DMX Controller info

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • J-roen
    • Nov 2007
    • 3

DMX Controller info

Goedenavond,

Ik heb een HQ Power 24-Kanaals DMX Controller. Velleman Components n.v.
    Ik heb een theatre spot erbij en een double derby dmx, ik kan bij de spot de lichtkleuren mixen en bij de double derby de snelheid van het draaien en de lichtsterkte.

Nu vraag ik me af wat ik nog meer kan met mijn dmx controller..

Alvast bedankt voor de info

Last edited by moderator; 29-11-07, 21:22.
  • nielsb
    • Jun 2006
    • 98

je kunt scenes maken, midi aansluiten enz enz,
    Maar dit staat als het goed is allemaal in de handleiding beschreven dus als je je een keer verveeld read the manual and try it out!

Comment

• 4uss
      • Aug 2005
      • 578

Als ik het plaatje bekijk denk ik: hé die ken ik, maar dan vooral met een heleboel andere merknamen er op.
      Volgens mij gaat het hier om een OEM-model zoals ook gebruikt bij:
      - Showtec Showmaster
      - Botex SceneSetter
      - Elation SceneSetter
      - JB Systems CMX 24

En vele andere

Maar wat wil je nog meer kunnen met een theatrespot dan kleuren mixen en bij een double derby de lichtsterkte en de draaisnelheid aanpassen? Als je meer wilt halen uit je DMX-tafeltje zul je er denk ik ook wat meer aan moeten hangen... 2 4-barretjes parren of iets dergelijks...

Waar gebruik je het voor?

Comment

• J-roen
        • Nov 2007
        • 3

Ik heb het voor "een appel en een ei" overkunnen nemen van een kennis, ik vond het leuk om me er in te gaan verdiepen en ik ben dus nog aardig een leek op dit gebied. Ik heb ook een truss systeem en een vriend van mij is dj en we willen op feestjes gaan draaien.
        Ik wil nog een laserlicht erbij gaan kopen en ik denk nog wat parretjes.
        Is het een beetje een goede dmx controller?
        Ik wil nu in het begin me meer gaan verdiepen op hoe het allemaal werkt en wat ik er mee kan. Zijn er site's of iet dergelijks waar uitgebreid uitleg staat gegeven?

Originally posted by 4uss
        Als ik het plaatje bekijk denk ik: hé die ken ik, maar dan vooral met een heleboel andere merknamen er op.
        Volgens mij gaat het hier om een OEM-model zoals ook gebruikt bij:
        - Showtec Showmaster
        - Botex SceneSetter
        - Elation SceneSetter
        - JB Systems CMX 24

En vele andere

Maar wat wil je nog meer kunnen met een theatrespot dan kleuren mixen en bij een double derby de lichtsterkte en de draaisnelheid aanpassen? Als je meer wilt halen uit je DMX-tafeltje zul je er denk ik ook wat meer aan moeten hangen... 2 4-barretjes parren of iets dergelijks...

Waar gebruik je het voor?

Comment

• stekelvarke
          • Dec 2004
          • 1062

Originally posted by J-roen
          Ik wil nog een laserlicht erbij gaan kopen en ik denk nog wat parretjes.
          Kies dan eerst voor de parretjes of een andere fixture die als 'basis' kan dienen.
          Met een laser zou ik nog wat wachten. Een laser moet indruk maken in mijn ogen. En helaas kunnen de budgettypes dit niet
          Is het een beetje een goede dmx controller?
          Het is een controller gemaakt voor 12 of 24 parren, naargelang de mode waar de tafel instaat. Ik zou ze dan ook alleen maar voor parren gebruiken, hoewel een strobo of ander klein DMX effectje er wel bij kan.
          Er zijn weliswaar betere tafels voor parren, maar je krijgt veel voor weinig geld.
          Zijn er site's of iet dergelijks waar uitgebreid uitleg staat gegeven?
          Hier vind je een korte Nederlandse handleiding over de vergelijkbare Showtec tafel. hier vind je een Engelse.
          exit night into LIGHT

Comment

• keenoncoolstuff
            • May 2003
            • 695

Originally posted by stekelvarke
            Een laser moet indruk maken in mijn ogen.
            Zolang een laser maar geen afdruk in je ogen maakt is alles nog oké...

Greetz, Rob.
            All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
            If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• stekelvarke
              • Dec 2004
              • 1062

Uiteraard, was figuurlijk bedoeld hé
              exit night into LIGHT

Comment

Working...