wat hiermee verkeerd kan gaan zie je vanzelf als je op google intiept: crofty bom.
      [/FONT]
      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Olaf Duffhuës
        • Oct 2000
        • 2477

vraag 1: ik heb een magnum 800 staan, waarvan ik geen rookvloeistof meer heb. nou is mij een keer verteld, dat je in een magnum 800 het best alleen de vloeistof van matin/jem kan gebruiken. i.v.m de vervuiling van de machine
        Dat is tegenwoordig niet meer zo erg met bijv. een Eurolite of Showtec vloeistof, het enige echte verschil is de 'dikte' van de rook...En vroeger verviel de garantie als je geen Jem vloeistof gebruikte en wat er aan alternatief was, was inderdaad rommel. Die koekte aan in de kamer en dan kwam er steeds minder rook uit.

vraag 2 ik heb ook een antari z-80 staan. nu is het geval dat die erg verstopt zit, met schoonmaak azijn en gedesteliceert water kom je niet ver. begint steed minder uit te komen tot het mortje het niet meer aankan en dus helemaal vast loopt. nou heb ik dat motortje al uit elkaar gehaad en schoongemaakt doorgespoten, weer in elkaar gezet en gekeken of die vloeistof spoot dat deed die dus ik weer aangesloten op dat element
        en het begon weer van voorafaan loopt weer vast heeft iemand hier een oplossing voor?
        Ja, de oplossing : Een nieuwe kopen, klinkt misschien hard, maar dat is vor die dingen de oplossing. Zeker als ze al meer dan 1 jaar oud zijn. De pomp kost al zowat de helft van een nieuwe.
        Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• timcroese
          • Jun 2006
          • 12

Originally posted by moderator
          Graag even beloven dat je [FONT=Verdana]NOOIT gootsteenontstopper gaat gebruiken.

[/FONT]
          bij deze ik zal het er nooit ingooien

Comment

Working...