pa set kopen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • matty
    • Mar 2006
    • 21

pa set kopen

hallo

ik heb op zoek naar een pa instalatie voor uit mixen en voor mijn drive in. maar ik weet niet wat voor pa set wil kopen en het liefts 2e hands. kan mij iemand helpen?

het liefste heb ik dat de set hoorn geladen is en moet zeker 500 man aan kunnen.

alvast bedankt

matty
  • SPS
    • Mar 2004
    • 1662

Beste Matty,

Je zult toch wat meer informatie moeten geven voordat je een goed advies kunt krijgen. Zoals:
    * wat is je budget?
    * binnen of ook openlucht gebruik?
    * wat bedoel je met "mixen"? Bands versterken?
    * wat voor muzieksoorten draai je?

En zo nog verder. Laat maar horen.

Paul.
    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• lightzone
      • Oct 2006
      • 261

om een of andere reden weet ik nu al dat zijn buget veel te laag gaat zijn en dat hij er zelf maar weinig verstand van heeft. ook heb ik het idee dat het nog wel effe zal duren voordat hij 500 man (vrijwillig) bijelkaar gekregen heeft om naar zijn setje te luisteren

maar ik kan het mis hebben he
      Last edited by lightzone; 07-08-07, 20:26.
      jumping is not a crime

Comment

• matty
        • Mar 2006
        • 21

met uitmixen versta ik bandjes versterken. ik doe dat nu ook al regelmatig. maar die huur ik nu steeds bij een verhuur bedrijf bij mij uit de buurd. maar ik vond dat het wel een keer tijd wordt voor een eigen pa instalatie. ik heb vaker o.a. met de bell vps400 en mt2 van ev gewerkt. mijn butget is nog niet echt erg hoog maar dat kan wel veranderen. tot nu is mijn butget 2000 euro. en voor mijn drive-in draait alle soorten muziek licht er aan wat de klant wilt. ik heb tot nu nog maar 1 keer buiten gemixt de rest was allemaal in zaaltjes en zalen

ik hoop dat ik jullie hier meer genoeg heb geinformeerd

matty

Comment

• lightzone
          • Oct 2006
          • 261

ik heb nix gezegd
          jumping is not a crime

Comment

• matty
            • Mar 2006
            • 21

maakt niet uit het was ook een slechte omschrijving

Comment

• Watt Xtra
              • Oct 2004
              • 1119

met die 2000 euro heb je een stel topkasten en een versterker. De passende bekabeling zul je hiermee ook wel kunnen kopen.

echter heb je meer nodig wanneer je een bandje wilt uitversterken.

wat zijn nu je klussen welke je doet?
              waarmee heb je reeds ervaring?
              waar vragen de bandjes het meeste om?
              wat huur je gemakkelijk en releatief betaalbaar in?
              wat zijn de grootste kostenposten?

om een bandje te mixen is er meer nodig:
              bassen
              mengpaneel
              microfoons
              statieven voor de microfoons
              een galmbakje
              een stel monitoren
              multikabel
              algemene bekabeling
              "vliegkisten"

ga hiermee eens aan de gang en benatwoord bovenstaande vragen voor jezelf eens.

hieruit kun je conclusies trekken en bepalen wat je als eerste kunt en zult aanschaffen waarmee je het meeste "plezier" en werk hebt.

zo zou het kunnen wezen dat de aanschaf van een mixer met microfoons en monitoren als eerste op het lijstje komen te staan.
              maar het kan ook wezen dat een set actieve speakers als eerste op de lijst staan, deze zou je later kunnen aanvullen met een baskastje of evt gebruiken in de monitoring.

een komplete set om een band uit te versterken met 500 man luisterend publiek zal je enkele duizenden, zoniet 10 duizenden euros gaan kosten.

succes met je zoektocht naar het juiste..
              JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• salsa
                • Jan 2007
                • 1315

Waarom vraag je 'die PA bedrijf' niet of hun een leuke 2e hands set hebben of huurkopen........?

Voor de rest is je doel omschrijving nog erg 'magertjes'...
                [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• moderator
                  Moderator
                  • Apr 2001
                  • 5950

Gezien de omschrijving ...verhuisd naar starters forum.
                  Tevens: je bent niet de eerste die een PA aan wil gaan schaffen en info via het forum bevraagt, lees je eens in in de materie...komt beter over dan halve info geven!
                  Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• 4uss
                    • Aug 2005
                    • 578

2000 euro is niet heel veel... wij waren voor ongeveer hetzelfde doel (ongeveer 400 man voorzien van geluid bij een band, dan wel inclusief mixer, microfoons, bekabeling, FX) ongeveer 12.000 euro kwijt... Misschien willen wij het te goed (hoewel ik dat niet zou durven beweren met een DAP-Multi), maar ik vrees dat het niet echt past in je budget.

Wij gebruiken de HK Elias PX set, die bevalt heel goed, al denk ik dat je voor 500 man daar niet mee uit kunt, dan ga je echt te kort komen, vooral in het laag. Aangezien die set al 3450 euro kost vrees ik dat je naar iets goedkopers moet gaan kijken (heb hem laatste tweedehands gezien voor 2750 euro, maar dat is dus nog steeds boven je budget).

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                      • Nov 2005
                      • 950

Ik weet nog niet precies: Gaat het hier nu alleen om een PA (SPEAKER installatie) of om een complete set (Speakers & mengtafel (en zooi))?
                      MEEO Audio Licht Rigging,
                      Mark van der Werff
                      Groningen

Comment

• matty
                        • Mar 2006
                        • 21

ik heb ook alleen maar een speakers met versterkers nodig. ik zat te denken aan de bell vps 400
                        Last edited by matty; 09-08-07, 10:49.

Comment

• roel450
                          • Aug 2007
                          • 9

Nieuwe speakers en versterker

Wij draaien al een tijdje maar we willen graag nieuwe luidsprekers. Helaas hebben we geen groot budget en hadden we deze speakers gezien:
                          (ik weet dat het geen super goed merk is)

2x DAP MC-10 (200W) of 2x DAP MC-12 (250W) beide 8ohm

en eventueel (kan ook later) een DAP MCB-15 (300W)

dat de mc-12 meer vermogen heeft dan de mc-10 weet ik al maar zitten er ook nog andere, belangrijke verschillen tussen?

en welke versterker kan ik hier het beste bij nemen?

mvg Roel

Comment

• roel450
                            • Aug 2007
                            • 9

Ik ben ook al tevrede met het aantal watt dat de versterker moet hebben en op welke ohm waarde

en er kunne toch maar 2 speakers op een versterker ofniet?

Comment

• DJ nn
                              • Jun 2006
                              • 489

Hangt ervanaf: als je goed kan stapelen, dan moeten er wel een stuk of 4 opkunnen... Blijven oefenen!!!

En serieus: 8Ohm/speaker, dat wordt 4Ohm/2speakers parallel (gewoon doorgelust)
                              Meeste versterkers hebben liever geen belasting van 2Ohm, dus 2 speakers/kanaal (4 op 1 stereo versterker) is maximum.

En wat bedoel je met het aantal wattage van je versterker? ik zie nergens een versterker.

Hou er wel rekening mee: Je versterker is xxxW bij 8Ohm, maar als je 2 speakers doorlust, dan heeft hij maar 4Ohm belasting--> hij levert meer vermogen

Aangepast: hij levert hetzelfde vermogen, maar er komt meer vermogen op je speaker

grtzz DJ nn
                              Last edited by DJ nn; 28-08-07, 19:33. Reason: formuleringsfout
                              ... the sound of silence...

Comment

Working...