zelfbouw voor carnavalswagen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • erikk
    • Nov 2007
    • 22

zelfbouw voor carnavalswagen

ik wil binnekort beginnen om boxen te gaan maken voor op de carnavals wagen maar ook voor in een cafe enzo
    ik heb het tot nu toe met een behringer setje gedaan de 1800 en 1520
    en nog een soort vergelijkbare set maar vond dit toch te weinig vooral dan voor op de carnavalswagen
    ik heb eens rond gekeken en heb wat speakers gevonde en ik wou graag jullie mening weten
    ik wil 4 subs maken van elk 1:

TypeCPA 15 - 1000Vermogen (sinus/muziek)1000 / 2500 WFrequentiebereik20 - 2500 HzGeluidsniveau100 dBfs31 HzQts0,192Vas221,7 lKorf-Ø404 mmInbouw-Ø360 mmInbouwdiepte160 mmKorfAl-spuitgiet

Prijs slechts 152,95 EUR

Incl. BTW

en 4 tops met elk 1:

TypeCPA 15 - 400Vermogen (sinus/muziek)400 / 1200 WFrequentiebereik22 - 3500 HzGeluidsniveau99 dBfs34 HzQts0,186Vas223 lKorf-Ø386 mmInbouw-Ø355 mmInbouwdiepte154 mmKorfstaal

Prijs slechts 76,95 EUR

en 1:

ModelPA 9 x 18"Vermogen (sinus/muziek)50 / 100 WImpedantie8 ΩFrequentiebereik (Hz)2500 - 20.000Geluidsniveau106dBHoornopening (bxh) (mm)640 x 230Schroefdraad-Ø1 ¾"Uitsparing (mm)415 x 195Afm. (bxdxh) (mm)242 x 198 x230Inbouwdiepte295 mmGewicht5000 g

Prijs slechts 49,95 EUR

ik heb niet zo heel veel geld te besteden maar voor dit setje wel zat
    of kan ik beter voor dit geld iets anders kopen met hetzelfde of meer power
    ik hoor het graag als iemand sugesties heeft
    en in wat voor boxen ze moeten
    ik wil de speakerboxen zelfbouwen dit moet ook wel gaan lukken want ik ben namelijk interieurbouwer
    gr erik
  • vasco
    • Oct 2003
    • 2567

ik wil de speakerboxen zelfbouwen dit moet ook wel gaan lukken want ik ben namelijk interieurbouwer
    Hierdoor zal je zeker een voordeel hebben maar zelf bouwen van speakers is niet alleen 6 planken aan de buitenkant en gooi daar maar wat in. Het houd wel iets meer in. Heb je om te beginnen al een bouwtekening op het oog bijvoorbeeld, weet niet of je daar al aan gedacht hebt.

Verder, kijk eens rond in het zelfbouw luidspreker forum. Ik denk dat veel info hier voor jou is te vinden.

Offtopic:
    Misschien wat minder vet drukken die letters, je post komt erg overdreven over zo.

Comment

• erikk
      • Nov 2007
      • 22

ik weet dat het niet zo eenvoudig is
      ik wil ze allemaal gepoort maken maar ik weet niet hoe ik moet uitrekenen hoe groot de poort moet worden en de kistvolume
      en ik wou het liefst een poort op heel de breedte maken en dan 5 cm hoog (noem maar effe een voorbeeldje)

Comment

• SPS
        • Mar 2004
        • 1662

En scheidingsfilters en zo??
        Daar al aan gedacht?

Goede filters kosten ook een paar centjes hoor.

Paul
        Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• erikk
          • Nov 2007
          • 22

ik wou het filteren met een crossover
          en ik heb nog scheidingsfilters liggen voor de topkasten
          maar deze zijn van de behringer 1520 dus deze zijn denk ik niet goed heh?
          maar daar kijk ik ook nog naar maar dat vogel ik nog wel uit ik zou eerst willen weten of deze boxen iets is voor op een carnavalswagen maar ook cafe enzo en de inhoudt van de kisten
          en het is ook niet het beste kwaliteit maar dat weet ik

Comment

• jens
            • Aug 2004
            • 1067

nou gooi die cpa zooi maar weg ( komt dat uit de conrad gids?) en ga op zoek naar een goed merk ( beyma, 18 sound, rcf, jbl )

op Welkom bij Speakerstore
            en Speakerplans.com

staan heel veel tekeningen enzo...ook met speakers die daarvoor te gebruiken zijn en noem maar op...

als je je daarbij nog eens flink inleest in het zelfbouw forum dan kun je een aardig end komen....vooral de gebruikers ervaringen.

zo heb ik 2 jaar gelden ook mijn baskasten gemaakt nadat ik een half jaar lang van alles had gelezen en noem maar op...ben zelf ook timmerman en handig genoeg.

ik heb nu 4 subkasten waar ik nog steeds plezier van heb....

Het kan altijd gekker en groter ( of compacter) maar voor mijn doeleinden en budget gaan ze prima mee.

kwam op een 550 per kast uit, totaal afgewerkt en noem maar op...

als je iets gaat bouwen, maak dan wel iets wat naar je zin is en wat bij je doel past. ( geen line array als je voor 80 man draait) maar gewoon een goede top en sub...dan heb je gewoon plezier ervan...bezuinigen op een scheidingsfilter wat de hele top kwa geluid doet ver%@#!@!! is ook zonde van al je geld en moeite!

succes er mee en laat je vorderingen zien in het zelfbouw forum!! altijd leuk en zat mensen die je willen helpen als je het serieus aanpakt!

Comment

• erikk
              • Nov 2007
              • 22

ze komen inderdaad van conrad af maar ik heb er een jaartje geleden al 2 cpa 15-400 gekocht voor vervangende speakers van boxen en was een hele vooruitgang daarna heb ik ze nog in mijn auto gehad dat klonk niet zo super maar is ook niet zo gek
              maar nou hat ik ze vandeweek laten spelen in een 120 liter basreflex de stuk zonder scheidingsfilter tussen de behringers in op de carnavalswagen maar ze klonken vrij goed de bass was een stuk hoger
              dus ik dacht als ik de grote broer ervan pak dus de 1000 serie dacht ik al helemaal een top set te hebben en dan de 400 als top met een hoorn
              natuurlijk ga ik wel scheidingsfilters gebruiken en naar de inhoudt kijken
              zeggen jullie dan dat ik beter een ander merk kan pakken of zal alleen de geluidskwaliteit minder zijn van cpa?

Comment

• erikk
                • Nov 2007
                • 22

zou iemand voor mij de liters willen uitrekenen want ik heb het met verscillende programma's geprobeerd maar het lukt me niet
                ik wil de woofer kisten met de cpa 1000 600mm hoog en breed maken en de poort over de gehele breedte
                de tops wil ik ook 600mm breed en hoog maken en ook zon poort over helen breedte
                ik gebruik berken multiplex van 18 mm dik en 600mm zijn de buitenwerkse maten
                dus nou heb ik er een paar vraagjes over
                1; hoeveel liter moet de inhoudt van deze kisten zijn zonder poort speakers enz.?

2; hoe diep en hoog moet de poort worden?

alvast bedankt
                Last edited by erikk; 06-02-08, 14:04.

Comment

• Rademakers
                  • Jul 2003
                  • 1281

Hoi,

In het zelfbouwforum staat een sticky ten behoeve van het werken met WiNISD, dit programma rekent het kastvolume en het poortformaat uit.
                  ALS de parameters kloppen zijn ze niet het meest geschikt voor basreflex (lage Qts dus kleine kast met hoge tuning). Ik meen me te herrinneren dat ze het hier wel aardig in deden.

Het voordeel van de 1000 t.o.v. de 400 ligt zo te zien voornamelijk in de grotere VC (4" ipv 3", dus hogere elektrische belastbaarheid en Mms). Helaas staat de Xmax bij beide niet gegeven (en als die mist betekent dat over het algmeen niet veel goeds).

Hoe zwaar weegt de CPA 400?

Johan

Comment

• erikk
                    • Nov 2007
                    • 22

ik weet zo niet percies hoeveel hij weegt maar ik hat nog een 18 inch behringer liggen ook van 400 watt rms en kwa gewicht zal het amper een kilo schelen dat de cpa lichter is

Comment

• erikk
                      • Nov 2007
                      • 22

ik kom er nog nie uit hoeveel liter inhoudt ik moet rekenen is er iemand die dat effe voor mij wil doen
                      alvast bedankt
                      gr erik

Comment

• erikk
                        • Nov 2007
                        • 22

ik heb nog wat meer gegevens gevonde van de cpa 15-1000
                        rms 1000 watt
                        muziek belastbaarheid 3000watt
                        hz 20-2500
                        db 100
                        qts 0.192
                        qes 0.197
                        qms 8,314
                        vas 221,7
                        14.9 kilo

en van de cpa 15-400
                        rms 400watt
                        muziek belastbaarheid 1200watt
                        hz 22-3500
                        db 99
                        qts 0.186
                        qes 0.191
                        qms 7.445
                        vas 223

Comment

• erikk
                          • Nov 2007
                          • 22

ik ga nou toch 4 15-1000 kopen maar in wat voor baskist kan ik hem nou het beste stoppen hoorngeladen? of basreflex?
                          of zou de omnitronic bx-1850 een betere keuze zijn
                          graag reacties hierover want ik wou volgende week gaan bestellen want over een maand moeten ze aan de gang voor feesten voor 500 man

Comment

• erikk
                            • Nov 2007
                            • 22

en topkasten heb ik goede op de kop kunnen tikken van fane ze gaan echt hard en zuiver
                            dus ik heb nog 4 baskisten nodig

Comment

• world sound
                              • Jan 2007
                              • 77

als ik jou was zou ik eens op marktplaats kijken voor een leuk bassetje als jezelf al niet de inhoud ka berekenen.

Comment

Working...