4 barren gekocht wat voor sturing en aansluiting nodig???

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kc-Ray
    • Feb 2008
    • 2

4 barren gekocht wat voor sturing en aansluiting nodig???

hallo allemaal,

eerste post hiero!!!

ik heb bij een truss set een tijdje geleden meteen 4 barren gekocht
    2 barren met 4x par 64
    1 bar met 4x par 56

1 bar met 2x par 64 en 2x par 56

allemaal nieuw en elke bar een 16 polig harting aansluiting.
    verder zat er niks bij.
    nu is mijn vraag welke sturing raden jullie aan en hoe kan ik dit dmx maken?
    en waar kan ik die vinden samen met de kabels..

eigenlijk vraag ik gewoon hoe kan ik dit setje mooi en compleet werkend maken : - )

naast dit setje heb ik nog:
    2 barren met 56 er aan met 8 polige harting
    4 dmx scanners
    dmx rookmachine
    en dmx strobo

eigenlijk wil ik dit allemaal in 1 stuurtafel hebben met ruimte voor uitbreiding...

ik wil het gaan gebruiken voor Drive in Disco en kleine optredentjes

mischien teveel gevraagd hoor geen idee hoop op nuttige info : - )

Met vriendelijke groet,

René
  • Leks
    • Oct 2007
    • 330

simpele vraag:simpel antwoord

je hebt multikabel 16p nodig met harting 16p stekkers; de ene kant druk je in je bar, de andere kant druk je in een dimmerpack

mocht je je nu achter je oren krabben en je afvragen wat een dimmerpack is.. dan raad ik je aan je in te lezen op dit forum in DMX, dimmers & stroom.

denk je nu : "ow ja, een dimmerpack.. natuuurlijk " ( want die hebt je als het goed is al voor je par 56's) dan vraag ik "en wat is uw budget dan?" en " zitter er 500 of 1000w lampen in de par 64's?"

ook voor de afmaker: een lichttafel... ook hier... budget van 200 tot 20.000 euro je mag kiezen
    maar hier zijn al bergen met topics over. ( dus daar ga ik niet op in)

verder kunnen onze lieve vrienden van de J&H webshop dit allemaal leveren.
    ( vergeet geen statieven/krachtkabels/reservelampen/dmxkabel/kisten/karren/etc.)
    Nerd is geen belediging, het is een compliment.

Comment

• koentjes
      • Dec 2007
      • 333

aangezien je ook nog verschillende hartings hebt, probeer ook meteen een beslissing te nemen hoeveel polige je wilt gaan gebruiken, en hieraan vast te houden.

hierbij rekening houdende met wat andere conculega's in de verhuur hebben, zodat je altijd iets kunt combineren.
      (let hierbij ook op de manier van aansluiten van een harting; alle nullen aan een kant en fases aan de andere kant, Ă²f om en om fase nul fase nul fase... enz.)

Comment

• Kc-Ray
        • Feb 2008
        • 2

bedankt voor de reacties!

ik heb een beetje verder zitten surfen.. weet nu "ongeveer" hoe het zit (blijf leren)
        alleen WAT is nu een goeie tafel om het geheel wat hier onder staat aan vast te koppelen....

en daarbij heb ik ook geen dimmerpack :S de 8 parren die ik (werkend) heb gaan meteen naar analoog controller (8 harting)
        zijn hier ook nog aanraders voor om alle parren hieronder vermeld aan te kunnen sluiten?

4 dmx scanners
        1 dmx rookmachine
        1 dmx strobo
        2 barren met 4x par 56 300w
        2 barren met 4x par 64 nog niks, koop denk ik 1000w
        + ruimte voor uitbreiding

ik wil eigenlijk voor 700 euro klaar zijn dat deze set werkt.

brutale vraag.... kan iemand zo'n set voor me samenstellen via de spullen van licht-geluid.nl gaat dus om een dmx controller dimmerpack en bekabeling (wil naar 16 harting gaan)

Alvast bedankt voor eventuele antwoorden!!!

Comment

• nielsb
          • Jun 2006
          • 98

nou voor 700 euro heb je zo ongeveer alleen de bekabeling prima in orde denk ik...

Comment

• Ahmed Al Dayri
            • Oct 2005
            • 354

Kon je voor disco niet beter T-4tjes aanschaffen?
            Een balkje met ingebouwde dimmer op DMX.

Was je flexibeler geweest en nog goedkoper uit ook nog denk ik.

Comment

• djproffi

mijn tip: verkoop de hele rotzooi, en koop iets waarmee je iets kan. Als ik dit zo hoor moet je alles nog in elkaar knutselen(dimmerrack, multikabels, barren in orde maken enz). Dit is goed te doen, zolang je weet wat je doet. En die indruk krijg ik niet echt..

Zet alle parzooi in de verkoop en kijk is naar standaard Showtec T4 barren met wat par 56 eraan of iets. Ziet er netter uit, werkt sneller/overzichtelijker, snel op te bouwen, en eenvoudiger!

Tweede hands is ook een goede optie. Op marktplaats staan soms best leuke dingen..

Comment

• Whitefarmer
                • Oct 2003
                • 1244

En, als je dan toch bezig bent met (een advertentie) typen, neem dan meteen even de tijd om je profiel aan te vullen (vinden we fijn hier, dan weten we wat meer van je achtergrond en dat helpt ons dan weer om betere bij jou passende adviezen te geven).

Groeten John
                Groeten John
                ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• salsa
                  • Jan 2007
                  • 1315

Er zijn merken die een dimmerpack hebben (4 channels) die DMX hebben en je kan ze aan je Four Bar monteren.
                  Ze zijn er in 4x500 Watt en 4x1000 Watt.

Ik weet niet of ik dit mag zeggen maar Chauvet heeft ze in hun programma.

Vergeet die 16 p Harting, is veel te duur en de multi core kabel al helemaal!!!

Ik hoop dat je hier wat wijzer van bent geworden.

Dave
                  [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• Leks
                    • Oct 2007
                    • 330

kom maar gewoon ergens een offerte aanvragen.

lijkt me makkelijk & passender ipv zelf aan de knutsel slaan.

t mag wel.. maar het word een lang verhaal over dmx protocollen, ohmse waardes van kabels, en aansluit/aansturings methodes.

Leks
                    Nerd is geen belediging, het is een compliment.

Comment

Working...