Advies gevraagd over scanners

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jorre
    • May 2007
    • 44

graag had ik voor mijn drive-in overgegaan (eindelijk!) op intelligent licht, meer bepaald scans
    ik heb de keuze, tweedehands, uit de volgende types, merken,
    graag jullie mening,advies,ervaringen,ongenoegens,problemen,kin derziekten,....
    alvast bedankt

jb irock7s, martin mx-4, clay paky miniscan 150, martin 812, 518
  • Turboke
    • Oct 2006
    • 463

Wij hebben voor de kleinere dingen de exiter van HQ aangekocht,
    prima licht mooie kleuren zeker voor het geld, nadeel je hebt zeker een booster nodig op de dmx.

Comment

• Stage-Q
      • Sep 2007
      • 389

wat ik mij vaak afvraag; waarom scans en geen movingheads?

oke, scans zijn over t algemeen wat goedkoper en sneller.

maar als ik kijk wat een scan kan, en een movinghead kan, dan heb je toch veel meer plezier aan een movinghead.
      vind ze zelfs vaak mooier dan scans.

een scanner die ik vaak tegenkom bij drive-in's of kleine bedrijfjes is de martin 812.
      Mag ik wat meer laag in 't hoog?

Comment

• LJKEVIN
        • Dec 2005
        • 426

Originally posted by Turboke
        Wij hebben voor de kleinere dingen de exiter van HQ aangekocht,
        prima licht mooie kleuren zeker voor het geld, nadeel je hebt zeker een booster nodig op de dmx.
        Waarom? Tja, een booster heb ik er ook wel vaak tussen.. maar opzich lang niet altijd nodig.

afgelopen klus zonder booster gedaan:

FOH-Podium 15meter
        podium->dimmer->truss->4x 4 bar->4x futurelight djscan 250(exciter)
        1x strobo-> jem zr12
        Zonder storing ofzo... dus.. kan ook goed aan de kracht van je uitsturende dmx signaal liggen..(niet elke tafel heeft een even sterk signaal.

Ik gebruikte Daslight(sunlite heeft zelfde resultaat)

Exciter zijn zeker leuke scans met een goede lichtopbrengst.
        en nu nog een aantal te krijgen. voor 250.- p.st
        Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

Comment

• JeroenVDV
          • Mar 2004
          • 963

Originally posted by Stage-Q
          maar als ik kijk wat een scan kan, en een movinghead kan, dan heb je toch veel meer plezier aan een movinghead.
          vind ze zelfs vaak mooier dan scans.
          Een MH heeft (even versimpeld voor deze situatie) maar 1 voordeel tenopzichte van een scan, en dat is dat hij een bredere PAN-hoek en een grotere TILT-hoek heeft. Daar heb je geen donder aan als je 'm aan je fronttruss bij een drive-in dipsko hangt.

een scanner die ik vaak tegenkom bij drive-in's of kleine bedrijfjes is de martin 812.
          Da's dan ofwel in eind jaren 90 geweest, of dat was uit budget-overwegingen (maar totaal niet kijkend naar daadwerkelijke prestaties). Komt minder licht uit dan uit een LED-zaklampje, en dat met zo'n behoorlijk dure 150W gasontladingslamp.
          Creating shows beyond Imagination

Comment

• Turboke
            • Oct 2006
            • 463

Wij werken op de HQ exiters en deze zijn qua uiterlijk ongeveer gelijk aan de futurelights maar zijn zeker niet gelijk, we hebben er 12 in gebruik en zonder booster kan je het vergeten als je ze allemaal wil sturen, al dikwijls meegemaakt en ja wij gebruiken er ook de daslight op.
            Maar desondanks met booster werken ze perfect.

Comment

• Turboke
              • Oct 2006
              • 463

En de prijzen van de HQ liggen dan ook wel weer lager dan de Futurelights, dus da boostergebruik zit em ergens in.

Comment

• hugovanmeijeren
                • Oct 2004
                • 1436

Waarom HQ overwegen, als je voor minder geld tweedehands al een Cyberlight in flightcase kunt kopen?

Zie ander topic, maar de scanner wordt toch echt wel zo langzamerhand verdrongen door de MH...

De prijzen tweedehands worden steeds lager, hoewel de scanners uiteraard nog prima inzetbaar zijn... Voor een simpele drive-in zie ik de meerwaarde van een MH ook niet zo in.

Groeten Hugo
                Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• Turboke
                  • Oct 2006
                  • 463

Wij hebben beide, voor de meer uitgebreide en betalende werken zetten wij onze coemar heads in, in totaal 16, 10prospot en 6prowash.
                  Voor de kleinere waar de budgetten ook lager liggen hebben we de HQ aangekocht en dan kunnen we nog beetje mee concureren met de rest.
                  En die cybers zijn nog altijd duurder dan de HQ's zeker als ik je moet vertellen dat de cases voor de HQ's zelfs duurder waren dan de scanners.

Comment

• Stage-Q
                    • Sep 2007
                    • 389

Originally posted by JeroenVDV
                    Da's dan ofwel in eind jaren 90 geweest, of dat was uit budget-overwegingen (maar totaal niet kijkend naar daadwerkelijke prestaties). Komt minder licht uit dan uit een LED-zaklampje, en dat met zo'n behoorlijk dure 150W gasontladingslamp.
                    ik moet zeggen, het is inderdaad lang geleden dat ik scans heb gezien tijdens een klus, maar in sommige discotheken zag ik deze toen wel hangen.
                    Mag ik wat meer laag in 't hoog?

Comment

• jorre
                      • May 2007
                      • 44

alvast bedankt voor de reacties, maar toch had ik eigenlijk jullie mening gehad over de voorgestelde scanners en niet de eventuele (goedkopere) halogeen en/of ledspullen die jan en alleman heeft/verkoopt (lees zaklamp met een spiegel)
                      graag dus jullie ervaringen over de miniscan (hpe-hp3), martin 812 en 518, trackspot,....

Comment

• ralph
                        Banned
                        • Aug 2000
                        • 2649

Beste,

Die reacties hebben een heleboel mensen in de loop der tijd al reeds gegeven, aan jou om even de zoekmachine te gebruiken en zo de meningen over die scans te lezen.

Wellicht vindt je het vreemd, maar mensen zijn doorgaans niet gecharmeerd van het op commando oplepelen van info. Hiervoor verwacht men dat JIJ het werk gaat doen, veel leesplezier!

Comment

• Laurenss
                          • Oct 2007
                          • 21

Voor een band ben ik op zoek naar leuke goedkope scanners. Op dit moment hebben we alleen 2 statieven met 4 PAR56 lampen en dit is natuurlijk erg statisch.

Movingheads zijn veel te duur voor ons, daarom dacht ik aan 2 of 4 scanners (beginnen met 2 om te kijken of het wat is, en daarna misschien uitbreiden naar 4).

Een Showtec Scanmaster paneel met 'scene' instellingen heb ik inmiddels al ergens op de kop weten te tikken.

Het gaat om het belichten van een podium van hooguit enkele meters. De scanners hoeven de zaal niet in te schijnen.

Enkele wensen zijn:

- Voldoende vermogen. Is 150W genoeg of is 250W aan te bevelen?
                          - (redelijk) vloeiende bewegingen. Supersnelle discoeffecten hoeven niet.
                          - Rotating gobo's. Doordat we minder gebruik maken van snelle X-Y bewegingen zijn (langzame) roterende gobo's wel een grote wens.

Nu had ik een aantal scanners op het oog:

Showtec rotoscan
                          HQ-Power Exciter 250
                          Eurolite TS-8

Kan iemand mij vertellen of bovenstaande scanners goed zijn? ... ik begrijp dat het instapmodellen zijn en geen professionele scanners, maar daar hebben we simpelweg ook het budget niet voor

Comment

• Turboke
                            • Oct 2006
                            • 463

Hoi,

Wij hebben van dit jaar 12 HQ exiters in gebruik, voor hun geld zeker een goed toestel nog geen uitval gehad ermee wel een booster op nodig anders zal je er problemen mee hebben.
                            Zijn helaas niet meer te krijgen zou voor de nieuwe modellen gaan en zeker de exiters niet meer aankopen dan.

Comment

• renebiemans
                              • May 2006
                              • 156

Het beste kun je iig een 250watt lamp gebruiken mooiste is zelfs nog gasontlading maar dat is weer duur. Bij een 150 watt lamp blijft er niet zoveel licht over tussen de parren.

Comment

Working...