Peavey PV215

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 4uss
    • Aug 2005
    • 578

Originally posted by Judas
    ik wil namelijk zoveel mogelijk over peavey weten.. (ik dacht altijd dat het alleen gitaarboxen waren )
    Ook als gitaarversterker zou ik voor een ander merk kiezen , maar dat is een kwestie van smaak misschien.

Maar ik vind het een leuk streven om het geluid 'harder' te willen, maar een paar mooie 100V-speakertjes gaan vast harder, en dat is vast niet wat je wil.
    Harder is puur kwantitatief terwijl je echt wel wilt dat er iets aan kwaliteit in het geluid zit, want je wilt er feesten mee gaan houden, en bij feesten wil je echt wel wat laag in je geluid, en ook wel wat hoog dat niet alleen maar schel is.
    Je hebt nu al 2 Dap K115 kastjes, is het niet een idee om daar 2 subs bij te zoeken en de K115 puur voor mid en hoog te gebruiken? dan is het geluid voor je gevoel al echt wel harder hoor, of gewoon de K115 set dubbelen?
    Even voor de volledigheid: die PV215 kost ongeveer 240 euro per kast, dus voor 480 euro heb je die twee speakers, en dan komt er nog 380 euro bij voor je versterker.
    De K115 heeft een frequentiebereik van 45hz-20khz, en daar zit dus al best laag in, ik denk niet dat de PV215 daar ver onder kan komen (kan ik niets over vinden trouwens, ook niet bij Peavey zelf!).
    Als je simpelweg twee K115's erbij koopt en die parallel zet aan je huidige K115's op je P-1200 heb je waarschijnlijk effectief net zoveel geluid als met de PV215 en ben je slechts 340 euro kwijt in plaats van 860. Het is maar een hersenspinsel van mij, maar het zou je wel wat geld kunnen besparen voor iets wat waarschijnlijk net zo goed presteert.

Comment

• Judas
      • Aug 2006
      • 51

we hebben andere woofers in de K115 zitten..

Dap AB-15

De laag daardoor is veel mooier geworden en veel voller geluid Komt er uit.

Comment

Working...