4 Acoustic

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • matty
    • Mar 2006
    • 21

ik heb een bell vps 400 gezien. die kun je voor €3000 euro wel aan komen. maar heeft er misschien iemand ervaring mee? en die speakers zijn al best oud is dat erg?

groeten matty

Comment

• Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

Originally posted by matty
      ik heb een bell vps 400 gezien. die kun je voor €3000 euro wel aan komen. maar heeft er misschien iemand ervaring mee? en die speakers zijn al best oud is dat erg?

groeten matty
      help me ff .. hout of plastic?

Comment

• matty
        • Mar 2006
        • 21

volgens mij kunstof

Comment

• 4AC
          • Nov 2007
          • 1791

Hallo,

Het is in ieder geval een budget merk, maar met een ongeëvenaarde prijs/kwaliteit verhouding. De br-kastjes in de FCS serie kun je qua marktpositie goed vergelijken met de Dap X-serie (het betere spul van een budgetmerk dus) alleen betaal je er nóg minder voor. Je moet er dus geen wonderen van verwachten, maar voor het geld is er naar mijn weten niets beters te vinden. Tenzij je bereid bent tweedehands te kijken...

Mvg,

Teun
          Last edited by 4AC; 29-05-11, 22:22.
          uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
          Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• matty
            • Mar 2006
            • 21

Heej is er iemand misschien met ervaring met de vps 400 van bell audio. of kan mij iemand een andere geluidinstallatie voor die prijs aan raden. het j hoeft niet perse horngeladen zijn. 2e hands is geen probleem.

mvg

matty

Comment

• jaksev
              • Jul 2007
              • 365

Matty,

Ik zou geen geluidset aan gaan schaffen als je het vermogen van die set maar 1 keer paar jaar nodig hebt, mijn setje is perfect 1,8Kw(1bass, 0,8top). Soms moet ik een groter setje bij huren EV MTL, dubbele MTL dan. 6,4Kw(4,8bass, 1,6top). Je kunt beter zo`n setje bij huren, betaal je een paar honder euro dat geld, betaald de gene aan wie je het verhuurd natuurlijk. Ik weet niet wat jij voor een opdrachtjes allemaal krijgt. Ik vooral verjaardagen, 70`s 80`s 90`s Party`s, Bruiloft Jubilia, jongeren feestjes. Af en toe een bandje uit versterkern, meestal alleen zang, omdat die band geen grote optredens heeft. Als jij dat ook ongeveer hebt. Lijken mij de volgende setjes wel wat:
              - Hk Audio Pro Premium 1,8Kw
              - EV Eliminator 1,8Kw
              - JBL JRX 1,2Kw
              Versterkers er bij:
              - QSC RMX 2400
              - EV Q66( binnen kort uit productie)
              - Crown XTi

Mijn voorkeur gaat uit naar HK Audio, iets goedkoper als de EV, en de JBL. Mijn mening is ook dat de HK beter klinkt als de EV, de bass is iets beter, de verstaanbaarheid op het MID-range is mischien iets beter, maar zeer zeker niet veel, EV en de HK beuken echt wel, gaat lekker hard, zonder vervorming. Limiter er tussen en alles gaat goed. EV is wel niet iets betere kwaliteit. Maar ik zou voor de HK gaan klink zeer goed, kom maar een keer luisteren, of neem hem maar een keer voor een prikie mee op een klusje. Persoonlijk vind ik JBL tegenwoordig niks meer, ze maken JBL alleen maar een aantrekkelijk iets omdat ze er Crown in doen, of bij verkopen, Crown zijn gewoon goede eindbakken, maar JBL vind ik tegenwoordig niks meer. De oude SR serie geloof ik dat het is, vind ik een mooie serie, mja helaas niet meer te verkrijgen, hangen in het Time-out, en bij ons in het dorp in een cafe, blijf leuk.
              Versterkers, die er bij zitten allemaal 100% goed, EV is een digitale versterker, van de Crown weet ik niet, QSC niet. QSC klink zeer goed, bass komt er goed uit, Crown ook heb ik wel eens gehoord niet op mijn set. Denk dat die QSC net iets beter is, betaal je wel 900 euro voor in nederland.

Als je een grotere set zoek. Kijk dan naar Mackie actief, zeer mooi spul. Heb het wel eens gehoord, gaat egt hard en klink mooi. Of RCF. Grotere sets van EV zijn niet te betalen, of mischien iets 2e hands, mja dan moet je op het goede moment op de goede site zijn, is namelik altijd zo verkocht. Of HK Deacon, nog nooit gehoord kan er dus ook niets over zeggen.

Comment

• Rolandino
                • Mar 2007
                • 1451

4-Acoustic is niet slecht hoor !!!

Je kunt het niet vergelijken met een Aset van een merk maar voor de prijs heb je een nette nieuwe set staan die presteert.

Ik zou zelf geen kompleet hoorngeladen set nemen van 4 Acoustic

Wel de 3200 set uit de First Class Serie.

Betrouwbaar en goede klank.

Plus de subs kun je ook enkel gebruiken met een 12" top als kleine set.

In Breda zit een bedrijfje die verkoopt dit spul ook vanaf de 4 Acoustic site inclusief de bezorging ( op de site is het ex bezorging.
                EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• matty
                  • Mar 2006
                  • 21

Hallo

ik had dit gevonden: Court Acoustic Speaker System link: Marktplaats.nl - de advertentiesite van Nederland

kan mij iemand vertellen of dit wat is?

want ik ga gewoon kijken voor een kleinere set zo als deze. als ik een keer een grotere nodig heb dan huur ik die wel

matty

Comment

• frederic
                    • Jan 2006
                    • 3511

het kan misschien lullig klinken, maar die kastjes kosten 2keer niks. Als je ze nu eens kocht voor de kist alleen? Je kan ze er niet voor zelf maken.
                    Gooi al de rommel eruit, en plaats RCF of Beyma speakers in de plaats.
                    Vervang ook de aansluitingen door speakon stekkers.
                    Last edited by frederic; 27-07-08, 23:15.

Comment

• 4AC
                      • Nov 2007
                      • 1791

Hallo iedereen,

Aangezien dit toch wel een beetje het algemene 4-acoustic forum is, leek het mij wel toepasselijk om even een linkje van hun folder te plaatsen:

Dat scheelt weer wat forumruimte als meer mensen gaan vragen wat de specs zijn, omdat deze dom genoeg niet op de site van het merk staan. (meestal)
                      uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp

Comment

• frederic
                        • Jan 2006
                        • 3511

Hoe is de kwaliteit tov DB technologies?

Comment

• 4AC
                          • Nov 2007
                          • 1791

Ten opzichte van welke modellen?

Mvg,

Teun
                          uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp

Comment

• frederic
                            • Jan 2006