soorten wind-ups?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • misterdimitriakapt
    • Jan 2008
    • 11

soorten wind-ups?

ikzelf als groentje vraag mij af of er verschillende soorten wind ups bestaan? Gewoon uit pure interesse. Ik vond er niet echt veel van op internet.

grtz

dim
  • DJ-sjaakie
    • May 2007
    • 62

nou ik denk wel dat er verschillende merken zijn en verschillende types maar in princiepe zijn ze allemaal voor het zelfde bedoelt.

truss of iets anders om hoog takelen
    draaien is mijn hobby

Comment

• MEEO Licht en Geluid
      • Nov 2005
      • 950

Nou uhm ja
      Voor geluid heb je eigenlijk maar 1 soort windup: speakerstatief.
      Licht heeft wel verschillende:
      3 poot normaal (zoals Showtec Windup), met lier
      3 poot normaal (zoals Manfrotto), met tandheugel
      4 poot met opstaande poten (zoals VMB TE-034)
      4 poot met liggende poten (overige 'grote' windups, voorbeeld VMB TE-064). Hier heb je ook weer varianten op zoals de ASD statieven.
      Genie en bepaalde merken hebben ook de vorklift: deze is geschikt om grote trussconstructies te dragen en kunnen meestal ook veel hebben
      (> 300 kg)

Zoiets wat je zoekt?
      MEEO Audio Licht Rigging,
      Mark van der Werff
      Groningen

Comment

• geenstijl21
        • Jan 2008
        • 462

Zelf maak ik veel gebruik van de Manfrotto 087

Let wel op dat er in wind up's staalkabels zitten.

Die dien bij intensief/periodiek/slijtage te vervangen!!!!

En dat is een heeeeeeeeeeeeeele leuke klus
        "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"

Comment

• misterdimitriakapt
          • Jan 2008
          • 11

Originally posted by MEEO Licht en Geluid
          Nou uhm ja
          Voor geluid heb je eigenlijk maar 1 soort windup: speakerstatief.
          Licht heeft wel verschillende:
          3 poot normaal (zoals Showtec Windup), met lier
          3 poot normaal (zoals Manfrotto), met tandheugel
          4 poot met opstaande poten (zoals VMB TE-034)
          4 poot met liggende poten (overige 'grote' windups, voorbeeld VMB TE-064). Hier heb je ook weer varianten op zoals de ASD statieven.
          Genie en bepaalde merken hebben ook de vorklift: deze is geschikt om grote trussconstructies te dragen en kunnen meestal ook veel hebben
          (> 300 kg)

Zoiets wat je zoekt?
          ja het is inderdaad zoiets dat ik zoek. maar waaom doen ze al die verschillende soorten. misschien dat een 4 poot steviger staat dan een 3 poot. maar anders zie ik niet veel voordelen of nadelen tussen al die soort. En speakerstatieven heb je toch ook in verschillende uitvoeringen wind up? of ben ik nu zo mis?

grtz ,

dim

Comment

• lampjewortel
            • Nov 2007
            • 36

Originally posted by misterdimitriakapt
            ja het is inderdaad zoiets dat ik zoek. maar waaom doen ze al die verschillende soorten. misschien dat een 4 poot steviger staat dan een 3 poot. maar anders zie ik niet veel voordelen of nadelen tussen al die soort. En speakerstatieven heb je toch ook in verschillende uitvoeringen wind up? of ben ik nu zo mis?

grtz ,

dim
            de reden waarom er veel verschillen zijn, is omdat elke locatie en elke klus anders is en dat er daarom vraag is naar verschillende producten.

3 poot of 4 poot:

een 3 poot wiebelt in theorie nooit, want de 3 poten zullen altijd alle 3 op de grond komen. vaak kun je de 3 poten niet stellen waardoor je bij een scheve vloer ook je 3 poot scheef hebt, waardoor je topzware fourbar wat sneller om kan flikkeren.

4 poot dient altijd gesteld te worden, heeft het voordeel dat je het ook waterpas kan zetten, waardoor de krachtenafdracht naar de ondervloer weer beter verdeeld wordt. Het idee is dan ook dat de 4-poot zijn krachten beter naar de vloer verwerkt. dus kun je er meer gewicht in kwijt. enz. enz.
            Al is het geluid nog zo snel, het licht achterhaald hem wel.

Comment

• misterdimitriakapt
              • Jan 2008
              • 11

aha

ik snap de werking van een poot met tandheugel snap ik wel. maar hoe werkt een poot met lier? gaat die kabel over een tandwiel ofzo die dan de beweging lineair maakt en het statief naar boven duwt? of? :d

Comment

• jeroenw
                • Dec 2003
                • 216

nee hoor een statief met lier werkt heel simpel, de molen zit op de staander en bovenaan zit een wieltje waarover de kable loopt, en deze hijst de binnenpijp omhoog. En dat kan ook nog in 2 of 3 trappen.
                \"Kost een par centen maar dan hedduh ok wa!\"

Comment

• misterdimitriakapt
                  • Jan 2008
                  • 11

azo.

Originally posted by jeroenw
                  nee hoor een statief met lier werkt heel simpel, de molen zit op de staander en bovenaan zit een wieltje waarover de kable loopt, en deze hijst de binnenpijp omhoog. En dat kan ook nog in 2 of 3 trappen.
                  is dat dan 1 lange kabel of verschillende kleintjes? :d ben lijk nog niet heel mee:d. en hoe werkt een statief met tandheugel eiglijk precies, simpel uitgelegd:d. en wat zijn de voordele van een statief met tandheugel? ik veronderstel dat er voordelen zijn:d?

De kennis begint te komen :d
                  grtz
                  dim

Comment

Working...