pa set kopen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • roel450
    • Aug 2007
    • 9

stel ik heb 2 DAP MC-10 van 200 watt

dat is dus 200 watt per kanaal en die boxen zijn 8ohm

hoeveel watt moet mijn versterker dan zijn? en stel dat ik er later nog 2 bijneem dan heb ik geen zin om nog een vertserker erbij te kopen.

dus daarom vroeg ik wat het aantal watt van de versterker moet zijn bij 4ohm of bij 8ohm, want ik zie ook vaak staan dat versterkers 200watt leveren bij 4ohm en bij sommige staat er 200watt bij 8ohm

Comment

• roel450
      • Aug 2007
      • 9

Dus als ik het goed begrijp moet ik een versterker kopen met minimaal 250 watt en 400 watt piekvermogen op 8ohm.

of een versterker met 125 watt en 200 watt piekvermogen op 4 ohm.

of is die 4ohm versterker juist 500watt/800watt?
      En welke winkel bied goede versterkers aan?

Comment

• vasco
        • Oct 2003
        • 2567

Originally posted by roel450
        En welke winkel bied goede versterkers aan?
        Ehhmm, misschien noemen wij hier geen winkels omdat het forum onder de winkelketen J&H valt. Kijk dus eens in hun shop of shop via Google verder of zo.

Leuk verhaal trouwens van die duimen Gino, die kende ik nog niet zo. Leg het meestal uit met water en kranen verhaal.

Comment

• hugovanmeijeren
          • Oct 2004
          • 1436

Originally posted by Gino Krishnadath
          Ohm is de naam voor weerstand.
          Mag het ook zijn dat Ohm de eenheid is om elektrische weerstand (R) aan te duiden (met als symbool de Omega).
          Maar eigenlijk spreken we bij luidsprekers niet over de weerstand, maar over de impedantie.

Het is correct dat een versterker bij een impedantie van 4Ohm méér vermogen levert dan bij 8Ohm. Dat blijkt ook mooi uit het verhaal van Gino.

Stelregel is dat je versterker 1,5 tot 2 maal zo zwaar is als je luidsprekers.
          Je moet dus op zoek naar een versterker die een vermogen levert van pak en beet gooi em weg 400Watt aan 8Ohm.

En in principe heb je geen limiter nodig zoals Gino noemde, als je maar op je eigen gehoor af gaat. Van vervorming gaan je speakers kapot, niet van een beetje te veel vermogen!

Groeten Hugo
          Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• roel450
            • Aug 2007
            • 9

haha bedankt voor de uitleg van de weerstand maar dat wist ik al (1e jaar hbo elektrotechniek) is zeg maar basiskennis. Maar ik wist niet precies wat de 8ohm betekende bij een speaker.

maar ik ga even rondkijken op internet en dan zal ik het wel zeggen als ik denk iets gevonden te hebben.

Comment

• roel450
              • Aug 2007
              • 9

ik heb bijvoorbeeld deze gevonden:
              Marktplaats.nl - de advertentiesite van Nederland

of deze:
              Marktplaats.nl - de advertentiesite van Nederland

die zou dan goed zijn maar bestaat er niet iets goedkopers of is dit al de laagste prijs die er is voor zulke zware versterkers? Want er staan alleen maar goedkoper versterkers met max 120 watt ofzo
              Last edited by roel450; 29-08-07, 16:34.

Comment

• roel450
                • Aug 2007
                • 9

ok dankje dan weet ik genoeg

Comment

• bran0985
                  • May 2004
                  • 75

Missichien kan ik je helpen...

Ik heb nog een complete zeck set staan.
                  2 laag 800 w + 2 top kasten 400 w / 2 versterkers + crossover (zeck)
                  Oude model met EV speakers erin...
                  zeck mengtafel + multi kabel

voor de helft van je budget....

Comment

Working...