Mijn vraag is simpel, hoe moet je beginnen? Maar op dit forum zijn zoveel mensen die allemaal andere dingen zeggen dat ik het niet meer weet. Ik ben nu 14 en ik wil wat spullen gaan aanschaffen (ik heb nog niet zo heel veel, bijna niets wat geschikt is voor echt draaien, veel van dat oude spul; zo'n set met platenspeler enzo en ik heb een marquant MDJ01 en nog een skytronic microfoon (in zo'n koffertje)), maar ja, dat kan ik wel aanschaffen). Daarna wil ik op feesten gaan draaien (eerst bij familie enzo). Maar als je dan af en toe op grotere feesten draait en je verdient er nog niet zoveel mee, moet je dan wel BTW enzo gaan vragen en lid worden van die bumasterma muziekrechten. Maar ja, dit zijn veel kosten per jaar (alleen dat bumasterma gedoe al 125 euro per jaar) als je maar af en toe een klus hebt. Ik vind het gewoon leuk om te doen en het is helemaal leuk als je er wat mee verdient, maar ik wil geen dikke verlies draaien! Dus gewoon hoe moet je beginnen? En hoeveel moet je ongeveer investeren? Kunnen jullie me ook tips geven welke merken / dingen goed zijn? Hieronder wat ik van plan ben aan te schaffen, van het geluid ben ik nog niet helemaal uit welke dingen nou goed zijn (ik heb niet zo'n heel groot budget)
GELUID
-versterker (hoeveel watt heb je ongeveer nodig?), is zo'n skytronic XXL goed?
-2 boxen (+statieven), zijn DAP P 15 boxen goed (wordt wel vaak gezegd)?
-mengpaneeltje (voorkeur behringen xenyx)
(in het begin wil ik nog eerst mijn marquant MDJ01 als dubbele cd speler gebruiken, als ik een paar keer gedraaid heb wil ik wel een betere kopen)
LICHT
ik ben van plan een scanmaster 2 MKII van showtec te kopen en 4 ledparren 56.
GEAR
Ik wil eerst zelf nog van MDF platen een flightcase in elkaar bouwen, later als ik wat vaker gedraaid heb wel een echte flightcase gebruiken
GELUID
-versterker (hoeveel watt heb je ongeveer nodig?), is zo'n skytronic XXL goed?
-2 boxen (+statieven), zijn DAP P 15 boxen goed (wordt wel vaak gezegd)?
-mengpaneeltje (voorkeur behringen xenyx)
(in het begin wil ik nog eerst mijn marquant MDJ01 als dubbele cd speler gebruiken, als ik een paar keer gedraaid heb wil ik wel een betere kopen)
LICHT
ik ben van plan een scanmaster 2 MKII van showtec te kopen en 4 ledparren 56.
GEAR
Ik wil eerst zelf nog van MDF platen een flightcase in elkaar bouwen, later als ik wat vaker gedraaid heb wel een echte flightcase gebruiken
Comment