Advies gevraagd over scanners

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hugovanmeijeren
    • Oct 2004
    • 1436

Ik zou zeker weten voor een stel scanners met gasontladingslampen kiezen! Met een 250Watt halogeen lampje wordt het (zeker met de slechte optiek van die budget scanners) verrekte lastig om door die parren heen te kunnen prikken.

Er zijn ook wel diverse budget scanners die een gasontladingslamp hebben, geloof dat 'Aztec' er een aantal niet al te dure in het assortiment heeft.

MSD 250 is erg mooi, geeft een heel stuk meer lichtopbrengst dan normale halogeen lampen van hetzelfde vermogen. Nadeel, vervanging is een stuk duurder.

Groeten Hugo
    Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• Laurenss
      • Oct 2007
      • 21

Bedankt voor alle nuttige reacties. Zoals ik het begrijp kan ik het beste gaan voor een 250W MSD met rotating gobo's.

Wel schrok ik even van de prijs van een 250W MSD lampje... 150 euro dat is bijna de prijs van een tweedehands scanner met MSD lamp.
      Philips MSD 250/2

Is een MSD 250 zoveel beter als een halogeenlamp? zijn deze niet veel duurder in gebruik? (2000 branduren MSD en 500 branduren halogeen). Wat is jullie ervaring van de branduren bij een MSD 250 lamp?

Ik heb even gerekend: Verwacht gebruik is zo'n 3, 4 uurtjes per optreden en dat een aantal keren per jaar, laat maar zeggen 15 keren. Verwachte branduren zou dan zijn: 33 1/3 jaar. Eigenlijk zou in mijn geval de lamp amper defect moeten gaan? ... mits er tijdens het vervoer goed mee om wordt gegaan uiteraard.
      Last edited by moderator; 24-10-07, 12:28.

Comment

• laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

150 Euro voor een MSD250 lampje... beter zoeken hoor... Sylvania heeft ze al voor minder dan 100 Euro als ik me niet vergis
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

Working...