beginnen met PA

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • azoe
    • Mar 2008
    • 19

beginnen met PA

hallo

ik hoop dat ik het op de juiste plaats zet, het is mijn eerste bericht hier.

na ee naantal jaar discobar en fuif setjes te zetten krijg ik meer en meer de vraag voor PA setjes. tot nu toe stuurde ik die mensen altijd door naar een collega.

tot deze week de vraag kwam van een een kennis die een bandje heeft en niet meer tevreden zijn over hun huidige technieker (altijd te laat, niet op tijd klaar, ...)

nu wilde ze de spullen dus bij mij komen huren. maar aangezien ik nog niets van pa spullen heb (welja wat sm58 mics ) leekt mij dit een mooie kans om hier wat voor aan te schaffen omdat me dit ook wel intreseert.

ze moeten in eerste instantie enkel het materiaal hebben en doen de mix zelf op het podium (zo doen ze het nu ook, enkel op grotere evenementen waar het budget er was namen ze een technieker mee die het van in de zaal mixte)

zoals je kan merken is het klein bandje die vooral voor het plezier speelt
    en ze bestaan uit: zang, bas, gitaar, keyboard en drum

omdat dit een bekende is zou ik ook met eventueel ook mer hun mee kunnen gaan repeteren om mezelf ook wat in te oefenen ed.

nu zou ik dus voor deze band het volgende willen kopen :

- YAMAHA MG 32/14 FX mengtafel leek me een leuke tafel met ingebouwde effecten, 4 auxen voor monitors aangezien de effecten al ingebouwd zitten op een appart effect kanaal

- of een soundcraft lx7 II 24ch : leek me ook leuk ( 6auxen) hier moet dan nog een extreme effecten apparaat bij ( welke is een redelijk goede voor een betaalbare prijs)

- shure pg drumkit

- dbx 266 compressor / gate (2 stuks leek mij voldoende of niet)

- PGX24E/SM58 draadloze sm58 voor de zangeres

- shure sm 57 voor (bas ) gitaar

- 2 x di box van ld systems (voor keyboard)

- multikabel van 24 kanaals + 8 returns op haspel (maar dat heb ik nog nergens kunnen vinden, 24+4 return wel)

dan nog een 4 tal monitors, hier heb ik dus geen idee van wat ik hier best voor kan nemen, ik zat te denken aan een budget van rond de 300 a 400 euro per kast. versterkers zouden de v reeks van american audio worden.
    heeft er hier iemand voorstellen ?

dat is wat ik zelf zowat in gedachte had, is dit doenbaar als starter set ? heb ik nog dingen over het hoofd gezien (kabels en statieven spreken uiteraard voor zich)?

zo dat was het zo een beetje, iemand op / af / aan merkingen ?
    Mvg,
    Kristof Jacobs
    JSL Productions
Working...