FUTURELIGHT MH660 Spot

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TellMe
    • Jan 2007
    • 56

FUTURELIGHT MH660 Spot

Hallo allemaal,

eind januari krijg ik 4 Futurelight MH 660 spot's tot mijn beschikking voor 2 voorstelingen.
    Graag zouw ik van jullie ervaringen, reviews, foto's of filmpjes willen om me wat meer in deze koppen te verdiepen!

Alvast bedankt!
    groeten, TellMe
  • JustME125
    • Jun 2006
    • 297

MH660, oud maar wel lekker. Ooit waren ze ongeveer de standaard 250W kop (samen met de SL250 van movitec) Ik heb er een aantal keren mee gewerk. Als je reeds gewerkt hebt met Robe of Martin koppen dan vallen de MH660's wat lichtopbrengst waarschijnlijk erg tegen. Ook de snelheid zal dan wel tegenvallen maar wat wil je ook met die oude beestjes. Kortom: lekker in gebruik maar wel oud.

Succes.
    Correct me if I'm wrong

Comment

• flash-a-new-generation
      • Nov 2006
      • 228

ik ben in het trotse bezit van twee futurelight MH660 spotjes. ik heb een probleempje met de koppen. als de kop recht ophoog staan blijven de gobo's hangen. ik vermoed speling op de motor.. maar hebben jullie nog ideeen?

mvg,

Pim
      EAW SB850 en DVA T-4 array:D

Comment

• LJKEVIN
        • Dec 2005
        • 426

We hebben er laatst 16 stuks bijgekregen.

Zijn zeker sneller dan de mac 250+
        (anders dan Just me zegt)
        Lichtopbrengst valt me zeker niet tegen (mits nieuwe lampen)

zeker geen slechte dingen verder.
        Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

Comment

• JustME125
          • Jun 2006
          • 297

Originally posted by LJKEVIN
          We hebben er laatst 16 stuks bijgekregen.

Zijn zeker sneller dan de mac 250+
          (anders dan Just me zegt)
          Lichtopbrengst valt me zeker niet tegen (mits nieuwe lampen)

zeker geen slechte dingen verder.
          Kijk dit is leuke feedback. Heb ze laatst aan mee gehad met een bandje (4 stuks) en ik dacht eigenlijk dat ik met wapperende waxinelichtjes (van die kaarsjes) aan het spelen was. Kwam nauwelijks licht uit (t.o.v de Robe 250AT waar ik normaal mee werk). En ik vond ze eigenlijk redelijk traag maar dat kan aan mij liggen. Martin is nooit mijn favo merk geweest en heb er niet veel mee gewerkt maar ik was in de veronderstelling dat de MAC250 toch wel sneller was. Moet zeggen dat die MH660's dan ook al echt oud waren die ik mee had.

Mzzls
          Correct me if I'm wrong

Comment

• flash-a-new-generation
            • Nov 2006
            • 228

relampen is het devies. ik heb er nu ook eentje staan, die tov de andere die onlangs een nieuwe lamp heeft gekregen, nogal een verschil in lichtopbrengst is. dus daarin heeft just een punt, maar ik zit nog steeds met een probleempje inzake het hangende gobo wiel. als ik de kop omgooi Tilt hoor je tijdens de rotatie het wiel tikken. heeft iemand hier ervaring mee? en dus een oplossing? weet iemand hoe ik het gobowiel (met name de rotatie ervan) vast kan draaien?

Ik hoop dat iemand iets weet voor dit probleem?

Comment

• Leks
              • Oct 2007
              • 330

goeiedag

ik ben de blije gebruiker van 12 mh660 in combi met meer.

Ik vind idd dat er niet al te veel licht uitkomt ( vergelijk met een wash met zelfde lamp, of een mac250 ( vooral nieuwere versies; Krypton ed)
              Verder vind ik het prima ding.. focust netjes, gobo, gobo rotation, prism,
              Snelheid is niet opvallend snel, maar ook niet ergerlijk traag ( wel netjes in 16Bit gebruiken, anders shokt ie wel ernstig)

Over de gobo's: ik heb vaker gehad dat de sensor kapot is bij t gobo wiel. hierdoor staat ie tussen gobo's of wisselt ie helemaal niet meer.
              Zo niet.. dan gok ik idd op een simpel hardware mankementje ( afgesleten tandwiel, speling op de motor, los zittende kabel aan de motor oid.)

ik zou zo zeggen.. bij geen foutmeldingen -> schroef het ding open, zet em aan, kop omhoog, en netjes opletten wat er gebeurd als je gobo wiel draait. en dan beetje logisch nadenken. ( PAS OP MET 230V ENZO! denk k meld het nog ff)
              Nerd is geen belediging, het is een compliment.

Comment

• JustME125
                • Jun 2006
                • 297

Originally posted by flash-a-new-generation
                relampen is het devies. ik heb er nu ook eentje staan, die tov de andere die onlangs een nieuwe lamp heeft gekregen, nogal een verschil in lichtopbrengst is. dus daarin heeft just een punt, maar ik zit nog steeds met een probleempje inzake het hangende gobo wiel. als ik de kop omgooi Tilt hoor je tijdens de rotatie het wiel tikken. heeft iemand hier ervaring mee? en dus een oplossing? weet iemand hoe ik het gobowiel (met name de rotatie ervan) vast kan draaien?

Ik hoop dat iemand iets weet voor dit probleem?
                Relampen is leuk maar dan moet je de MH660's wel goedkoop mee kunnen nemen want 4 van die peertjes kosten ook wel een paar duiten. Dan worden je goedkope MH's wel ff ietsje duurder in één keer. Nogmaals vond ik ze erg leuk (heb er vroeger voor ik met Robe werkte ook vaker mee gewerkt maar ben nu misschien wat verwend ) maar wel oud en wat gebrekkig t.o.v. Robe's enzo.

Mzzls
                Correct me if I'm wrong

Comment

• flash-a-new-generation
                  • Nov 2006
                  • 228

beste medeforumleden,

Ik ben er achter dat ik een nieuwe motorsturing van het prisma moet vervangen. nu is voor mij de vraag voor de mannen die meer ervaring met dezo koppen hebben waar die motorsturingen zitten. ikzelf dacht in de arm van de kop?? klopt dit??

Bij voorbaat dank

Comment

• JustME125
                    • Jun 2006
                    • 297

Originally posted by flash-a-new-generation
                    beste medeforumleden,

Ik ben er achter dat ik een nieuwe motorsturing van het prisma moet vervangen. nu is voor mij de vraag voor de mannen die meer ervaring met dezo koppen hebben waar die motorsturingen zitten. ikzelf dacht in de arm van de kop?? klopt dit??

Bij voorbaat dank
                    Geen idee. Ding open draaien, prisma motor zoeken en draden volgen. Dan kom je vanzelf uit bij de motor drivers (van die IC'tjes). Daar in de buurt zal ook de sturing wel liggen. Anders krijgt de driver rechtstreeks signaal vanaf de "main processor) deze ligt in de base van de head denk ik. Even zelf draden/printsporen nalopen is het snelst.

Mzzls
                    Correct me if I'm wrong

Comment

• flash-a-new-generation
                      • Nov 2006
                      • 228

bedankt, natuurlijk een goede tip maja altijd naar de makkelijke weg zoeken ik zal eens kijken of ik dat kan vinden.

Met vriendelijke groet,

Comment

• JustME125
                        • Jun 2006
                        • 297

Ff een service manual op de kop tikken (heb een aantal onvolledige op t web gevonden). Daar staan complete schema's in van het apparaat. Eerst ff controleren op zichtbare schade. Ook een keer aan de print snuffellen wil wel eens helpen. Waneer er iets een keer "poef" heeft gezegt dan zie/ruik je dat wel en dan is het probleem snel gevonden.

Mzzls
                        Correct me if I'm wrong

Comment

Working...