aankoop licht met band

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stoney3K
    • Sep 2007
    • 1399

Originally posted by Frederick
    bedankt voor de hulp!

We hebben zo'n Showtec Multidim MKII gekocht en een LC2412 controller. Hiermee kunnen we al starten op het eerstvolgende optreden

Er zullen hoogstwaarschijnlijk nog enkele Par's en dus nog een dimpack extra volgen in de toekomst.

Het kan toch geen kwaad om meerdere Par's op één ingang van het dimpack aan te sluiten via een verdeelstekker?
    De dimpacks zijn per kanaal afgezekerd, dus als je over de 5 ampère heen gaat (ruwweg 1100W, dus 4 PAR56's) dan klapt vanzelf daar de zekering van.

Ik weet niet hoeveel parren je hebt, maar de MultiDim kun je ook op één of twee kanalen instellen, dus alles op één kanaal of twee aan twee de kanalen tegelijk. Dit kun je eventueel ook zo softpatchen in de Behringer (gewoon een schuif die vier kanalen tegelijk aanstuurt).

Overigens een goeie keus, lekker praktisch en niet al te duur. De 2412 heeft MIDI-sturing dus je kan met óf een PC (met Cubase oid shows opnemen) of met een MIDI footswitch de boel bedienen.
    First make it work, then make it look pretty!

Comment

• Funmaker
      • Jun 2006
      • 922

De dimpacks zijn per kanaal afgezekerd, dus als je over de 5 ampère heen gaat (ruwweg 1100W, dus 4 PAR56's) dan klapt vanzelf daar de zekering van.
      Sinds wanneer is een par56 een maatstaf voor Wattage?
      zo zou ik het persoonlijk nooit aanduiden want als onze beste topic starter PAR56's heeft met 500 of 1000 Watt lampen er in, dan gaat hij niet begrijpen waarom zijn dimmer er altijd uit vliegt...

Dan is het veiliger om te zeggen dat zijn 4 Parren van 300 Watt of 2 parren van 500 Watt of 1 par van 1000 Watt...
      En wie weet heeft hij Par64 dan weet hij nog niet wat hij er aan kan hangen... (bij wijze van spreken)

dus eventjes voor de verduidelijking Par 56, 64 is gewoon het omhulsel zoals een lampenkap en daar kan je dan verschillende soorten lampen in steken waaronder de 300, 500,650,1000 watters of de vergelijking met de lampenkap een spaarlamp, een lamp in vlamvorm, ....
      Last edited by Funmaker; 08-10-07, 10:11.
      Hold on a second, relax and listen...

Comment

• Frederick
        • Sep 2007
        • 13

Het wattage van lampen moet ik eens nakijken. Ik dacht van eventueel 2 Par's per input op het dimpack te plaatsen. Maar we zullen het maar op veilig houden en per 4 Par's één dimpack aankopen

Comment

• Stoney3K
          • Sep 2007
          • 1399

Originally posted by Frederick
          Het wattage van lampen moet ik eens nakijken. Ik dacht van eventueel 2 Par's per input op het dimpack te plaatsen. Maar we zullen het maar op veilig houden en per 4 Par's één dimpack aankopen
          PAR56's zijn doorgaans 'uit de doos' geleverd met 300W lampen, en ook met 2 500W lampen gaan ze makkelijk met 2 op een kanaal. Het moeten er alleen niet meer worden.

Per 4 PARs een dimpack is altijd het veiligste en het flexibelste. Mocht je dan ooit eens iets anders creatiefs willen doen met je parretjes kan het namelijk ook.
          First make it work, then make it look pretty!

Comment

• Funmaker
            • Jun 2006
            • 922

tiens dacht dat dat twee aparte producten waren en dat ze dus ook apart verkocht werden maar swat zal mijn fout zijn hoewel ze in de J&H Shop ook apart gekocht dienen te worden...
            Hold on a second, relax and listen...

Comment

• tomv
              • Jun 2003
              • 331

Normaal gezien koop je lampen altijd met de lamp bij.

Voor alle duidelijkheid, bij de aankoop van 'n armatuur moet, voor mij toch, de lamp (bulb) meegeleverd worden, net zoals 'n safety,filterhouder,haak en de stekker met 'n stukkie draad. (aangesloten natuurlijk)
              En voor PC/fresnel 'n setje flappen, voor profieltjes 'n iris en 4 messen.

Om toch even iets ontopic te zeggen:
              Knap dat jullie willen investeren in licht. Zo gaan jullie sneller opgemerkt worden door andere organisatoren wat meer optredens betekend. En dus nog meer opgemerkt worden ...

Veel plezier ermee!!
              Tom

Comment

• Frederick
                • Sep 2007
                • 13

Hallo,

We hebben sinds 2 maanden met de band enkele lichten en besturing aangekocht om onze show wat op te fleuren
                Zie topic:
                http://www.licht-geluid.nl/forum/new...et-band-3.html (aankoop licht met band)

We hebben nu ook een DMX Strobo gekocht namelijk de Pro Strobe DMX 750
                lightmaXX*Pro Strobe 750 DMX NN-SRL-562 DMX*@*Music Store

Als besturing hebben we 2 showtec Multidimms en de Behringer LC2412.
                De DMX heeft enkel DMX uitgang, geen analoog.
                Ik kan de Strobo aansluiten op de Behringer en hiervoor een kanaal kiezen maar hoe regel ik dan de snelheid van de strobo? Als ik het kanaal op de behringer open zet flitst de strobo gewoon op zijn snelst aan één stuk door. Ik kan geen snelheid regelen met de kanalen. De flash knop op de behringer werkt ook maar af en toe en dan flashed hij één keer maar heel even.

Ik heb de handleiding van de Behringer reeds goed doorgenomen maar over Strobo's staat er niets in. In de handleiding van de strobo staat enkel hoe je hem moet aansluiten op een controller en hoe je welk kanaal kiest. Hoe je hem dan regelt kan ik ook niet vinden.

Is er iemand die ons hierbij kan helpen?

Alvast bedankt,

Frederick
                Last edited by moderator; 17-12-07, 14:34.

Comment

• MarkRombouts
                  • Jan 2005
                  • 1391

Zoals in de omschrijving staat bij de link die je hebt gegeven.

kanaal 1 regelt de flashrate
                  kanaal 2 regelt de dimmer

Als hij zo niet werkt, is er blijkbaar iets mis met het apparaat, of aansturing, of bekabeling.

Comment

• Frederick
                    • Sep 2007
                    • 13

Leuk om deze topic terug te lezen en om te zien hoe ik echt niets kende van licht een paar jaar geleden

Ondertussen werken we dus al enkele jaren met een paar eigen lichten op onze shows en dit werkt heel goed! We springen er altijd echt uit op een avond tussen de andere bands. We hebben ook een eigen lichtman die onze nummers door een door kent en dit is echt een must have!! werken met de lichtman van de zaal ziet er gewoon niet goed uit. Speel je een snel nummer krijg je statisch licht en speel je een ingetogen nummer beginnen ze met de strobo te flikkeren... ook stops en breaks zitten dan nooit juist. Maar met onze eigen lichtman krijg je de perfecte lichtshow!

We gebruiken 4 led pars (56, floorspots). 2 op onze backdrop gericht en 1 op elke backlinedrop. deze branden statisch en elk nummer heeft zo zijn eigen kleurtje. onze doeken lichten ook echt mooi op:

de oude backdrop en backlinedrops:

en de nieuwe:

Voor de rest hebben we nog 8 par 56 floorspots die we vooral gebruiken als witte blinders voor wat extra accenten. Dit is afhankelijke van de zaal en het aanwezige licht of we die gebruiken.
                    De laatste tijd spelen we in nogal grote zalen (013, Paard van Troje, Metropool, Bosuil,...) en daar hangt al zoveel licht dat het meestal al meer dan voldoende is

Comment

• muppet
                      • May 2009
                      • 94

Ziet er goed uit!

Eén klein puntje:
                      Gebruik alsjeblieft geen witte kabels :-)

En iemand als lichtman die je nummer door en door kent maakt inderdaad het plaatje af!

Björn
                      Sound should sound like it should sound...

Comment

• R. den Ridder
                        • Sep 2000
                        • 1500

Ziet er tof uit, je kan zelfs met relatief weinig dus veel doen blijkt maar weer! krijg je ook "warme"tinten uit je leds die passen bij de muziekstijl? dieprood, magenta etc?

misschien aanvullend een leuk idee, gebruik je vloerspots eens omgedraaid, als frontlicht vanaf de vloer omhoog bij iedere muzikantenpositie, sfeertje past denk ik goed bij jullie muziekstijl.
                        misschien ook een paar lowhangers maken om wat niveauverschil tussen je parren aan de achterzijde te krijgen maatk ook je totaalplaatje wat groter.

Comment

• Frederick
                          • Sep 2007
                          • 13

ha! ja die witte kabels had de plaatselijke crew niet echt goed weggestopt zie ik. Volgende keer wat op letten

uit die LEd pars krijg je idd wel mooie kleuren. Het enige probleem is dat op onze nieuwe backdrops niet alle kleuren even goed werken. op de vorige kon je echt alles gebruiken.

ivm die lowhangers is het momenteel wat moeilijk om alles echt naar wens aan te passen. op onze huidige tour door Nederland spelen we als 2e band. Dus je kan niet voor aanvang van de show alles al naar wens hangen omdat je rekening moet houden met de andere bands. We hopen in 2012 toch wat langere shows te kunnen doen waar we als enige band optreden. Dan kan je echt heel het podium naar wens inrichten
                          Last edited by Frederick; 10-12-11, 11:42. Reason: /D

Comment

Working...